כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

20 פצועים, 28 מבנים פונו; כל עדכוני עמונה

עשרים ושמונה מבנים פונו מעמונה ופעילות כוחות המשטרה וצה"ל נמשכת, גם לתוך הלילה • כל העדכונים האחרונים מעמונה

(פלאש 90)
(פלאש 90)

עשרים ושמונה מבנים פונו מעמונה ופעילות כוחות המשטרה וצה"ל נמשכת, גם לתוך הלילה. המוקד המרכזי הבא לפינוי: בית הכנסת, שם מתבצרים מאות בני אדם.

אלפי אנשי כוחות הביטחון שוהים מאז שעות הבוקר המוקדמות בעמונה, ובשעות אחר הצהרים החל פינוי התושבים. יותר ממחצית ממבני הישוב פונו. חלקם, 11 משפחות על ילדיהם, התפנו מרצון אחרים התפנו חלקית.

במהלך הפינויים נרשמו עימותים בין התושבים וצעירים שהגיעו למתוך בהם, לבין כוחות המשטרה וצה"ל, שכללו השלכת אבנים, בקבוקי זכוכית ועוד. במהלכם, נפצעו למעלה מ-20 בני אדם באורח קל, רובם שוטרים.

על פי תכנון המשטרה, עם רדת החשיכה תיפסק הפעילות המשטרתית אשר תימשך עם אור ראשון מחר. אולם עם התקדמות הפינוי, הוחלט להמשיך את הפינוי גם אל תוך הלילה, "משטרת ישראל נערכה כחלק מהמוכנות לפינוי ממושך".

מתחילת הפינוי נעצרו 13 צעירים בגין הפרת הסדר הציבורי, הפרעה לשוטרים במילוי תפקידם ותקיפת שוטרים. על פי ארגון חוננו, עורכי הדין של הארגון טיפלו עד כה במעל 40 עצורים ומעוכבים שונים, מהם ארבעה עצורים מהפגנה בסמוך לשערי הר הבית בעקבות פינוי עמונה.

על פי תחזית מזג האוויר, שיא הקור באיזור עמונה צפוי לעמוד על אפס מעלות, כאשר עם הרוחות באיזור תהיה התחושה כמו 5-.

עוד הערב, בג"ץ ביטל את מתווה עמונה, לפיו התושבים המפונים ישוכנו בחלקות סמוכות למאחז על אותו ההר, בשל עתירת פלסטינים וארגוני שמאל לבג"ץ שטענו לבעלות על הקרקעות המדוברות. שר החינוך נפתלי בנט ‏אמר בתגובה כי לאשר בממשלה הקמת ישוב חדש לתושבי עמונה, "זאת תהיה תשובה ציונית הולמת, ועלינו לבצעה בהקדם".

תנועת רגבים הגיבו בחריפות לפסיקת בג"צ שהתקבלה בדעת רוב, "בית המשפט העליון הוריד היום שוב את כף הבולדוזר על הדמוקרטיה בישראל, בכך שפסל את המתווה לפינוי בהסכמה שהתקבל על ידי הממשלה והתושבים. התנהלות בג"ץ בפרשת עמונה לאורך השנים האחרונות, מקוממת ומעוררת השתאות בהשוואה להתנהלותו בעתירות כנגד כפרים בדואים שהוקמו שלא כדין בנגב, תוך השתלטות על אדמות פרטיות בבעלות יהודיות. בפרשת עמונה, לא נחה דעתם של השופטים – עד להריסת בתי היישוב, ואילו בעתירות שהגישה רגבים בשם בעלי קרקע שאין מחלוקת על בעלותם, סירב בג"ץ, משום מה, לעמוד על זכותם של בעלי הקרקע, ואף לא הציב לוחות זמנים הדורשים מהמדינה להשיב את הקרקעות לבעליהן. היום הזה, ייזכר כיום בו גרם בג"ץ במו ידיו, לכרסום נוסף באמון הציבור במערכת המשפט".

עד כה טופלו בבתי החולים של הדסה 15 נפגעים מעמונה, בהם שוטרי מג"ב, חיילים ואזרחים.
אופי הפגיעות הינו חבלות גפיים ולסת ומגע עם חומרים שונים בעור ובעיניים, וכן היפותרמיה המתבטאת בחום גוף נמוך, דופק איטי או בלבול. כל הנפגעים היו במצב קל.כעת נותרו בהדסה הר הצופים שוטר עם חבלת ראש קלה ובהדסה עין כרם שוטרת מג"ב עם היפותרמיה קלה.

לפי הודעת המשטרה, מתחילת המבצע נפצעו 24 שוטרים ושוטרות במצב קל, חלקם פונו לבתי החולים ומרביתם שוחררו לאחר קבלת טיפול רפואי. סה"כ עד כה הורחקו באוטובוסים כ-400 צעירים וצעירות שהתגודדו בישוב. נכון לעכשיו פונו כ-30 בתים. כ-30 משפחות המתגוררות בישוב התפנו במלואן או בחלקן. מתחילת הפעילות נעצרו 13 צעירים בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים והפרעה לשוטרים במילוי תפקידם.
עמונה פינוי פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד