כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בזכות השבת: נס בשריפה ברכבת התחתית

היום (שבת) בסמוך לשעה 11:30, פרצה שריפה בתחנת הרכבת התחתית בחיפה - 'כרמלית' • טפסר בכיר שמעון בן נר: "בנס הסתיימה השריפה ללא נפגעים רבים, רק משום שהכרמלית אינה פועלת בשבת"

צילום : באסל עייואד, פלאש 90
צילום : באסל עייואד, פלאש 90

לקראת צהרי שבת פרצה שריפה בתחנת הרכבת 'כרמלית' בחיפה, נזק רב נגרם למקום, לא היו נפגעים.

בסמוך לשעה 11:30 עשן החל לצאת מתחנת הרכבת וצוותי כיבוי רבים הוזנקו למקום. ההתמודדות עם ארוע מסוג זה הינה מורכבת. העובדה כי מדובר בחלל תת קרקעי מהווה אתגר מקצועי. לפעול לסריקה/כיבוי בחלל שכזה אפוף בעשן אשר מקשה על הראיה וההתמצאות מצריך יכולות מקצועיות גבוהות.

לאחר כשעה לוחמי האש הצליחו לאתר את מוקד הבעירה בתחנת ככר פריז. שלושה קרונות רכבת בערו ואחד מהם נשרף לחלוטין. צוות חוקרי שריפות מטעם רשות הכבאות במחוז חוף בראשות טפסר משנה רן לוי ראש ענף חקירות כבר פועל במקום בנסיון לברר את הנסיבות אשר גרמו לפרוץ השריפה.

"בעקבות השריפה במנהרת הכרמלית בחיפה, שבנס לא הסתיימה עם נפגעים רבים רק משום שאינה פועלת בשבת" אמר מ"מ נציב הכבאות טפסר בכיר שמעון בן נר. "אני קורא למשרד התחבורה ולרכבת ישראל להקצות את כל המשאבים הנדרשים להגנה מפני אש בבכל מנהרות הרכבת ובמיוחד בקווים לירושלים וכרמיאל שטרם פועלים".

בן נר הוסיף כי שריפת קרון בעובי האדמה הוא אירוע מורכב במיוחד ויש להערך מענה הן במישור המבצעי והן בהתקנת אמצעי בטיחות אש מתקדמים".
חיפה כרמלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד