כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אפקט טראמפ? הזינוק החד מעולם במנויי דיגיטל של "ניו יורק טיימס"

מספר מנויי הדיגיטל של מו"לית העיתונות האמריקאית קפץ ב-276 אלף ברבעון הרביעי - זינוק של מאות אחוזים לעומת הרבעונים הקודמים, והקפיצה החדה ביותר מאז החל העיתון לגבות תשלום על גלישה באתר ב-2011

  • ז' שבט התשע"ז
משרדי הניו יורק טיימס. צילום: סרג' אטל, פלאש 90
משרדי הניו יורק טיימס. צילום: סרג' אטל, פלאש 90



מו"לית העיתונות האמריקאית ניו יורק טיימס, המוציאה לאור את העיתון באותו שם, דיווחה על ירידה ברווחיה והכנסותיה הרבעוניים, אולם גם על הזינוק החד ביותר במספר מנויי הדיגיטל מאז החלה לגבות תשלום על גלישה באתר העיתון בשנת 2011.

מספר מנויי הדיגיטל בתשלום קפץ ב-276 אלף ברבעון הרביעי, והגיע ל-1.85 מיליון נכון לסוף 2016, מסרה החברה. זהו גידול חד יותר מכפליים מתוספת של 116 אלף מנויי דיגיטל ברבעון השלישי של 2016, ופי יותר מחמישה מגידול של 51 אלף מנויי דיגיטל ברבעון השני של השנה.

גרי סמית, הכתב לענייני מדיה של סוכנות הידיעות בלומברג, העריך בציוצים בחשבונו בטוויטר כי יתכן שהזינוק במספר המנויים נבע מנצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב, וציין כי רבים מהמנויים משלמים מחירים מוזלים, ונהנים לעיתים מהנחות של עד 50%.

העיתון "ניו יורק טיימס" נקט בקו מערכתי ביקורתי ביותר כלפי טראמפ הן כמועמד לנשיאות והן מאז נצחונו בבחירות. בין המגיבים לציוצים טוויטר של סמית היו רבים שציינו כי עשו מנוי לטיימס בעקבות נצחונו של טראמפ בבחירות.

ניו יורק טיימס דיווחה היום כי רשמה ברבעון הרביעי של 2016 רווח נקי של 37.1 מיליון דולר, או רווח של 23 סנט למניה, לעומת רווח של 51.7 מיליון דולר, או רווח של 31 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 30 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 24 סנט למניה.

בשורה העליונה, דיווחה ניו יורק טיימס על הכנסות רבעוניות של 439.7 מיליון דולר, ירידה לעומת הכנסות של 444.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, אך מעט מעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 438 מיליון דולר.

ההכנסות מפרסום בדיגיטל של ניו יורק טיימס זינקו ב-10.9% ל-77.6 מיליון דולר, אולם ההכנסות מפרסום במהדורה המודפסת נפלו ב-20.4%.

מניית ניו יורק טיימס מטפסת ב-0.4% במסחר בוול סטריט.
ניו יורק טיימס מנוי דיגיטל דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד