ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מלחמה בי-ם? הבעלים של הפאב: נחלל שבת מחר

פאב "המפלצת" החליט לצאת נגד החלטת עיריית ירושלים, והודיע שיפתח את שעריו בליל שבת מחר, למרות הודעה העירייה • מה יעשה ברקת?

תושבים בקרית יובל
תושבים בקרית יובל

למרות אזהרת עיריית ירושלים, פאב "המפלצת" שהפך בשבועות האחרונים להיות מוקד למאבק השבת של המפלגות החרדיות בבירה, פרסם כי גם השבוע הוא יהיה פתוח בשבת.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב"בחדרי חרדים" כי ראש העיר ניר ברקת הודיע לרבני הוועדה למען השבת כי הפאב לא יהיה פתוח בשבת, וכי סגן היועץ המשפטי לעירייה חיים נרגסי שיגר מכתב למנהלי הפאב והזהירם כי פתיחתו נעשית בניגוד לחוק, זאת מאחר שאין למקום רישיון עסק בתוקף.

"מפרסום באתר הפייסבוק התברר כי בכוונתכם לקיים אירוע, הכולל מוזיקה והגשת אוכל ושתיה, וככזה הרי שהוא טעון רישיון עסק בהתאם לחוק רישוי עסקים עסקנים", כתב נרגסי והוסיף כי "הריני להודיעכם, למען הסר ספק, כי אין רישיון עסק למקום, אמנם הוגשה בקשה לרישיון עסק, אולם טרם הושלם תהליך רישיון העסק ואף היתרים זמניים שניתנו על ידי חלק גורמי הרישוי – פקעו זה מכבר".

"אשר על כן, והואיל והפעלת עסק ללא רישיון אסורה על פי דין הרי שככל שיתקיים האירוע – תבוצע אכיפה בהתאם למדיניות העירוניות", כתב לסיום בשבוע שעבר. למרות הכל, כאמור, הפאב פרסם כי בשבת הקרובה הוא יהיה פתוח – מה שהביא לזעם בקרב חברי המועצה החרדים.

בעקבות כך, שיגר הבוקר חבר המועצה יוחנן ויצמן, מכתב לחבריו החרדים ובו כתב: "לצערנו גם בשבת זו יפתח הפאב לקהל למרות הוראת העיריה מהשבוע שעבר (לפחות הדבר מוצנע בהודעה ולא מופיע בלוגו הרשמי), אנו סמוכים ובטוחים כי גורמי הפיקוח העירוני עושים את עבודתם נאמנה ויאכפו את החוק על אלו המפרים אותו כשמטרתם היא להפר את הסדר והשלווה הנהוגים בעירנו".

עוד הוא הוסיף כי "אולם אין בכך די ועל העיריה לחייב את "מציתי הלהבות" במינהל הקהילתי לסור למרותה ולא להרשות כל פעילות הכרוכה בחילול שבת בשטחים השייכים לעירית ירושלים. חובתנו לעשות הכל לפחות להחזיר את הסטטוס קוו לירושלים ולמנוע את הפעלת המקום בשבתות".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי סגן היועץ המשפטי נרגסי עודכן הבוקר בדבר, וכי הוא הוא הודיע כי הוא יעשה הכל על מנת שהפאב לא יפר את החוק העירוני.
פאב המפלצת שבת ניר ברקת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד