ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

מרגי זועם על בנט: "הפסק אפליית הילדים"

סערת תקנות המזון החדשות פותחת תיבת פנדורה בנושא תקצוב תלמידי המוסדות החרדים • יו"ר ועדת החינוך ח"כ מרגי לבנט במכתב נזעם: "לאחרונה ניתנה תוספת שעות שבועיות לתלמידים הלומדים במוסדות הכנסייתיים – נוצרים, ולא לחרדים" • כל הפרטים - בפנים

מרגי. צילום: פלאש 90
מרגי. צילום: פלאש 90

סערת תקנות המזון החדשות של משרד החינוך שנחשפה ב"בחדרי חרדים" פתחה תיבת פנדורה דווקא לטובתם של המוסדות החרדיים, זאת לאחר שעיקר הטענות המשפטיות של משרד החינוך התמקדו בטיעון השוויון, "אין סיבה שהתקנות לא יתקיימו גם על הילדים החרדים שאמורים להיות שוויוניים כמו כולם", טענו היועצים המשפטיים ליו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, שהשיב להם כי אם מדברים על שוויון, אכן הגיע הזמן שהמוסדות החרדיים יתוקצבו בשווה.

מרגי לא רק זעם על נציגי משרד החינוך, אלא אף פנה באופן ישיר לשר החינוך נפתלי בנט, בטענה כי גם בתוך מוסדות המוכש"ר, קיימת אפליה חמורה, ובעוד שהמוסדות הכנסייתיים מקבלים מיליוני שקלים, הילדים החרדים נותרים ללא כלום. אפלייה שדווחה ב"בחדרי חרדים" בהרחבה.

במכתב ששיגר לבנט, ושמתפרסם כאן לראשונה, כתב מרגי: "בימים אלו נתפרסמה הודעה על ידי משרד החינוך כי מתחילת שנה"ל יתווספו עשרות אלפי שקלים למוסדות המוכש"ר. במסגרת תוספת 3 שעות שבועיות לכל כיתה. תוספת זה מתבצעת הודות לתקציב אשר מעביר המשרד לשיווין מגדרי.

"הדבר מתמיה", כותב מרגי, "כי תוספת זו הינה אך ורק לתלמידים הלומדים במוסדות הכנסייתיים – נוצרים", עוד הוא מוסיף: "תוספת זו הינה המשך לתופעה התמוהה, כשאר שבשנת הלימודים הקודמת בעקבות שביתת המורים פעל משרד החינוך ואישר תוספת של 30 מיליון שקלים למוסדות הנוצריים בלבד".

מרגי זועם: "איני מצליח להבין כיצד ניתן להפלות בין תלמיד מוסדות המוכש"ר בבתי הספר הנוצריים לבין תלמיד מוסדות המוכש"ר המתחנך במוסדות במוסדות המחוז החרדי. עקרון השוויון מחייב את משרד החינוך ובשל כך ברור כי גם תלמיד במוסדות החינוך החרדי, זכאי וראוי לקבל את סל השירותים הבסיסי המגיע לו כתלמיד וכאזרח שווה זכויות".

לדבריו, "אין כאן המקום לדון ולהאריך בדבר סל התקצוב למוסדות המוכש"ר אשר איננו זהה ודומה לסל התקצוב עבור תלמידים במערכת החינוך הממלכתי, אולם כאשר מדובר בתלמידים בעלי סטטוס זהה לא מתקבל על הדעת כי תיערך הפרדה ובעקבותיה אפלייה חמורה בשלילת תקצוב זהה לתלמידים במוסדות המוכש"ר.

לסים דורש יו"ר ועדת החינוך משר החינוך: "לאור האמור, אבקשך לדרוש תוספת תקציבית לכלל תלמידי מוסדות המוכש"ר, ובכללם מוסדות המוכש"ר בחינוך החרדי".

בשיחה עם "בחדרי חרדים" מוסיף מרגי כי "אני מקווה שאביא בשורה לילדי החינוך החרדי בנושא אפלייתם והשוואת מעמדם בהתאם לאותם סיכומים שקיבלו החינוך הכנסייתי. ילד חרדי במדינת ישראל זכאי על פי חוק לקבל את המגיע לו".
משרד החינוך יעקב מרגי חרדים אפלייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד