י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תיעוד • אחדות ספרדית על במה אחת: "בזמן שהורסים בעמונה פה בונים"

אמש נחנכו בעיר עמנואל שני מקוואות טהרה לנשים וגברים לזכרם של הגר"ע יוסף זצ"ל ורעייתו של נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, הרבנית יעל כהן ע"ה • במהלך הכנס ניכרו אחווה וכבוד הדדי בין הראשל"צ הגרש"מ עמאר לחבר מועצת החכמים הגר"ד יוסף • תיעוד

תיעוד • אחדות ספרדית על במה אחת: "בזמן שהורסים בעמונה פה בונים"

אמש נחנכו בעיר עמנואל שני מקוואות טהרה לנשים וגברים לזכרם של הגר"ע יוסף זצ"ל ורעייתו של נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, הרבנית יעל כהן ע"ה.

לטקס החנוכה הגיעו נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, חבר המועצת ובעל ה'הלכה ברורה' הגר"ד יוסף, חבר המועצת הגאון רבי שמעון בעדני, הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו הראשל"צ ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, הגאון רבי יצחק רצאבי, רבה של פתח תקווה הגאון רבי מיכה הלוי, רבה של אשדוד הגאון רבי יוסף שיינין והגאון רבי צמח מאזוז.

במהלך המעמד אמר הגר"ד יוסף: "יש לנו זכות גדולה להיות כאן היום בעמנואל ולחנוך מקוואות לזכות עם ישראל והפצת היהדות, בזמן שבמקום אחר יש מי שהורס בתים של עם ישראל. אני בטוח שזכויות התורה והמצוות שנעשות כאן היום, יעמדו לזכות היהודים בכל ארץ ישראל ובעולם".

הגר"ד יוסף הוסיף : "ישנם כאלו שמערערים על החזקה שלנו במקום הזה, אבל אנחנו קובעים במסמרות כאן היום מקווה טהרה שמדגיש שהארץ היא שלנו".

במהלך הכנס ניכרו אחווה וכבוד הדדי בין הראשל"צ הגרש"מ עמאר לחבר מועצת החכמים הגר"ד יוסף. בתחילת נאומו אף פנה הגר"ש עמאר להגר"ד יוסף מול מאות המשתתפים "ברשות הרב הגאון הגדול רבי דוד יוסף".

רגע מרגש נרשם כאשר מרן הגר"ש כהן סייר במקווה ונתקל בציור פנים של רעייתו ע"ה שהוצב במקווה לזכרה. הגר"ש כהן התקשה להביט בתמונת רעייתו ומקרוביו סיפרו כי ניתן היה לראות את הצער שעטו פניו.

במהלך הטקס הודו הנוכחים לנגיד אייל משיח ובני משפחתו. הראשל"צ הגרש"צמ עמאר אף שיבח את רעייתו של משיח אשר מעצבת באופן אישי את המקוואות במסגרת ארגון 'אורם' שהקימו.





























































































עמנואל מקוואות חכם שלום כהן הרב דוד יוסף אייל משיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד