כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האם השטריימל יוצא אל מחוץ לחוק?

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון בהצעת החוק שיזמה ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, שדורשת לאסור מכירת פרווה, כולל פריטי לבוש • ומה יהיה עם השטריימל?

שטריימל. צילום: אביר סולטן, פלאש 90
שטריימל. צילום: אביר סולטן, פלאש 90

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון בהצעת החוק שיזמה ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, שדורשת לאסור מכירת פרווה, כולל פריטי לבוש.

במטרה שלא לייצר התנגדות חרדית לחוק, בעיקר סביב לבישת השטריימל העשוי פרווה, החריגה מיכאלי בחוק וכתבה כי הוא לא יחול על "פרווה ומוצרי פרווה המשמשים לצורכי דת או מסורת דתית", ובכך החוק לא יאסור את לבישת השטריימל החסידי בשבתות ובחגי ישראל.

בהסבר להצעת החוק נכתב כי "כל שנה מאות מיליוני בעלי חיים מוצאים את מותם בתעשיות הפרוות. תעשיית הפרוות כרוכה באכזריות ובסבל שלא יתואר עבור בעלי החיים, החל מתנאי גידול בלתי אנושיים, לכידה אכזרית בטבע, והריגתם של בעלי החיים. במקרים רבים, פרוותם של בעלי החיים מופשטת מעליהם בעודם בחיים".

"פרוותם של בעלי החיים נמצאת בשימוש בעיקר בתעשיית האופנה. בארץ חמה כמו ישראל השימוש בפרוות מקומם במיוחד, שכן אין כל נחיצות בפרוות, והן נרכשות בעיקר כסמל סטטוס. במאה ה-21, קיימים בדים סינטטיים המחממים יותר מפרוות. אף ראשי התעשייה מצהירים כי קיימות כיום טכנולוגיות שנועדו להפוך את הפרוות לקלילות ומחממות פחות, כדי להתאימן לכל מזג אוויר", נכתב בהמשך.

"בישראל קיים קונצנזוס ציבורי רחב לפיו הרג בעלי חיים עבור פרוותם הוא מעשה הנוגד את המוסר. איסור מכירת פרוות בישראל יהלום את דעת הקהל הרחבה ויהווה חוליה מתבקשת בהגנה על בעלי החיים על פי חוק צער בעלי חיים, והחמלה האנושית ככלל והיהודית בפרט.

ח"כ מיכאלי אמרה כי "עברו הימים בהם בני אדם לא הבינו שגם חיות סובלות ושלבני אדם יש חובה להגן על מי שהופכים בידיהם לחסרי ישע, שאינם יכולים להגן על עצמם. גרימת צער לבעלי חיים אסורה עלינו כבר בתורה, והגיע הזמן שגם החוק בישראל יאסור על מכירת פרוות. הפשטת בעלי חיים מפרוותם לצורך מכירתה היא אחת מהדרכים הנוראיות והאכזריות ביותר להרוג בעלי חיים. יש היום אינסוף פרוות סינתטיות רבות ומגוונות, אין שום סיבה שנמשיך להרוג בעלי חיים בייסורים כשאפשר אחרת".
מרב מיכאלי שטריימל פרווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד