כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרבנות הראשית נגד הרב אליהו עמאר; "מנסים להכפיש את שמי"

מאבק איתנים על הרבנות בעמק חפר הביא את הרבנות הראשית לצאת נגד הרב אליהו עמאר, בנו של הראשון לציון ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, כך לגרסתו • הרבנות מצידה טוענת כי מדובר במחדל כשרותי חמור - כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

הרב אליהו עמאר, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הרב אליהו עמאר, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

באופן חריג ויוצא דופן: הרבנות הראשית יוצאת בחריפות נגד השגחתו של הרב אליהו עמאר, רב היישוב עולש – בארותיים ורב אזורי בעמק חפר, בנו של רבה של ירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר. לדברי הרב עמאר, יש כאן יד מכוונת, שבאופן תמוה מנסה להכפיש את שמו בגלל כוונותיו להתמודד על משרד הרב האזורי של עמק חפר.

בהודעה שפרסם רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, הוא מזהיר כי כשרותו של הרב עמאר לא תקינה וכי באופן חוזר ונשנה נמצאו חרקים בחברת "מן השורש" ממושב עולש, למרות כשרותו של הרב עמאר המתנוססת על גבי האריזות.

"אבקש להביא לידיעת הציבור כי חברת "מן השורש" השוכנת במושב עולש, שיווקה ירק מסוג: 'גרגר הנחלים' ו 'פאקצ'וי' ברשת שיווק, שנמצא נגוע בחרקים באריזות המציגות את התכולה ככשרה למהדרין בהשגחת הרב אליהו עמר שליט"א!", כתב יוחאי. לדבריו, "מדובר על מקרים חוזרים ונשנים. אי לכך ובהתאם לזאת אין לסמוך על ציון הכשרות המהודר שע"ג האריזה בירק זה ויש להחזירו בדחיפות למשווק על מנת שלא להיכשל! יידע הציבור ויזהר".

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומר הרב עמאר כי "מדובר בהודעה חריגה ותמוהה של הרבנות הראשית, הרי אני הוא זה שכבר לפני שבוע ביקשתי ממפקח של הרבנות לבוא ולראות את התקלה, ואכן הוא הגיע וישבתי עמו, ובעקבות כך עצרתי מיוזמתי את השיווק ופסלתי את החממה. והנה שבוע לאחר מכן, באופן מפתיע, הרבנות מפרסמת הודעה חריגה וחריפה שכזו, בלי לדבר איתי ולו מילה אחת".

בנוסף אומרים מקורבי הרב עמאר ל"בחדרי חרדים" כי "אין ספק שלגורמים ברבנות יש אינטרס לנהל נגד הרב מאבק בכדי להכפיש את שמו, בגלל העובדה שהוא מתכוון להתמודד על משרת הרב האזורי של עמק חפר, זאת לאחר שהרב אליעזר שמחה וייס צפוי לצאת לפנסיה בסוף החודש הקרוב".

ברבנות הראשית הגיבו ל"בחדרי חרדים": "הרבנות הראשית לישראל, באמצעות רבני אגף הכשרות הארצי והיחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, מבצעת ביקורות ברחבי הארץ מדי יום ביומו על מנת להגן על הצרכן דורש הכשרות בארץ. הרבנות לא תאפשר הצגת מוצרים ככשרים או כמהדרין אם אינם כאלה. הרבנות הראשית מעודדת ומחזקת את הרבנים המקומיים ומעניקה להם באמצעות פעילות זו ערך מוסף ככלי לפיקוח על המקומות המושגחים על ידם בעצמם באמצעות מערך ההשגחה המקומי".

עוד הוסיפו ברבנות: "יחד עם זאת, תעודת כשרות מרב מקומי איננה מקנה חסינות מביקורת בונה במיוחד כאשר מטרתה היא להסיר מכשול מהציבור. במקרה הנדון הרבנות הראשית התרתה בפני הרב נותן ההכשר פעמים רבות על הימצאות נגיעות בתוצרת החברה על מנת שיתקן וידאג לקיום בדיקת מעבדה חיצונית כנדרש על פי נהלי הרה"ר. לאחר שהתקלות נמשכו נדרש היה לעדכן ולהזהיר את הציבור מפני המכשול".

גורמים ברבנות הגיבו לטענות ואמרו ל'בחדרי חרדים' כי "הרבנות הראשית לא פועלת ממניעים אישים ואינטרסנטים חלילה - וכי כל מהלכיה הם לביצור חומת הכשרות בארץ".















הרבנות הראשית לישראל אליהו עמאר הרב עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד