כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

טראמפ "הבריח" את שופט העליון במבצע חשאי

הנשיא החדש מינה שופט לבית המשפט העליון, אך הסתיר זאת במבצע לוגיסטי וסודי במיוחד • בנוסף השלים טראמפ עוד שני מינויים לסגל

דונאלד טראמפ, צילום: פלאש90
דונאלד טראמפ, צילום: פלאש90

השופט שהתמנה לבית המשפט העליון הובא לושינגטון במבצע צבאי חשאי - נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הלילה (רביעי) כי החליט למנות את השופט השמרן ניל גורסץ' לשופט בית המשפט העליון.

הנשיא הדגיש כי הוא עומד במילתו ועושה את שהוא מבטיח, דבר שהעם האמריקני ציפה לו זמן רב. "זה אולי המינוי השקוף ביותר שנעשה אי פעם", אמר הנשיא טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "לפני כחודש פרסמתי רשימה של אנשים מבריקים, והצלחתי בסופו של דבר להחליט על אחד מבין אותם אנשים. אני איש של מילים: אני עושה את מה שאני מבטיח, את מה שהעם בארה"ב ביקש מוושינגטון במשך הרבה זמן. היום אני מקיים הבטחה נוספת לעם האמריקני במינויו של גורסוץ'".

"יש לו כישורים משפטיים יוצאים מן הכלל. יש לו מוח מבריק ומשמעת אדירה, הוא הרוויח תמיכה דו-מפלגתית", אמר טראמפ והוסיף. "יש לו רקורד יוצא מגדר הרגיל, הכי טוב שאפשר".

מסתבר שה"מינוי השקוף" עליו דיבר טראמפ, נערך בחשאיות שלא היתה מביישת את הקג"ב. על פי דובר הבית הלבן שון ספייסר, עדכן הנשיא דונאלד טראמפ את גורסאץ' על בחירתו בשיחת טלפון ביום ראשון, וזמן קצר לאחר מכן יצא גורסאץ' לביתו של אחד מידידיו שם המתין לו רכב של הבית הלבן.

נהג הרכב הקפיד לנסוע בדרכים צדדיות כדי שאיש לא יבחין בהם. בשדה תעופה קטן בקולוראדו המתין מטוס צבאי שהביא את השופט לוושינגטון, שם הוא התאכסן אצל אחד מידידיו - במקום במלון, כדי לשמור על חשאיות.

חברי הקונגרס עצמם עודכנו בהחלטתו של טראמפ רק כשעה לפני שהוא הכריז עליה בפני מצלמות הטלוויזיה בבית הלבן. הסנאטור הרפובליקאי לינדזי גרהאם מדרום קרוליינה, המכהן בוועדת המשפט של הסנאט המפקחת על הליך המינוי, אמר כי הוא לא ידע על החלטתו של טראמפ עד כ–45 דקות לפני השידור מהבית הלבן.

התנועה הרפורמית גינתה את המינוי, אבל ארגון 'או יו', שיבח אותו. נתן דיאמנט, מראשי הארגון, אמר כי נכון לעכשיו פסקי הדין של גורסץ' מוכיחים על גישה משפטית המעריכה ערכי דת ופלורליזם בחברה האמריקנית.

הדמוקרטים כצפוי גינו את המנוי. מנהיג המחנה הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר אמר כי "עכשיו יותר מתמיד אנחנו זקוקים למערכת צדק עצמאית שתשמור על הדמוקרטיה שלנו ועל זכויות הבסיס שלנו. גורסוץ' זנח את העובדים, היה עוין למתן זכויות נשים והוא פועל מתוך אידאולוגיה. אני בספק אם הוא יוכל לכהן כשופט עצמאי וחזק".

מינויו של גורסץ' בן ה-49 זקוק לאישור הסנאט, כמו שאר המינויים האחרונים. כיום משמש גורסץ' כשופט בית המשפט בדנבר.
ארהב טראמפ נשיא עליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד