י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

על רקע חקירת נתניהו: החרדים דורשים לממש את ההסכם הקואליציוני

השמועות התכופות על כתב אישום נגד נתניהו, והחשש לפירוק הממשלה, מביאים את מנהלי המוסדות החרדים ללחץ שיא, זאת בעקבות סעיפים משמעותיים מאד בהסכם הקואליציוני שלא מומשו עדיין • 'בחדרי חרדים' על כל הפרטים - והמכתבים

צילום: יונתן זינדל פלאש90
צילום: יונתן זינדל פלאש90

הישגים רבים רשמו המפלגות החרדיות בקואליציה הנוכחית, כמעט כל הסעיפים בהסכם הקואליציוני עם ש"ס ויהדות התורה – התקיימו, ולפחות מה שבידי מפלגת השלטון, הליכוד, מומש כמעט במלואו. אולם מתברר כי סעיפים ספציפיים הקשורים דווקא לשר החינוך חובש הכיפה נפתלי בנט, המתעכבים על חשבונם של עשרות אלפי ילדים חרדים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בעקבות החקירות סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו וגל הפרסומים אודות בחירות אפשריות והקמת שלטון חדש, מנהלי המוסדות החרדים נכנסו בזמן האחרון ללחץ, וזאת כאמור, בעקבות אי יישום ההסכם הקואליציוני במלואו, לפחות בכל מה שקשור לתיקון התקנות בחוק נהרי, וכפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מנהלי המוסדות מכל הזרמים החרדיים - חסידים, ליטאים וספרדים, כתבו לשר הפנים אריה דרעי כי "בידך לתבוע ולקבל את מה שהובטח למפלגתך בדין בהסכמים הקואליציוניים, לעמידה במחויבויות אלו יש משמעות אדירה לעשרות ומאות אלפי תלמידים חרדים".

הסדרת התקנות בחוק נהרי תביא לתוספת כלכלית משמעותית למוסדות המוכש"ר והפטור החרדיים, מה שיוציא אותם מהמשבר התקציבי אליו נקלעו בעקבות הקיצוצים הדרמטיים, פרי ידיו של שר החינוך הקודם שי פירון.

מכתבו של בנט לדרעי, שלושה חודשים עברו מאזצילום: מכתבו של בנט לדרעי, שלושה חודשים עברו מאז
מכתבו של בנט לדרעי, שלושה חודשים עברו מאז

כזכור, לפני כשלושה חודשים נחשף ב"בחדרי חרדים" כי שר הפנים דרעי פנה לשר החינוך בנט וביקש להבין מדוע, למרות סעיף מפורש בהסכם הקואליציוני, טרם הוסדרו התקנות של חוק נהרי שבוטלו על ידי פירון ושגרמו לנזק כבד למוסדות החרדיים.

"בחדרי חרדים" חושף כעת אף את תשובת שר החינוך – לפני שלושה חודשים, שבה הוא השיב לדרעי, כי "בימים הקרובים" התקנות יותקנו ויוסדרו. אך דבר לא אירע מאז.

מכתבו של דרעי לבנט, דורש לקיים את ההסכם הקואליציוניצילום: מכתבו של דרעי לבנט, דורש לקיים את ההסכם הקואליציוני
מכתבו של דרעי לבנט, דורש לקיים את ההסכם הקואליציוני

עוד קודם, לפי כשנה ושוב לפני כחצי שנה, פנה בנושא סגן שר הפנים משולם נהרי לשר החינוך בנט, ודרש את יישום ההסכם הקואליציוני והסדרת התקנות, בהמשך אף התקיים דיון בוועדת החינוך שלאחריו פנה גם יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי לשר החינוך, אך זה לא פעל בעניין.

כאמור, לפני מספר ימים, שיגרו מנהלי המוסדות החרדים המאוגדים תחת 'פורום בתי הספר המוכרים שאינם רשמיים', לשר דרעי והתריעו על העובדה שלמרות שעברו כמעט שנתיים מאז הקמת הממשלה – ההסכם הקואליציוני טרם יושם, על גבם של ילדי ישראל.

"השיח הציבורי ההולך וגובר על בחירות חדשות ההולכות וקרבות מביא אותנו לבקשך לסייע לנו ולעשרות אלפי תלמידי המוכש"ר החרדי בעמידה על המחויבות של שר החינוך כפי שהובטח לך בהסכם הקואליציוני. פנייתנו זאת אליך באה לאחר מכתבך לשר החינוך מיום 22.11.16 בתביעה להתקין מחדש את התקנות שביטל שר החינוך פירון ואשר ביטולן פגע בחינוך החרדי, בעיקר ביישום חוק נהרי אך לא רק, התביעה מתבססת על סעיף מפורש בהסכם הקואליציוני בין הליכוד וש"ס שאליו מחויבת הממשלה ובין השאר על בסיסו הוקמה".

עוד כתבו לשר הפנים: "בתשובה אליך מיום 27.11.16 כתב שר החינוך כי בימים הקרובים התקנות יותקנו. לדאבוננו, דבר לא ארע וגם חודשיים אחרי עדין אין תקנות באופק. יצוין כי פניות חוזרות ונשנות לשר בנט עוד קודם לכן לא הביאו לחידוש התקנות הנ"ל: ההסכם הקואליציוני נחתם ביום 4/5/15 . סגן השר נהרי פנה לשר החינוך בנדון בתאריכים 21.11.15 ושנית ביום 30.3.16 . ב 2/8/16 התקיים דיון בוועדת החינוך שלאחריו פנה גם ח"כ מרגי לשר החינוך.

"בידך לתבוע ולקבל את מה שהובטח למפלגתך בדין בהסכמים הקואליציוניים, לעמידה במחויבויות אלו יש משמעות אדירה לעשרות ומאות אלפי תלמידים חרדים. שאיפתנו היא כי לאחר הבחירות הבאות נתבע שוויון וסיוע לילדי המוכש"ר החרדיים כמו לכל ילד בישראל. את התקנות המסייעות לנו אך במעט כבר הובטח להחזיר והתחייבות צריך לקיים, גם אם מדובר בשר החינוך", כתבו לדרעי המנהלים.

גורם בכיר במשרד החינוך אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "הנושא אכן בטיפול מאחורי הקלעים כעת מול משרד המשפטים. מקווים שבקרוב הנושא יוסדר סופית".
נפתלי בנט שי פירון אריה דרעי משרד החינוך חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד