כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

השופט שהצליח לעצבן את טראמפ: "מגוחך"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ זועם בעקבות החלטת בית המשפט הפדראלי שהוציא צו מניעה זמני נגד החלטת טראמפ לסמן אזרחי שבע מדינות מוסלמיות בכניסה לארה"ב: "מגוחך"

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

טראמפ זועם: שופט בית משפט פדראלי בסיאטל הוציא צו מניעה זמני נגד צו ההגירה שעליו חתם הנשיא דונלד טראמפ, לפני שבוע. החלטת השופט, ג'יימס רובארט, התקבלה במהלך דיון על סעיפים בצו הנשיאותי לבקשת מדינות וושינגטון ומינסוטה והיא תקפה לכל שטחי ארצות הברית.

כזכור, לפני כשבוע חתם הנשיא טראמפ על צו האוסר כניסת אזרחים של שבע מדינות מוסלמיות לתחומי ארה"ב. הצו תקף לשלושה חודשים, כאשר לאחר שלושה חודשים ייקבע הממשל קריטריונים מיוחדים לאזרחי שבע המדינות המוסלמיות.

הצו עליו חתם טראמפ עורר אנדרלמוסיה ותגובות קשות מצד המדינות נגדן הוצא הצו. עשרות הפגנות פרצו ברחבי ארה"ב, אלפים השתתפו בהפגנה שהתקיימה בשדה התעופה הבינלאומי קנדי, אנשי ההגירה לא ידעו את משמעות הצו ומאות אנשים אזרחי המדינות המוסלמיות שנאסרו בצו, הורדו מטיסות לארה"ב.

בעקבות החלטת בית המשפט בסיאטל, הודיעו חברות התעופה לנוסעים כי כל הנוסעים שהורדו מהמטוסים בשל הצו יורשו לשוב לטוס לארה"ב.

המשרד להגנת המולדת הודיע הערב כי ישמע לפסיקת בית המשפט ויפסיק לסמן נוסעים ממדינות מסוימות כפי שהורה הנשיא טראמפ. "ההחלטה מבטלת לחלוטין את הצו הנשיאותי של טרמאפ ברגע זה", אמר היועץ המשפטי של וושינגטון בוב פרוגסון.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, השוהה בסוף השבוע בפלורידה לנופש קצר, תקף את החלטת בית המשפט הפדרלי ואמר כי היא "מגוחכת". "לא יתכן שלממשל לא תהיה סמכות להחליט מי נכנס למדינה ומי לא מטעמי ביטחון", צייץ טראמפ בטוויטר.

דובר הבית הלבן שון ספייסר מסר כי "משרד המשפטים יוציא מסמך חירום שיותיר את הצו על כנו, שאנו מאמינים כי הוא חוקי והולם. מטרת הצו היא להגן על המולדת, ולנשיא יש את הסמכות החוקתית ואת האחריות להגן על העם האמריקני".
דונלד טראמפ צו נשיאותי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד