כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

סערת השטריימל • מוזס ל'בחדרי': "בסוף יאסרו שחיטה יהודית"

לאחר שנחשף ב'בחדרי' כי ועדת השרים תדון בהצעת החוק המבקשת לאסור מכירת פריטי לבוש מפרווה, אומר ח"כ מוזס ל'בחדרי' כי אישור החוק עלול להוציא את השטריימלים וכובעי הלֶבֶד אל מחוץ לחוק • ואיך עלול החוק לגרום לאיסור השחיטה הכשרה?

ח"כ מוזס. צילום: דוד זר
ח"כ מוזס. צילום: דוד זר

סערת השטריימל: הבוקר נחשף ב'בחדרי חרדים' כי ועדת השרים תדון ביום ראשון בהצעת החוק של ח"כ מרב מיכאלי, המבקשת לאסור מכירת פרווה, כולל פריטי לבוש. בכדי לא לפגוע בחובשי השטריימל, החריגה מיכאלי בהצעת החוק, פריטי לבוש לצורכי דת ומסורת וכדו'.

למרות ההחרגה, ח"כ אליעזר מנחם מוזס, שהוביל בעבר את ההתנגדות לחוק, אומר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי הוא עדיין מתנגד לחוק וכי קיימת סכנה משמעותית אם יחוקק. לדברי מוזס, בעתיד עלול בג"צ לאסור גם חבישת שטריימל ואף "לאסור בעקבות כך את השחיטה היהודית".

"ראשית", אומר מוזס ל"בחדרי חרדים", "רוב תעשיית הפרווה בארץ מיועדת לצורכי דת - וחקיקת חוק שבו החריג מהווה רוב מכריע עלולה להגיע מהר מאוד לבג"ץ ומשם ימצאו השטריימלים וכובעי הלֶבֶד, את דרכם מחוץ לחוק".

מוזס מוסיף: "שנית, מתברר כי מאחורי הקלעים לקידום החוק פועל ארגון בינלאומי לזכויות בעלי חיים, בשם peta, שמפיץ סרטונים המתארים איך פושטים באכזריות פרוות מבעלי החיים". לדברי מוזס, "הסרטון הזה רחוק מלייצג את תעשיית הפרוות המקובלת. הארגון הזה נגוע באנטישמיות ופועל באירופה נגד השחיטה היהודית באותה טענה של אכזריות יתר".

"ארגון peta לא הצליח להעביר באף פרלמנט אירופי את החוק נגד ייבוא ושיווק פרוות", מוסיף מוזס, "וקיים חשש שאישורו של החוק בישראל עלול ליצור לחץ גם באירופה ומשם יסומן היעד הבא: איסור שחיטה כשרה". לדבריו, "רבנים מאירופה כבר פנו אלי והזהירו על ההשלכות צפויות מקבלתו של החוק בישראל".

"מדינת ישראל היא מדינה בעלת מזג אויר חם ונח. אין כאן אפנת פרוות מאחר ואין צורך בכך. רוב התעשיה כאן איננה לצרכי לבוש ואופנה. החוק וההחרגה יגררו את יצרני השטריימלים והכובעים לסאגה בלתי נגמרת", אומר מוזס לסיום ל"בחדרי חרדים".
שטריימל אליעזר מנחם מוזס חור הפרווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד