כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

גור-ערד: השופט כפה הסכמה; הצדדים מתחכמים

סאגת גור-ערד: בית המשפט כפה על הצדדים להגיע להסכמה בסאגת השלטים. בהסכמה הכפויה הוחלט כי שלטים בעלי אופי דתי יוסרו, ואילו שלטים בעלי אופי פוליטי ייוותרו על מקומם • עסקני גור הציגו הבוקר את ההחלטה כביכול התקבלה בהסכמה מלאה בין הצדדים, אולם עיריית ערד מתעקשת להצהיר כי ההסכמה נכפתה עליהם ע"י בית המשפט

השלטים
השלטים

סאגת גור-ערד: בית המשפט כפה על הצדדים - עיריית ערד וקהילת גור בעיר - להגיע להסכמה בסאגת השלטים. בהסכמה הכפויה הוחלט כי שלטים בעלי אופי דתי יוסרו, ואילו שלטים בעלי אופי פוליטי ייוותרו על מקומם. עסקני גור הציגו הבוקר את ההחלטה שהתקבלה כביכול בהסכמה מלאה בין הצדדים, אולם עיריית ערד מתעקשת להצהיר כי ההסכמה נכפתה עליהם ע"י בית המשפט.

על פי ההחלטה, השלטים הבאים הם אלו שיוסרו: "עיריית ערד מונעת גני ילדים מילדי ערד חובשי כיפה"; "כשלונו של ניסן בן חמו גורם לכולם למכור דירות"; "ילדה קטנה בוכה, אין לי גן"; "גם אני נגד המכרה", ואילו כל שאר השלטים יוסרו.

כפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים", על רקע המאבקים של חסידי גור בערד ובין ראש העיר ניסן בן חמו. תלו חסידי גור שלטים בעלי אופי דתי כדוגמת "בערד אוכלים כשר" ו"ילדי ערד חובשים כיפה". העירייה הורתה להסיר את השלטים, החסידים התנגדו והפרשה הגיעה אל בית המשפט.

כאמור, גם לאחר ההסכמה הכפויה מתגוששים הצדדים. עסקני קהילת גור בערד הציגו את ההחלטה ככזו שבאה בהסכמה מלאה ולא כהסכמה שנכפתה על הצדדים ע"י בית המשפט. הם בירכו על ההחלטה והודיעו: "מדובר בפסק דין שניתן בהסכמה ולא ניתן לשנותו ומשכך גם לא ניתן להגיש עער על פסק דין זה שניתן בהסכמה. ההחלטה אינה מגבילה את כמות השלטים ואת צורת השלטים (למעט אמות המידה), בחסידות גור מתחייבים כי תוך 8 ימים יוחלפו השלטים עם תמונות של ילדים חרדים כאשר תוכן השלטים יהיה מחאה".

מנגד, בעיריית ערד טוענים כי חסידות גור מנסה ליצור מסך עשן לפיו העירייה הגיעה להסכמה מרצון ולא בכפיית בית המשפט. דובר עיריית ערד יהושע אשכנזי אומר לבחדרי חרדים': "עיריית ערד לא הגיעה ולא תגיע מרצונה לשום הסכמות עם עבריינים המפרים את חוקי המדינה וחוקי העזר העירוניים.

"בניגוד לראשי קהילת גור ששמים עצמם מעל חוקי המדינה והחלטות בתי משפט, עיריית ערד כן תכבד כתמיד כל החלטה של בית משפט. העירייה תמשיך לפעול בהתאם להחלטות אלה ותסיר כל שלט שאינו עומד בקריטריונים שנקבעו כגון נוסח ואמות מידה של גודל וכמות" אומר דובר העירייה.

יצויין כי בית המשפט השית את הוצאות המשפט על חסידות גור. בהחלטה כתב השופט אליהו ביתן: "באיזון בין הנתונים ובהתחשב בטיב העניין ובצורך בהוצאת הצו, אני מחליט להטיל על העותרים (גור א.מ) הוצאות סמליות בסך של 2,500 ש"ח לטובת העירייה".

החלטת בית המשפט הבוקר
גור-ערד עיריית ערד ניסן בן חמו מאבק השלטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד