כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

העיתונאי החסידי שמסקר את הבית הלבן בראיון ל'בחדרי חרדים'

ג'ייק טורקס, עיתונאי חרדי ממשפחה של חסידי ויז'ניץ מונסי, מסקר את הבית הלבן עבור המגזין החרדי AMI • בראיון ל"בחדרי חרדים" הוא מספר על עבודתו המעניינת, מדוע הוא חובש כיפה עם שמו ומה הוא חושב על הנשיא טראמפ • מיוחד

העיתונאי החסידי שמסקר את הבית הלבן בראיון ל'בחדרי חרדים'

ג'ייק טורקס, עיתונאי חרדי ממשפחה של חסידי ויז'ניץ מונסי, מסקר את הבית הלבן עבור המגזין החרדי האמריקאי AMI • בראיון ל"בחדרי חרדים" הוא מספר על עבודתו המעניינת, מדוע הוא חובש עם כיפה עם שמו עליה ומה הוא חושב על הנשיא טראמפ.

טורקס, המתגורר בניו ג'רזי, מרחק שעתיים וחצי נסיעה מעיר הבירה וושינגטון, נוסע פעמיים שלוש בשבוע לבית הלבן, מספר "שזו עבודה מאתגרת ומעניינת. אני מקבל אין ספור בקשות להתראיין על עבודתי".

לדבריו, "זה מאוד מעניין אנשים לראות חרדי לבוש בבגדים המסורתיים שקצת חורגים מהנוף המסורתי בבית הלבן. אמנם יש כמה עיתונאים מהודו שחובשים 'טורבן' על הראש, אבל חרדי חסיד עוד לא ראו בנוף של הסיקור בבית הלבן".

טורקס בטקס ההשבעהצילום: טורקס בטקס ההשבעה
טורקס בטקס ההשבעה

על זקנו החסידי הוא אומר: "יש הרבה עיתונאים לא יהודים ויהודים חילונים שמגדלים זקן, כי הם מסתובבים בארה"ב בגלל אופי עבודתם ולכן הם מגדלים זקן, כי זה יותר קל לגדל זקן מאשר להסתובב עם מכונת גילוח כשאתה לא ממש נמצא אף פעם בבית".

לדבריו, "רוב העיתונאים הגויים מאוד סקרנים לגבי הלבוש והכיפה הגדולה שאני חובש. הם מאוד מכבדים אותי. בסופו של דבר בודקים אותי האם אני מקצוען או חובבן, ובזה אני נשפט".

טורקס בבית הלבןצילום: טורקס בבית הלבן
טורקס בבית הלבן

טורקס מספר על הכיפה הגדולה שהוא חובש לראשו ועליה רקום שמו: "על הכיפה שלי רקום השם שלי בגדול, כי הרבה אנשים מחפשים איך ליצור איתי קשר וככה הם יודעים איך למצוא אותי ברשתות החברתיות".

לדבריו, מעולם לא נתקל באף ביטוי אנטישמי, לא בזמן כהונת אובמה ולא עכשיו. על הנושא היהודי-ישראל בכהונת הנשיא החדש טראמפ הוא אומר: "קשה לשפוט את נושא ה"יהודי" בבית הלבן, כי זה רק שבועיים מתחילת כהונת טראמפ".

איך קיבלו בקהילה החרדית את העובדה שאתה מסתובב במקום לא כל כך שגרתי ליהודי חסידי?

"רובם פירגנו ובירכו, מעטים לא ממש הבינו למה אני שם, אולי כי פחדו שאני חלילה יהפוך ל"מודרני", אבל בגדול הם כולם מברכים אותי"

עם צצילום: עם צ
עם צ'אק שומר

בנושא של טראמפ וחתנו היהודי קושנר אומר טרוקס: "אף אחד לא באמת יודע מי האיש החזק אחרי הנשיא. יש 3 אנשים שיודעים - הנשיא, קושנר ובאנון - כל שאר הפרסומים הם ספקולציות של פרשנים".

לדבריו, "העובדה שקושנר לא מחובר לנשיא במהלך השבת אכן מורידה ממנו את השם "האיש החזק" כי הנשיא חייב מישהו שמחובר אליו שבעה ימים בשבוע, ולכן זה טבעי שבאנון יותר חזק, אבל אם זה יהפוך למגמה? אף אחד לא יודע".

"כולם זוכרים את הציוצים המביכים של טראמפ לפני הבחירות והם כולם פורסמן במהלך השבת כשחתנו קושנר לא היה בסביבה", הוא מזכיר.

עם הנשיא דונלד טראמפצילום: עם הנשיא דונלד טראמפ
עם הנשיא דונלד טראמפ

טורקס מוסיף לגבי הפן האישי של נושא השבת. "גם אני לא מחובר כמובן בשבת לאף בדל של אינפורמציה מהבית הלבן במהלך השבת. זה גורם לי לתת אקסטרה עבודה ביום חמישי ובמוצאי שבת, אבל בניגוד לעיתונאים אחרים יהודים שכן עובדים בשבת, אני לא "נשרף" ולכן מגיע עם אנרגיות חזקות בתחילת שבוע".

כותב השורות פנה אל ג'ק טורקס בשעה 10 בבוקר שעון ישראל, כשבארה"ב השעה היתה אמצע הלילה, להפתעתי הוא ענה לי אחרי רבע שעה. "העבודה שלי גורמת לי להיות מחובר כמעט 24 שעות כדי לא לפספס כלום. אי אפשר שלא לפספס כלום, אבל בעבודה כמו שלי אתה חייב להיות מחובר כמה שיותר".

עם בן קרסוןצילום: עם בן קרסון
עם בן קרסון

בנושא הכי בוער בתקשורת העולמית - 'נושא ההתנחלויות', אומר טורקס: "ההנחה הרווחת בקרב העיתונאים והפרשנים בארה"ב היא שטראמפ לא ממש מתעניין אם ישראל בונה או לא. הסיבה שהבית הלבן הוציא הודעה 'שההתנחלויות הן מכשול לשלום' זה כי נתניהו וכמה מהשרים הוציאו הודעה רשמית שהם אישרו אלפי יחידות דיור".

לדבריו, "אם נתניהו לא היה מדבר והיה בונה בשקט אף אחד לא היה מוציא גינוי מהבית הלבן. המשפט שהכי רץ בקרב העיתונאים שאוהדים את ישראל זה "תבנו ותשתקו" אל תפרסמו כלום בנושא, השמאל בכל מקרה יצעק".
דונלד טראמפ הבית הלבן ג'ייק טורקס עיתונאי חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד