ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

המכרז המבוטל ברכבת הקלה מגיע לבית המשפט

שבוע אחרי ביטול מכרז המערכות הבינ"ל מבקשת אלסטום הצרפתית מבית המשפט למנוע את הביטול - ולהכריז עליה זוכה

המכרז המבוטל ברכבת הקלה מגיע לבית המשפט



שבוע אחרי ביטולו של מכרז המערכות הבין-לאומי בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן – המציעה הזולה מבין השתיים במכרז, קבוצת אלסטום הצרפתית, עתרה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה שיחזיר את הגלגל לאחור, יחדש את הליך המכרז ויאפשר את ההכרזה עליה כזוכה בו.

סגן נשיא בית המשפט, השופט ד"ר קובי ורדי, נמנע מלהוציא צו ארעי במעמד צד אחד, אך קבע דיון בעתירה ל-21 בחודש וקרא לחברת נ.ת.ע הממשלתית, שאמונה על ביצוע פרויקט הרכבת הקלה, שלא לבצע עד אז צעדים חד-צדדיים.

אלסטום הגישה במכרז הצעה בסך 4.4 מיליארד שקל - אף שאומדן הפרויקט שלפיו תיקצבה אותו המדינה היה 2.4 מיליארד שקל בלבד.

אלסטום זומנה לשימוע כדי לנמק את התמחור הגבוה, וטענה כי הסיבה לכך נעוצה באומדן השגוי שהציגה חברת נ.ת.ע, וכן בנוסח מכרז לקוי ובחלוקת סיכונים בעייתית שחייבה תמחור ביתר.

בנ.ת.ע השיבו כי הכתרת הצעתה של אלסטום כמופרזת לא נעשתה רק ביחס לאומדן - אלא גם לאחר השוואת הצעותיה של אלסטום עצמה במכרזים מקבילים אחרים שאליהם ניגשה בעולם.

כפי שנחשף ב-TheMarker, טענה אלסטום כי לאחר שינויים מסוימים - כמו תיקון חלוקת הסיכונים הבעייתית - היא תוכל להפחית את גובה הצעתה במיליארד שקל. עם זאת, שינוי בדיעבד של תנאי המכרז עלול ליצור בעיה משפטית עקב תיקון מפלה לכאורה. משכך, הסתייגו בנ.ת.ע מעריכה של שינוי כזה בדיעבד.

בעתירתה טוענת אלסטום כי הצעתה ראויה, עמדה בכל הקריטריונים, זכתה לדירוג המשוקלל הגבוה ביותר ובפער ניכר מהמתחרה - ולכן צריכה להיות מוכרזת כהצעה המנצחת.
באמצעות משרד עוה"ד גורניצקי ושות', טוענת אלסטום כי האומדן שעל בסיסו התקבלה ההחלטה לבטל את המכרז, לא הופיע במסמכי המכרז וממילא אינו אקטואלי (נערך ב-2014). לפיכך, נטען, ההחלטה לבטל את המכרז לוקה בחוסר סמכות, אי סבירות ושיקול פסול.
רכבת הקלה גוש דן אלסטום בית המשפט נ.ת.ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד