כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

דרעי: "בקרוב נכריז על הליך מינוי רב ראשי ספרדי לרחובות"

בקרוב נתחיל את הליך בחירת רב ראשי ספרדי לרחובות״, כך הכריז אתמול יו״ר ש״ס ושר הפנים אריה דרעי במסגרת סיורו בעיר רחובות

דרעי בבביקורו ברחובות בבית רב העיר הגר"ש קוק
דרעי בבביקורו ברחובות בבית רב העיר הגר"ש קוק



"בקרוב נתחיל את הליך בחירת רב ראשי ספרדי לרחובות״, כך הכריז אתמול יו״ר ש״ס ושר הפנים אריה דרעי במסגרת סיורו בעיר רחובות. "עד כה הדבר לא התאפשר בגלל מצבה של המועצה הדתית. כעת הגענו לסיכום עם העיריה שתאשר בשלב הראשון תקן של 75% משרה לרב הספרדי, כאשר בהתייצבות המועה״ד נגיע ל100% משרה".

דרעי הוסיף: "רב ראשי ספרדי לרחובות הוא דבר שיש לו דרישה גבוהה בקרב תושבי העיר, המבקשים דמות רבנית שתנווט את דרכם לפי מנהגיהם. ידוע כמה מרן הגר״ע יוסף זצוק״ל ייחל וקיווה לכך, אנחנו מקווים כי בקרוב להגשים את שאיפתו".

לסיור השר ברחובות התלוו סגן השר משולם נהרי, ראש העיר רחמים מלול, חיים ביטון מנכ״ל ש״ס ורשת בני יוסף, משה אילוז מנכ״ל אל המעיין, אבנר אקווע נציג ש"ס בעיר ואלדד גדסי יו״ר המועצה הדתית.

בביקור בבניין המועצה הדתית התקבל השר ע"י המרא דאתרא הגר"ש קוק, שהזכיר לו ימים עברו בעת שהשר היה חניך ישיבת חברון והגיע לישיבת 'מאור התלמוד' השוכנת שבדיוק נפתחה אז, כדי לחזק ולבסס אותה. הרב העניק לשר את ספרו ׳שלמי שמחה׳ ובו הקדשה מיוחדת וברכות על עמידתו של השר בנושא שמירת השבת.

מקורות בש"ס טוענים כי בפגישה זו עם רב העיר האשכנזי סוכם על מינוי רב ספרדי לעיר. השם שהוזכר כמועמד מוביל הוא הרב גדעון בן משה. יצויין כי הרב בן ציון קוק הוא המועמד המסתמן למינוי לרב עיר אשכנזי.















































רב ספרדי רחובות גדעון בן משה אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד