כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בגלל עמונה: בנט מאיים על פירוק הממשלה

פסילת מתווה עמונה על ידי בג"ץ ופינוי המאחז אמש הביא את שר החינוך לנקודת רתיחה, והוא מאיים בפירוק הממשלה אם חוק ההסדרה לא יעבור בכנסת בשבוע הבא

נפתלי בנט, פלאש90
נפתלי בנט, פלאש90

על רקע פינוי תושבי עמונה, 'הבית היהודי' מכריזה שוב כי במידה וחוק ההסדרה לא יעבור במליאת הכנסת – הרי שהממשלה תתפרק. בעקבות איומיו של שר החינוך בנט, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כבר בשבוע שעבר על הרצה מהירה של החוק וכי הדיון עליו צפוי להימשך ביום שני בשבוע הבא כאשר ההצבעות יחלו בשעה 22:30.

אין ספק, הדבר האחרון שראש הממשלה רוצה כעת הוא זעזועים בקואליציה, מנגד, ההבטחות והאיומים של 'הבית היהודי' הפכו עם פינוי עמונה לסרק שאין בו ממש, הרי גם על עמונה הבטיחו ב'בית היהודי' שוב ושוב, כי "אם היא תפונה – לא תהיה ממשלה", מאוחר יותר שינו במפלגה הדתית את הנוסחה: "עמונה לא תפונה, היא תועבר כמה מטרים בסמוך לגבעה אחרת". הבוקר – אחרי שעמונה פונתה ואחרוני התושבים נאחזים בפרוכת שבבית הכנסת, 'הבית היהודי' מגייס נוסחאות חדשות.

"יש תחושת חמיצות רבה ואכזבה גדולה מזה שלא הצלחנו למנוע את הכאב של עמונה", אמר הבוקר לגלי צה"ל ח"כ בצלאל סמוטריץ שהעביר את הלילה בקור העז של היישוב שהפך לתל חרבות, "מצד שני, אני יודע לומר בוודאות שהממשלה הזו עשתה עושה ותעשה הכל, וככל שהיא תעשה אנחנו נשאר בה - ואם היא לא תעשה, והבהרנו את זה בצורה חד משמעית, אם הוא לא יעלה אז באמת לא תהיה ממשלה". סמוטריץ הוסיף והבהיר כי: "ואני אומר את זה בצורה חד משמעית לא רק בשמי גם בשמו של השר בנט אם בג"ץ יגע בחוק ההסדרה אנחנו נחוקק את פסקת ההתגברות".

בניגוד לסמוטריץ ולשר אורי אריאל, בנט עצמו, לא הגיע לעמונה, הוא בחר להעביר אתמול את מסריו כ'דרך אגב' מעל במת מליאת הכנסת. למרות שעל פי סדר היום שנקבע אתמול, סגן שר החינוך מאיר פרוש הוא זה שהיה אמור להציג במליאה את "הצעת חוק המכינות הקדם-צבאיות" במקומו של השר בנט, ברגע האחרון הגיח שר החינוך לאולם המליאה והציג בעצמו את הצעת החוק, היה חשוב לו לנצל את דקות המסך החינמיות, בכדי לדבר עם מפוני עמונה הכאובים. אם אפשר לעשות זאת דרך מצלמות ערוץ הכנסת, בשביל מה לטרוח ולהרחיק לכת בקור העז עד עמונה החרבה.

"תושבי עמונה הם גיבורים, במשך 20 שנה הם אוחזים בהר בתנאים פיזיים קשים אל מול סיכונים ביטחוניים. אך קשה מפגעי הטבע היא אי הוודאות לגבי עתידם. הם חיים על ההר לא מתוך רווח אישי אלא מתוך שליחות למען העם והארץ", אמר שר החינוך.

"היום הוא יום קשה. התחלנו את המערכה כאשר מולנו ניצב פסק דין חלוט של בג"ץ. באנו לעמונה הסתכלנו לתושבים בעיניים ואמרנו להם את האמת. לא ויתרנו, הפכנו כל אבן, ניסינו כל אפשרות, מיצינו כל מהלך על מנת להציל את עמונה. לצערנו המאבק לא צלח. הפסדנו בקרב אך אנחנו מנצחים במערכה על ארץ ישראל", הסביר.

לסיום הוסיף בנט: "מתוך היום הקשה הזה תצמח תקווה. מחצרותיה החרבות נקים גני ילדים בכל רחבי יהודה ושומרון. מהתבוסה המשפטית נכונן משטר חוקי חדש שיסדיר את כלל ההתיישבות, ונצא להחלת ריבונותה של מדינת ישראל ביהודה ושומרון. חוק ההסדרה ישים סוף לשיטת העקירה המשפטית. בזכות המערכה בעמונה ניצלו אלפי משפחות מפינוי ביתם".

בסוף היום אמש, כשרוב חברי הכנסת כבר שהו בביתם, והאורות במשכן כמעט וכבו כליל, בנט נשאר בלשכתו, מחובר לטלפון הנייד. בפיו מזמורי תהילים שהיום הזה כבר יעבור – אבל במוחו כבר גובשו הזמירות הבאות שינגן לבוחריו – בעוד יום או ימים, בדרך לראשות הממשלה.
עמונה נפתלי בנט הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד