כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חוייבה לשלם לבעלה 40,000 ש"ח: תלונות השווא שלא השתלמו

תלונות השווא שלא השתלמו: בפסק דין שניתן על ידי בית המשפט נגזר על אישה לשלם לבעלה סכום של 40,000 ש"ח על שהגישה נגדו תלונת שווא למשטרה והאשימה אותו באלימות שלא הייתה

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

תלונות השווא שלא השתלמו: בפסק דין שניתן על ידי בית המשפט נגזר על אישה לשלם לבעלה סכום של 40,000 ש"ח על שהגישה נגדו תלונות שווא למשטרה והאשימה אותו באלימות שלא הייתה.

בשנת 2014, אישה הגישה תלונה במשטרה נגד בעלה כי היכה אותה ושנה לאחר מכן הגישה תלונה דומה נוספת. בעקבות התלונות נחקר הבעל, התלונה הראשונה נסגרה מחוסר ראיות והשנייה עדיין פתוחה. מאז, הספיקו בני הזוג להתגרש.

הבעל הגיש לבית המשפט תביעת נזיקית נגד אשתו זה מכבר: נגד "תלונות השווא אשר הסבו לו עגמת נפש רבה ונזקים". בתלונה השנייה, האישה ניתקה ביודעין את 'פלטת השבת' וכן הוציאה את הנורה מהמקרר, על מנת שבעלה - שומר תורה ומקפיד על מצוות השבת - לא יוכל לאכול את סעודות השבת.

השופט יהורם שקד מבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב אמר לאחר דיון ארוך כי "מקרה זה הציג מציאות לא פשוטה בה מחליטה הנתבעת לעשות שימוש פסול במשטרת ישראל תוך שהיא מצהירה בפני המשטרה כי בעלה תקף אותה".

בית המשפט מציין כי מלבד נפסדות הדברים כלפי התובע כניזוק העיקרי, אין להתעלם גם מהנזק החברתי שבמעשיה אלו של הנתבעת: "בימים אלו בהם משטרת ישראל מקדישה כוחות ומשאבים רבים לטובת כלל הציבור, הרי שלא ניתן לראות בעין יפה הטרדת המשטרה, גזילת משאבים שהיו אמורים להיות מופנים לטובת שמירת הסדר הציבורי והכל במסגרת סכסוך משפחתי שאין לו דבר על התלונה שהוגשה."

בפסק הדין ציין השופט "פסיקתי מבוססת על העניין שבין התובע לנתבעת בלבד. מצאתי לנכון לציין האמור לעיל (הטרדת המשטרה א.ש.) ולו משום הצבת תמרור נוסף בפני כל מי שישקול פעולה דומה". בסיום הדיון החליט כי האישה תשלם לבעלה 30,000 ש"ח ובנוסף חייב אותה גם ב-10,000 ש"ח הוצאות משפט שישולמו תוך 15 יום".
גירושין תביעה לשון הרע תלונת שווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד