ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עידן חדש בישראל: אוניות ענק החלו להגיע לנמל חיפה

כלי התחבורה הימי נותר עדיין הקו המשמעותי להעברת סחורות ממדינות למדינות. אך לצורך מיקסומו, האוניות הפכו למפלצות ענק - עד עתה הן לא יכלו לעגון בישראל

צילום: ורהפטיג ונציאן
צילום: ורהפטיג ונציאן

הבוקר (ה') נכנסה למסוף הכרמל בנמל חיפה האוניה הגדולה ביותר שהגיעה לישראל. ההגעה הזו מסמלת עידן חדש של אוניות ענק.

האוניה Maersk Elba נושאת על סיפונה 13,100 מכולות, כ-2000 מכולות יותר מהאוניה הגדולה ביותר שהגיעה לחיפה וישראל עד היום. האוניה, כחלק מקו שירות שבועי של ברית ה-2M של חברות maersk ו-MSC המחברת את נמלי דרום קוריאה, סין וסינגפור לנמל חיפה.



לקראת בוא אוניה זו ואלו שיבואו בעקבותיה, נבנו חמישה עגורנים חדשים במסוף הכרמל. הם הושקו לאחרונה - בדיוק בזמן, לקראת תחילת הפקידה של אוניות הענק. מידות אוניית הענק הן 370 מטר אורכן, רוחבן 50 מטר. בנוסף, באחרונה העמיקה חברת נמלי ישראל את הנמל כדי לאפשר את כניסת אוניות הענק ונמל חיפה רכש שתי גוררות חדשות שיאפשרו תמרון בשטחי הנמל, של אוניה בסדר גודל הזה.

מנדי זלצמן מנכ"ל נמל חיפה: "אנו נכנסים היום לעידן חדש. עולים רשמית לליגת העל של הטרמינלים בעולם, וזה מחייב. חשוב לזכור שאוניות הענק האלה יתופעלו ברציף שיועד בעת בנייתו לשרת אוניות שגודלן עד 6000 teu בלבד והנה אנו ערוכים באופן מלא לקליטת אוניות 14,000. האוניות המדוברות כמו זו של maersk ואלו שיגיעו בעקבותיה עוצרות בנמלים ספורים בעולם והן לא מסתפקות בפחות משירות מהיר ומעולה. אנו ערוכים לתת שירות כזה בדיוק לאוניות הללו ולכל מי שיבחר להנות משירותיו של נמל חיפה".





נמל חיפה אוניות ענק קו ימי מהמזרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד