כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרוש ל'בחדרי': "הציבור החרדי כואב את פינוי עמונה; זה מזעזע"

על רקע פינוי מאחז עמונה, בציבור החרדי מזדהים עם כאב המשפחות המפונות. סגן שר החינוך מאיר פרוש בראיון וידאו ל"בחדרי חרדים": "הציבור החרדי כאוב. אם היו מספרים למישהו שבכיכר השבת בי-ם הורסים בתים כולם היו מזדעזעים" • צפו

פרוש ל'בחדרי': "הציבור החרדי כואב את פינוי עמונה; זה מזעזע"
פלאש 90

הפינוי בעמונה: הסמן הימני של 'יהדות התורה', סגן שר החינוך מאיר פרוש, אומר בראיון וידאו ל"בחדרי חרדים" כי המגזר החרדי כולו כואב את כאבם של המשפחות שמפונות מביתן בעמונה. לדבריו, למרות שזה הדבר האחרון שרצה, לראש הממשלה בנימין נתניהו לא הייתה ברירה אלא לפנות את עשרות המשפחות על ילדיהן.

בתחילת דבריו אמר פרוש כי "תושבי עמונה נמצאים באמת במצוקה מאוד מאוד קשה. אני חושב שכל לב של כל יהודי כואב ברגעים אלו, ושאתה שואל אותי על המגזר החרדי – אני אומר לך במפורש, אני מסתובב ברחוב, פוגש את הציבור שלנו, הציבור כאוב".



סגן השר פרוש מוסיף ואומר ל"בחדרי חרדים" כי "צריך לזכור, אנשים שם פשוט צריכים לעזוב את הבית שלהם. אם היו מספרים למישהו שבכיכר השבת בירושלים הולכים להרוס שני בתים כל אחד היה מזדעזע. זה מצב שמזעזע כל נפש. עשרות משפחות יהודיות צריכות לראות איך שהבית שלהם נחרב, ממש חרב עליהם עולמן".

• אתם אבל חלק מהממשלה שנותנת לזה יד?

"נו באמת, נראה לך שנתניהו רוצה להרוס, נתניהו יש לו ברירה? רק לפני שבוע שמענו שנתניהו אמר שאובמה אמר לו "אבן אחת אתה לא בונה בירושלים", אז הוא לא סיפר את זה שמונה שנים, אבל כולם יודעים שארצות הברית היא זו שיכולה להגיד לך כן או לא".

פרוש התייחס לאלפי הדירות שהופשרו על ידי ראש הממשלה ביממה האחרונה ואמר כי "אני רוצה לברך את ראש הממשלה שמשחררים אלפי דירות ומהפעימה הנוכחית העיר החרדית ביתר קיבלה 650 דירות, זו עשייה ובנייה, אבל קורה גם שאי אפשר. מה, ראש הממשלה יכול למנוע את הפינוי בעמונה? הוא ניסה, כולם ניסו, חבל, כאב לב גדול".

מאיר פרושצילום: מאיר פרוש
מאיר פרוש

על עמדתה של 'יהדות התורה' בנושא פינוי עמונה אמר סגן השר כי "אני יכול לדבר בשמי, אני חושב שכל יהודי, וכל יהודי חרדי, כואב לו על הרגע הזה שהורסים לאנשים יהודים, כאן בארץ, בתים. זה שאולי עשו טעויות בעבר שעלו על שטח שאולי לא היה בטוח שהוא חלק ממדינת ישראל, יכול להיות שיש בזה בעיה, אבל זה שכואב כרגע לכל יהודי ולכל יהודי חרדי על כך שהורסים בית לאדם ומשפחה – אין לי בזה ספק".

פרוש הדגיש: "אני אבל לא מדבר בשם כולם, אני מדבר בשם עצמי ואני מדבר מספיק ברור".

• 'יהדות התורה' תצביע בעד חוק ההסדרה שימנע פינוי נוסף כזה בעתיד?

"בקריאה ראשונה כבר הצבענו בעד ללא ספק וללא ציוץ – כולם היו בעד, אז כשאתה מדבר איתי על 'יהדות התורה' אני – בחלק הזה נמצא וודאי ב'אגודת ישראל', יכול להיות שחלקים אחרים ב'יהדות התורה' לא כל כך היו בעניין, אבל בסופו של דבר - כך זה היה, בעמונה ובחוק ההסדרה כולם היו בעד".
עמונה מאיר פרוש פינוי חוק ההסדרה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד