י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הבית ההיסטורי בחזו"א 5 ישופץ לקראת שחרור הגראי"ל לביתו

זה לא יקרה השבוע - אבל העיניים נשואות לעבר תאריך היעד ליציאת מרן הגראי"ל שטיינמן מבית החולים - לביתו • מתוך תקווה שבתחילת השבוע הבא זה יתאפשר, נערכים לראשונה שיפוצים בבית הידוע בעולם היהודי ברחוב חזון איש 5 • פרסום ראשון ובלעדי

הבית בחזון איש 5 בבני ברק. צילום: פלאש 90
הבית בחזון איש 5 בבני ברק. צילום: פלאש 90

לאחר שיפור ניכר במצבו של מרן הגראי"ל שטיינמן, המאושפז עדיין במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק. בני המשפחה והמקורבים המסורים שואפים ורוצים בחזרת ראש הישיבה לביתו, בהקדם. הם ממתינים להכרעת הרופאים על העיתוי.

ההערכות בקרב הצוות הרפואי, בהתאם לשיפור במצב הרפואי, הן על שחרור בעזרת השפ כבר בתחילת שבוע הבא. במקביל לכך, נערכים בבית הפשוט והסגפני ברחוב חזון איש 5 בבני ברק שיפוצים, כדי להתאים את הבית לצרכים האישיים והרפואים של מרן. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מדובר בלא פחות מהיסטוריה, כיוון שהגראי"ל סירב בכל השנים שישפצו את הבית והקפיד על הסתפקות במועט. גם כעת, השיפוץ אינו לפאר או לרווח את הבית - אלא התאמתו לצרכים של מנהיג הדור, בגילו המופלג ובמצב בריאותו.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי', בבית הידוע עורכים החל מאמש (ג') עבודות שיפוצים נרחבות. בעיקר, מקימים הפרדה בין חלקי הבית, כך שתהיה אפשרות לחצות אותו לשניים. לחצוץ בין המבקרים הרבים הפוקדים את הבית, אלו שמגיעים להתפלל במניינים הקבועים או כאלה שמגיעים לקבלת ברכה או התייעצות, לבין מגוריו הפרטיים של ראש הישיבה.

הרב שטיינמן בשיעור בסלון ביתו. צילום: שוקי לררצילום: הרב שטיינמן בשיעור בסלון ביתו. צילום: שוקי לרר
הרב שטיינמן בשיעור בסלון ביתו. צילום: שוקי לרר

באמצע המסדרון נבנה קיר שיפריד בין אלו הבאים לתפילות לבין חדרו של ראש הישיבה. לראשונה ייבנה חדר נוחיות נוסף בבית. זאת, לאחר עשרות שנים בהם המבקרים, בני הבית וראש הישיבה עצמו השתמשו באותו חדר. עד לתחילת השבוע הבא אמור השיפוץ, כולל בדיקת תפעול הציוד הרפואי בחשמל בשבת על ידי גנרטור, כשאח רפואי צפוי לשהות בבית לאורך שעות היום.

בבית עצמו לא ייערכו שיפוצים כדוגמת סיוד הבית או הרחבתו, הנמצא באותו מצב עם קירות מתקלפים וצבע ירוק מאז שהגראי"ל החל להתגורר בבית המפורסם, אלא רק הפרדה בכדי שיוכלו לתת לראש הישיבה את צרכיו הרפואיים להם הוא דרוש. הכניסה האחורית אל הבית עוברת הרחבה.

כזכור לפני חג החנוכה האחרון הותקנו חלונות זכוכית במרפסת חזית הבית, כדי למנוע חדירת קור אל הבית בזמן הדלקת נרות. זה היה השיפוץ המשמעותי הראשון מזה שנים רבות.

בהיכלי התורה והישיבות ממשיכים עדיין בלימוד שלושת הימים הרצופים כפי שקבעו גדולי ישראל על פי עצת הרמח"ל.

הציבור נקרא להמשיך בתפילה ובתחנונים ‏לרפואת רבי אהרן יהודה לייב בן גיטל פייגא בתוך שאר חולי עמו ישראל.
שחרור הרב שטיינמן שיפוץ הבית בחזוא 5 הגראיל שטיינמן מעייני הישועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד