כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ח"כ מקלב: לבדוק את הניסויים בבני אדם בבתי החולים

בדיון שנערך הבוקר בוועדת המדע של הכנסת בנושא הניסויים הרפואיים בבתי החולים עולה כי כיום מבוצעים מאות מחקרים שונים על גבי מטופלים, חלקם לא יודעים בבירור מהו המחקר בו נטלו חלק • ח"כ מקלב: "צריך פיקוח ובקרה על הניסויים"

ח"כ מקלב. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ח"כ מקלב. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בדיון שנערך הבוקר בוועדת המדע בכנסת בנושא הניסויים הרפואיים בבתי החולים עולה כי כיום מבוצעים מאות מחקרים שונים על גבי מטופלים, חלקם לא יודעים בבירור מהו המחקר בו נטלו חלק.

הם שאלונים המחולקים למטופלים בלי התערבות של מתן תרופה או שימוש באביזר רפואי. מתוכם מעל למאתיים הם ניסויים חדשים, יו"ר הוועדה ח"כ אורימקלב טען בפני החוקרים כי אין התקדמות חקיקתית לרגולציה מפקחת על הניסויים, "אני לא רואה ניסיון שלכם לקדם את החקיקה, ביקשתם לעצור את החקיקה הפרטית כדי לקדם חקיקה שלכם אך אני לא רואה שאתם עושים את זה" אמר מקלב.

עוד עלה בדיון כי הוועדות המפקחות על ניסויים אלו אינן מוסדרות וכי קיימים אי סדרים בוועדות אלו. ח"כ מקלב אמר: "על אף הסכמת המטופל נמצאו לעיתים אי דיוקים במסירת המידע והרישומים. התפקיד שלנו להחזיר את האימון לציבור. צריך רגולציה בכדי לדעת כי המחקר מפוקח, האדם הפשוט לא יודע להתלונן, בקרה אינה יכולה להתבסס על התלונות לבדן".

ח"כ מקלב סיכם את הדיון ואמר: "המטרה היא לקדם את הבקרה והפיקוח על המחקר הרפואי בבני אדם, הנחיצות בקידום שיטות רפואיות חדשות הינו חשוב, יחד עם זאת צריך פיקוח ובקרה כדי לאזן זאת. הפיקוח והבקרה הם כדי להבטיח את שלומם, זכויותיהם ופרטיותם של המטופלים, אנו רואים חשיבות בחקיקה ויש את הצורך לקדמה אך גם לתקצב את הגופים, כמו את הוועדה העליונה".
אורי מקלב ועדת המדע ניסויים רפואיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד