כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ליברמן חזר בו: גל"צ תישאר בצה"ל - ולא תעבור למשרד הביטחון

כפי שנחשף ב-TheMarker, ההמלצה המקורית של מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי אדם, היתה שלא להעביר את התחנה לידי משרד הביטחון, בין השאר, מחשש להתגברות התלות הפוליטית

ליברמן חזר בו: גל"צ תישאר בצה"ל - ולא תעבור למשרד הביטחון



שר הביטחון אביגדור ליברמן חזר בו מהחלטה קודמת, וקבע כי בשלב זה לא ייערכו שינויים בתחנת גלי צה"ל והיא לא תועבר למשרד הביטחון כפי שתוכנן בתחילה וכפי שהמליץ מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (במיל') אודי אדם. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בנושא שהתקיים עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט.

בהודעת משרד הביטחון נאמר כי ליברמן ואדם קיימו הבוקר התייעצות עם מנדלבליט, בנושא תחנת גלי צה"ל. "בהתייעצות נדונו האפשרויות השונות בנוגע למיקומה של גל״צ במערכת הביטחון וההשלכות והקשיים שיוצרת הכוונה להעביר את התחנה מצה״ל למשרד הביטחון, בהקשר של אי-תלותה ועצמאותה של התחנה כגוף שידור ציבורי, הפרוצדורה המורכבת שבקליטת התחנה במשרד הביטחון והצורך להסדיר את המהלך בחקיקה ראשית. לאור הקשיים הללו ומתוך הרצון לשמור על צביונה המיוחד של גל״צ, החליט שר הביטחון כי התחנה תישאר במקומה הנוכחי בצה"ל".

כפי שנחשף ב-TheMarker, ההמלצה המקורית של אדם בדו"ח שחיבר באוקטובר היתה שלא להעביר את התחנה לידי משרד הביטחון, בין השאר, מחשש להתגברות התלות הפוליטית. ואולם לאחר מכן נמסרה חוות דעת של הפרקליטות הצבאית, ובהמשך של היועץ המשפטי לממשלה, שלפיה ניתן להעביר את התחנה למשרד הביטחון כיחידת סמך תוך גיבוש מנגנון שימנע פגיעה בעצמאות התחנה. בעקבות זאת, שינה אדם את המלצתו והציג את אפשרות המעבר למשרד הביטחון כאפשרות המועדפת.

אלא שהמשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, ככל הנראה התנגדה למתווה. בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת בשבוע שעבר אמרה זילבר: "עדיף לא לגעת במשהו שלא שבור". היא הבהירה כי הנושא עדיין בדיונים וטרם התקבלה הכרעה. בשלב זה, כאמור, התחנה תישאר בצה"ל.

המשמעות היא ששר הביטחון ייאלץ להתחיל כבר בקרוב בהליכי הקמת ועדת איתור למפקד התחנה. המפקד הנוכחי, ירון דקל, אמור לסיים את תפקידו בעוד כחצי שנה, לאחר הארכה של שנה וחצי.
גלי צהל אביגדור ליברמן משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד