ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חוק המואזין חוזר לזירה; צופרי השבת יישארו

הצעת חוק המואזין צפויה לעלות לדיון בועדת השרים לחקיקה ביום ראשון, לדרישת יוזם החוק המקורי, ח"כ רוברט אילטוב • אילטוב ל'בחדרי': "חוק המואזין נהנה מתמיכה רחבה בציבור הישראלי. כאשר השר ליצמן הסב את תשומת ליבי לסוגיית צופרי השבת, הסכמתי להתאים את הסעיף בחוק כך שלא יהווה סכנה לצפירת השבת"

מואזין
מואזין

הצעת חוק המואזין של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן וח"כ מוטי יוגב צפויה לעלות לדיון בועדת השרים לחקיקה ביום ראשון, זאת על רקע דרישת יוזם החוק המקורי יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו', ח"כ רוברט אילטוב, לקדם את ההצעה שלו לקריאה טרומית בשבוע הבא.

ההערכות הן שהחוקים יאוחדו ויקודמו יחדיו, זאת לאחר שהם הותאמו לדרישותיו של שר הבריאות יעקב ליצמן שבתחילה הגיש ערר על החוק של יוגב לאחר שעבר בועדת השרים – בגלל החשש שהוא ייפגע בצופרי השבת, וכפי שנחשף בפרסום ראשון ב"בחדרי חרדים".

ח"כ אילטוב אמר היום ל"בחדרי חרדים": "חוק המואזין נהנה מתמיכה רחבה בציבור הישראלי, מטרתה של הצעת החוק להסדיר אחת ולתמיד את סוגיית מערכות הכריזה במסגדים ולה תקדימים רבים ברחבי העולם".

על החשש החרדי שהחוק יפגע בצופרי השבת, אמר אילטוב ל"בחדרי חרדים" כי "כאשר השר ליצמן הסב את תשומת ליבי לסוגיית צופרי השבת, הסכמתי להתאים את הסעיף בחוק כך שלא יהווה סכנה לצפירת השבת. אני סמוך ובטוח שלאחר כ-6 שנים מאבקנו יישא פרי ונסדיר את הנושא אחת ולתמיד", הוסיף.

כזכור, בערר של ליצמן שנחשף ב"בחדרי חרדים" נימק שר הבריאות את התנגדותו וכתב כי "במשנה בסוף מסכת סוכה, חז"ל מתארים את שלש התקיעות שתקעו זמן מה קודם לכניסת שבת על מנת להבדיל את העם ממלאכה, ושלוש תקיעות בשעת כניסת השבת עצמה שנועדו להכריז כי מכאן ואילך אסורה כל מלאכה עד לצאת השבת או החג.

ליצמן הוסיף לטעון כי "במשך אלפי שנים במסורת ישראל שימשו כלים שונים לפעולה זו, בין השאר השופר והחצוצרה. עם התפתחות הטכנולוגיה, משמשות מערכות הכריזה להודעה על כניסת השבת בעוצמת הקול המותרת, ובכפוף לתקנון.

"חרף קבלת הצעת החוק בוועדת השרים לעניני חקיקה הצעת החוק במתכונתה ובמסגרת הדיונים שיעלו בעקבותיה בוועדות הכנסת - ההצעה עלולה לפגוע בסטטוס קוו הקיים ועל כן בהתאם לתקנון עבודת הממשלה, מוגש ערר זה לממשלה לצורך קיום דיון נוסף, טרם העלאת החוק להצבעה במליאת הכנסת", כתב לסיום.

כאמור, בהמשך ליצמן הסיר את הערר שהגיש, זאת לאחר שהובטח לו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי החוק לא ייפגע בצופרי השבת וכי הוא יתמקד בשעות הלילה.

בעקבות כך, יו"ר הקואליציה ביטן גיבש יחד עם יוגב הצעה חוק מתונה יותר, ואף אילטוב מיתן את הצעת החוק הותיקה שלו.
חוק המואזין יעקב ליצמן רוברט אילטוב מסגדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד