כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

זעם חרדי: לשמאלנים – כן. לילדים – לא

מבנה שמיועד לגן ילדים תפוס לצורכי תעמולת שמאל קיצוני • לורה ורטון, חברת המועצה מטעם מרצ: "שוברים שתיקה הוא ארגון של פטריוטים, בגן ילדים חרדי מחנכים להשתמטות" • ביקורת העירייה: "76 מבני חינוך מאוכלסים על ידי גופים אחרים"

סגן ראש העיר יצחק פינדרוס. צילום: נתי שלם
סגן ראש העיר יצחק פינדרוס. צילום: נתי שלם

החרדים והדתיים בירושלים זועמים: מבנה שמיועד לשמש כגן ילדים במרכז העיר הוקצה על ידי העירייה עבור גלרייה. למרות מחאת הנציגים החרדים והדתיים, ביום רביעי השבוע יתקיים בגלריית "הברבור" - כך שמה של הגלרייה ששוכנה במקום בו אמור לקום גן ילדים חרדי - תעמולת שמאל קיצונית על ידי יולי נובק, מנכ"לית ארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה', על "ההשפעה והמעורבות של מתנחלים על פעולות צה״ל בשטחים".

בעוד הנציגים הדתיים, כמו אריה קינג, זועמים בעיקר על העובדה שארגון השמאל הקיצוני משתמש בנכס העירוני לתעמולתו הקיצונית, הנציגים החרדים זועמים בעיקר על חוסר ההוגנות בכך שמבנים המיועדים לחינוך הוסבו למטרות אחרות, למרות שתושבי המקום סובלים מחסר חמור במבני חינוך, לאור הצפיפות הקיימת במוסדות החינוך בשכונה, והם דורשים שהמקום ישמש אך ורק לגן ילדים, כפי שיועד במקור על ידי המממן: משרד החינוך.

כזכור, לפני כחודשיים, פורסם ב"בחדרי חרדים" מכתבם של סגן ראש העיר יוסי דייטש וחבר המועצה שלמה רוזנשטיין - לראש העיר ניר ברקת, נגד השימוש השמאלני במבנה העירוני, "בעת אשר הוקצה הנכס העירוני המשמש את גלריית ברבור ברחוב שירזלי שבמרכז העיר, העלינו בפניך את העובדה כי מתן רשות השימוש לגלריה זו, אינה במקומה, לאור העובדה כי צרכי החינוך לגני ילדים המתגוררים בשכונת נחלאות, גוברת על הצורך למתן רשות שימוש לגלריה תמוהה זו. זאת, כאשר המצוקה הגדולה בנכסים העירוניים במרכז העיר – זועקת לשמים", כתבו.

עוד כתבו לראש העיר: "אולם, בצעד תמוה ולאור לחצים שהופעלו מצד תנועת התעוררות בעיר, ניתנה רשות השימוש לגלריית ברבור במיקום מרכזי זה. "והנה, את אשר יגורנו בא, והגלריה פרסמה כי בראשית דצמבר תערוך מפגש היכרות עם פעילות 'תעיוש' - תנועה אשר שמה לה למטרה להשמיץ את חיילי צה"ל ואת מדינת ישראל בכל מקום בעולם תוך הסתה מתמשכת נגד ישראל וקידום התנועות הפועלות לחרם נגד ישראל. פעולות תאיוש הינן חמורות ביותר וראויות לכל גינוי".

דייטש ורוזנשטיין דרשו: "אנו מבקשים ואף דורשים ראשית להורות מידית על ביטול מפגש ההיכרות עם 'תעיוש' ובנוסף לקיים בדחיפות דיון מחודש במתן רשות השימוש לגלריית ברבור לאור פעילותה זו, ואף להפסיק את התמיכה העירונית במידה וניתנת לגלריה זו", לדבריהם, "לא יתכן, כי בנכסי העיריה ובמימון העיריה, יתקיימו פעולות שמטרתן הוא הכפשת הישוב היהודי בארץ ישראל וקריאה לחרם נגד ישראל, לפעילות אינטנסיבית נגד כוחות הביטחון ונגד ההתיישבות בכלל".

מי שהעלה שוב את הנושא על סדר היום, הוא סגן ראש העיר יצחק פינדרוס, שעדכן את החברים החרדים והדתיים במועצה באירוע העתיד להתקיים בגלריה ביום רביעי הקרוב, על ידי ארגון 'שוברים שתיקה', וזאת למרות המחאה החריפה שלהם בפני ראש העיר לפני כחודשיים. פינדרוס אף הוסיף בציניות: "ברור שעדיף שוברים שתיקה מגן ילדים, בפרט שיש חשש שהגן רחמנא ליצלן יהיה גן חרדי".

על כך הגיבה לורה ורטון, חברת המועצה מטעם מרצ, בהסתה חמורה: "שוברים שתיקה' הוא ארגון של פטריוטים שמשרתים בצבא, בגן ילדים חרדי מחנכים להשתמטות", כתבה ורטון בתגובה לפינדרוס, ועוררה את זעמם של חברי המועצה החרדים והדתיים.

חבר מועצת העיר יוחנן וייצמן (יהדות התורה), מזכיר, כי בקשתו לבירור אודות המידע המטריד שעלה בוועדת הביקורת בתאריך 9.6.16, לא זכתה לתגובה עד היום. עובד עירייה בשם יוסף סטרומצה מאנשי מחלקת הביקורת בעירייה, חשף אז כי ממידע שהגיע אליהם מראש מינהל חינוך, עולה כי 76 מבני חינוך שמומנו על ידי משרד החינוך, מאוכלסים על ידי גופים אחרים. וייצמן ביקש מהנהלת העירייה פירוט של הרשימה, בתוכה כלול גם המבנה שמשרת את גלריית ברבור, אך נדחה שוב ושוב.

אריה קינג, חבר מועצת העיר, אומר ל"בחדרי חרדים": "חייבים להשיב את הנכס העירוני שבו פועלת גלריית ברבור, לשימושה של האוכלוסייה בשכונת נחלאות, שזקוקה למבנים לצרכיי ציבור, כגון לגנים ולחוגים, ויחד עם זאת להקפיא כל שתוף פעולה בין העירייה לגלריה שפועלת בניגוד למדיניות העירונית.

"כעת, כאשר יש רוב מוצק בקואליציית העיר למחנה הדתי-ימני, נגמרו התירוצים, ואני מצפה לאחדות בשורות המחנה שדוגל באחדות ירושלים וקדושת העיר, ולהוביל את העירייה לתקופה חדשה של שלטון הרוב, כיאה במערכת דמוקרטית, ולשנות את דפוסי ההתנהלות של עיריית ירושלים", דברי קינג.

מעירית ירושלים נמסר בתגובה: "גלריה ברבור נדרשה לא להרשות לארגונים וגופים אחרים להשתמש בנכס כל עוד אין לגלריה הסכם רשות שימוש עם העירייה, המסדיר את פעילותה. הגלריה פעלה שלא לפי ההנחיה, והנושא נמצא בטיפול גורמי העירייה הרלבנטיים והייעוץ המשפטי".
ניר ברקת גלריית ברבור לורה ורטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד