י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המקובל לאב: "קבר בנך הוא כמו ציון רבי נחמן"

המקובל הרב דב קוק הגיע הבוקר (חמישי) לנחם את תלמידו ר' ישראל עתיה ומשפחתו היושבים שבעה על בנם נחמן שנרצח באירוע המזעזע בשבת האחרונה במגדל

הרב קוק בניחום האבלים היום (באדיבות המצלם)
הרב קוק בניחום האבלים היום (באדיבות המצלם)

המקובל הרב דב קוק הגיע הבוקר (חמישי) לנחם את תלמידו ר' ישראל עתיה ומשפחתו היושבים שבעה על בנם נחמן שנרצח באירוע המזעזע בשבת האחרונה במגדל.

הרב חיזק את ישראל ובתוך דבריו אמר לו: "שאתה מגיע לקבר של נחמן ז"ל - אתה נמצא בקבר של רבי נחמן, שאתה פה אתה אצל רבי נחמן, הילד הזה נחמן זה ניצוץ חי ואתה יכול להתקשר כאן לרבי נחמן יותר מכל מקום אחר. פה אתה מתקשר עם רבי נחמן ממש – הוא ניצוץ חי".

כזכור ביום ראשון התבטא ואמר, שהילד נחמן ז"ל הוא "ניצוץ של רבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א, ונחמן ז"ל נכלל בניצוץ שלו".

תלמידי הרב מספרים כי מספר אנשים מעידים שהרב קוק ביקש מהם אישית ללכת לקברו הטרי של הילד נחמן עתיה ז"ל ולהתפלל עליו שם.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בתחילת השבוע העיד מקורבו של המקובל, הרב רביע, כי בשבת בזמן הרצח המתועב, הרב היה לאחר קידוש, ולאחר נטילת ידיים, ברגעים שלפני בציעת הפת, הרב החזיק את החלות ואמר: 'ידיכם דמים מלאו - אני לא יכול לברך'. ושוב ושוב כעשר פעמים חזר הרב על המילים ידיכם דמים מלאו, "דבר שלא קרה מעולם", כך סיפר.

בתוך כך, אתמול התקשר המקובל הרב יהודה שיינפלד לאב השכול ר' ישראל וניחם אותו. הרב שיינפלד שהיה הסנדק של נחמן ז"ל סיפר כי איבד שני בנים וכתב על כך ספר, ואמר לאב שקבר של ילד קטן וצדיק. ועוד במקרה כזה. הוא בדרגה גבוהה יותר לתפילה מקברי צדיקים.
הרב דב קוק טבריה נחמן עתיה ברסלב ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד