כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חשיפה: הנגיד שהתאכזב במעייני הישועה

והשבוע בלייבל'ה מי הכתב שחטף מכות? מי הוא ראש העיר שבצטופף עם ההמונים בגשם? ומי הצדיק שעוזב הכל ונוסע לבצע גלגולי שלג מקפיאים במיוחד? ויש גם חידה לקינוח • אל תחמיצו את הסוף

חשיפה: הנגיד שהתאכזב במעייני הישועה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע קשה עבר על העולם היהודי. עיני כולם היו נשואות עם צאת השבת למחלקת טיפול נמרץ במעיני הישועה. ההודעות רצו מפה לאוזן וצריכים שמאן דהוא ישליט מעט סדר בשמועות. לייבל'ה פתח ספר תהילים והבטיח ללמוד שלוש שעות ברציפות ומעולם לא לאחר בשליחת החומר לעורך.
באחד מהימים השבוע בהם שהה לייבל'ה בבית החולים, צדו עיניו את חבר הכנסת יעקב אשר וסגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא. לייבל'ה אף הצליח להגניב תמונה בחשיכה. עדיין לא ברור על מה שוחחו השניים, האם על הפקקים בבני ברק או על הטיסות? לייבל'ה בטוח שבנושא אחד הם לא עסקו: והוא, מי יהיה ראש עיריית בני ברק הבא וירים אל על את ה'דגל'?





בעודו ממלמל פרקי תהילים הבחינו עיניו של לייבל'ה בנגיד המזמר שלמה יהודה רכניץ. הנגיד ניסה לשים את כובד משקלו ולהיכנס לטיפול נמרץ לחזות בפני הקודש, אך הנכד המשב"ק המסור דוד שפירא, לא הסתנוור והבהיר כי אינו דומה חדר טיפול נמרץ לחדרו האישי של הרב, וכי כאן לא הוא מחליט מי יכנס ומי לא. השיחה עם הנגיד נערכה איפה מחוץ לחדר.

ואותו שפירא אף נראה שהוא פורץ בבכי קורע לב בבית הכנסת 'לדרמן' בבני ברק. מתחנן אולי יחוס אולי ירחם.





רעד חלף בגוו של לייבל'ה ולא מהקור העז, כפולת העמודים של סגן עורך 'משפחה' אריה ארליך. שהחזיר את קוראיו לימי ילדותו ולמסכת מכות שחטף בתלמוד תורה ממלמדיו. ארליך, כך מסתבר ראה את נחת זרועם של הרבע'ס בחיידר. לייבל'ה תוהה האם הדבר ככל הנראה השפיע עמוקות על סגן העורך שכן עד היום הוא מתקשה לעמוד בזמנים. לייבל'ה אף מתרצן לרגע ושמח כי היום לא כך הם פני הדברים. כי אולי 'משפחה' לא בוחרים, אך תלמוד תורה בהחלט ניתן היום לבחור.

כדי להירגע מאירועי הילדות, טס לו אותו ארליך למסע מפרך בדרום אפריקה. שם ליטף בין היתר לביאה קטנה ומתוקה. ארליך עשה זאת ללא פחד למרות שידוע המשפט 'אין אפוטרופוס לאריות'. מי שחטף מכות ממלמדים, מה הן בשבילו כמה לביאות קטנות?.





לייבל'ה נשאר בתחום העיתונות ושם פעמיו אל עיתון 'בקהילה' השוכן בעיר החוף הנפרד באשדוד. שם חגגו השבוע את יום הולדתו של סגן העורך המוכשר ישראל גרובייס. החברים הפתיעו בעוגה וזיקוקים. חתן יום ההולדת הנרגש טעם מהעוגה, כיבה את הזיקוקים ואף לקח מעט לשטיבל בבית שמש. החתן כמובן מודה לחברים 'הכי טובים, בקהילה'.





עיר הקודש ירושלים עצרה מלכת ושבתה מכל מלאכה, לייבל'ה הבחין בבירור מבין ערימות האשפה (זה היה קשה) כי עצלותם של עובדי העירייה לא השפיע ולו במעט על חבר הכנסת החדש מיכאל מלכיאלי. חבר הכנסת בא לסדר ענינים בהם החל לטפל בעבר, ביחד עם יועצו לענייני חקיקה, עקיבא חופי.





ומעיר הקודש עבר לו לייבל'ה לתל אביב כדי לקיים את הכתוב 'זה לעומת זה עשה האלוקים'. שם נראו במלון הילטון כמות חרדים שלא הייתה מביישת הפגנה ממוצעת של 'הפלג' הירושלמי. הסיבה למסיבה: כשרות מהדרין למקום, בניצוחו של הרב המומחה לכשרות, הרב רפאל מנת. יודעי דבר שהיו רגילים עד עתה לנשנש מקלות צ'יפס פשוטות עם רוטב אלף האיים בהשגחת הרב לאו, למדו על בשרם כי מכלל הן אתה למד לאו, וזה על מנת לאכול את הכבש, שלטענתם טעמו היה כטעם גן עדן ממש. הסועדים האזינו לדוברים, לרבנים ולהנחייה בטוב טעם של הרב יוסף שווינגר.








ואותו שווינגר עשה דרכו חזרה לירושלים. עם דמדומי החמה באמצע הדרך מיהרו לתפוס מנחה, יחד עם אדם נוסף שעצר והיה בתוך השבעה. הרב שווינגר נשא את ידיו לשמים בתפילה נרגשת וכחוני המעגל בשעתו, התקדרו השמים בעבים והגשם החל לרדת.








ואם כבר הזכיר לייבל'ה את משפחת המלוכה הלא היא משפחת לאו. לייבל'ה רק מזכיר כי הרב הראשי ישיא את ביתו בעוד שבועיים למשפחה מלונדון. החתונה תיערך בצניעות אופיינית במלון 'דייויד אינטר קונטיננל' בתל אביב (עשרים דקות נסיעה לערך מארמונות חן) במידה ותבחינו בביקורו של הרב בבתי רבנים אחרים דעו כי לא הגט הידוע מצפת הוא המעסיק אותו, אלא להיפך.

ומתכנון החתונה של רבה של ישראל, יש עוד מי שתכנן חתונה יחד עם בחירת ליבו. הלא הוא 'הארי' שבחבורה היועץ האסטרטגי ארי גלהר. שכבר קבע תאריך ויינשא אי"ה ובישועתו בכ"א אייר. לייבל'ה מחכה להזמנה בכיתוב זהב, עם הקדשה מרגשת.

ולשמחת ליבו של לייבל'ה, עוד באו בברית האירוסין השבוע, ביתו של היושב ראש ומייסד ארגון 'ידידים', מאיר ווינר בעל קיוסק 'שהכל' במודיעין עלית. לייבל'ה מאחל כמובן הכנות קלות מעתה ועד לברכת 'שהכל' ברא לכבודו.





ומאירוסין לאירוסין, השבוע אירס את בתו הבכורה, שי קאהן. מנהל הדיגיטל ברשת 'קו עיתונות'. לייבל'ה מתרגש מכך ששי הצעיר והאנרגטי תיכף הופך לו לסבא ותוהה מדוע היה צריך לשמוע על כך מחבר שסיפר לחבר? למה לא לקבל את הידיעה בדרך הרגילה של אסמסים כפי שנהוג 'כל הזמן'?

וברכת מזל טוב חמה ולבבית לרגל אירוסי הבן שלוחה גם לישראל פכטר, חבר מועצת עיריית ביתר עילית ורעייתו שרה, מ'שרה תקשורת'. (כן יש עוד שרה בתקשורת פרט לשרה נתניהו.) עם בתו של הקונסולית החרדית באיסטנבול. בברכת ענבי הגפן בענבי הגפן, דבר נאה ומתקבל. בטח כשמדובר בענבים טורקיים.

ומתכנוני חתונה לחתונה בפועל. השבוע נישא ה'הויז בחור' של הרבי מבעלזא, ארי גוטמן. החתונה נערכה בקריה בירושלים. לכל מי שניסה להשיג מלייבל'ה מידע כל שהוא, לייבל'ה מוסר כי האולם היה ללא קליטה. בחתונה פגש לייבל'ה את דובר חסידות בעלזא שייעל'ה וינברגר משוחח ארוכות עם הנסיך הרב שלום רוקח, נכדו הגדול של האדמו"ר. לייבל'ה ניסה להטות אוזן לשיחה, האם מתכננים שם בבעלז להזמין את ראש הממשלה כמנהג המקום? אך חוסר הקליטה השפיע אף על אוזניו של לייבל'ה והוא לא קלט מאומה.





המשפט 'אי אפשר לרקוד על כל החתונות' לא על לייבל'ה נאמר. ברביעי בערב, שם לייבל'ה פעמיו לכתר הרימון בבני ברק. שם פגש את כל המי ומי כולל הניע'סנים של 'מי אמר למי?' בחסידות גור, שבאו לחתונת הבחור צביקה פלדמן מגייס הכספים האגדי של החסידות. פלדמן הביא לחתונה את המיטב במוזיקה שגרמו לליבל'ה לתהות האם החסידות הסגורה החלה להתיר הופעות. בין הזמרים היו: אייזיק האניג, איצ'ה מאיר הלפגוט, מוטי שטיינמץ, יואלי דיקמן ושלומי גרטנר וכבונוס את מקהלת 'מלכות'. לייבל'ה מחכה לקליפ.

'ירבו שמחות' מלמל לייבל'ה לעצמו והטיב את העניבה לצווארו עת עלה לחגיגת ברית המילה של נתי מור יוסף. אכן כן, הצמוד של גואטה חגג בסימן טוב ברית לבנו יקירו באשדוד. לשמחה הגיעו כמעט כל התנועה המזרחית הקדושה. הסנדק היה כמובן יו"ר התנועה שר הנגב, הגליל, הפריפריה וההילולות. רבי אריה דרעי. מי שהגיע להתברך בריצה ללא נעלי אדידס, היה הבוס של מור יוסף שקיבל ברכה עד בלי די ואולי גם הזמנה לסוף שבוע בצפון.





לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף לפני מספר שבועות את שמע בניין הדירות שייבנה מעל ביתו של הרבי מויז'ניץ זצ"ל. פגש לייבל'ה ברחבת עיריית בני ברק את נציגי החצרות משני הצדדים בויז'ניץ. תוך שהם בדיון סוער. לייבלה תוהה האם הדיון על חלוקת המטרים והדירות בין היורשים, או שמא הדיון היה על כשרות שתיבנה במקום. בין כך ובין כך לייבל'ה שוקל בחיוב לקנות דירה במקום בתנאי שתהיה שם קליטה לכל הדעות, וברך את הנציגים 'בורא עולם בקניין-השלם זה הבניין'. ‏





ואפרופו ויז'ניץ, נשאר לו לייבל'ה באיזורה של החסידות החמימה. באירוע בו הצלם של מרכז חסידי ויז'ניץ שייעל'ה פרוכטר. חגג את גזיזת מחלפות ראשו של בן השלוש שלו. הצלם המסור הכניס את בנו לקודש פנימה אצל מורו ורבו הרבי מויז'ניץ. הצלם שתיעד את המאורע הוא ידידו למצלמה משה גולדשטיין. הרבי נישק את הינוקא באהבת ישראל וגזר מעט ממחלפות ראשו לקיים הנאמר 'צדיק גוזר'.





עולם הזה דומה לבי הילולה כתבה הגמרא, בגשם השוטף צעד לייבל'ה מעדנות לצד הרבבות שהגיעו לפקוד את ציונו של סידנא 'בבא סאלי' בנתיבות. שם הבחין לייבל'ה באוהב קברי הצדיקים, הראיס של אלעד, ישראל פרוש. שנדחק עם ההמונים באוהל הישועות בשל גשם הזלעפות. לייבל'ה מקווה כי העיר נתיבות נחשבת מספיק חו"ל בשביל פרוש.





גם השדר שמעביר את המורשת מידי בוקר וזינק בסקרים הלא הוא דוד חכם. הלך לשאת תפילה. הוא אף הספיק להגיע בבוקר לאולפן, למען ינועו מספרי הסקר מעלה מעלה, לכל הפחות כמו התפילות.





ובסעודת הילולא של המוסדות נצפה המנכ"ל וקנין שנחשד לכאורה כי שלח אנשי יס"מ להוריד את שדרני הרדיו ממכון מור. ראה לייבל'ה את הגואל מצטלם עם אברהם דויב גרינבוים ורב הטוויטר הספרדי איציק סודרי. סודרי לא הפסיק מלספר לעוקביו על המזרחיות ביום ההילולה, משל ביום רגיל הוא מיוצאי פולין. לייבל'ה מקווה כי הנ"ל לא צייץ מתוך שכרות, שכן הארק שנמכר בדוכנים היה בהכשר מפוקפק.





ומהגשם והקור הדרומי עבר לו לייבל'ה לצפון, שם נצפה בחרמון דוד היימן, העוזר לבינוי למגזר החרדי של יו"ר ועדת תכנון ובניה בירושלים סגן ראש העיר מאיר תורגמן. דוד יצא לו בעיצומה של השביתה בירושלים לכייף יחד עם בנו ולהתגלגל בשלג שעדיין לא הגיע לירושלים. לייבל'ה רק מקווה כי על בניית בובה אין צורך בטפסים ואישורים.





וחידה לסיום: מי הוא איש החסד המפורסם שהיה אמור לטוס לארה"ב וברגע האחרון, 24 שעות טרם הטיסה, גילה כי הויזה לא בתוקף? מתברר כי איש החסד הפך עולם והצליח לסדר את הענין במהירות הבזק.
לייבלה רכילות חרדית יגאל גואטה הרב שטיינמן ליל שישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד