י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לקות למידה בשליטה

כולנו זוכרים כיצד בבית הספר חלק מהילדים קלטו את החומר הלימודי בקלות, חלק מעט התקשו וחלק סבלו מלקות למידה. אותם ילדים נזקקו לעזרה מיוחדת מצוות המורים ולהטבות במהלך כתיבת המבחנים על מנת לעזור להם להתגבר על הבעיה - האם ניתן להתגבר על לקות זו במהלך החיים?

לקות למידה בשליטה
לא לגעת

התשובה היא כן.

ניתן לקחת שליטה על ליקוי למידה בעזרת טכניקות חדשות אשר פותחו במכונים ייעודיים לטיפול בלקויות הלמידה השונות. תחילה יש להבין מהן לקויות הלמידה וכיצד הן נבדלות האחת מן השנייה:

לקות למידה מוגדרת כקושי ברכישת מיומנויות בסיסיות כתוצאה מבעיה נוירולוגית . לקות זו מתגלה בדרך כלל כבר בראשית הלימודים, כאשר הילד מתקשה בקריאה, כתיבה, חשבון ושפות זרות. כ-10% מכלל האוכלוסייה מתמודדים במהלך חייהם עם לקות למידה כלשהי.
הלקויות הנפוצות הן לקויות קריאה (דיסלקציה), לקויות כתיבה (דיסגרפיה) או לקויות חשבון (דיסקלקוליה).

זיהוי מוקדם
זיהוי מוקדם של ליקוי למידה יאפשר טיפול נכון יותר במספר רבדים. תחילה הטיפול ברמה המנטלית יאפשר לילד להיות נינוח יותר עם הקושי שלו. העזרה שהוא יקבל תקל על מצבו הנפשי וההכרה בלקות שלו תמנע מבוכה בכיתה משום שהמורים יהיו מודעים לקשייו. שנית, הילד יוכל לקבל הקלות במבחנים אשר יעזרו לו לקבל ציונים ראויים ובכך לשמר את ההערכה העצמית שלו. על מנת לקבל אישור על כך שהילד סובל מלקות למידה יש לבצע בהקדם אבחון לקות למידה באחד המכונים המורשים.

לא נכנעים ללקות הלמידה
אמנם ההתמודדות עם לקות למידה אינה פשוטה הן להורה והן לילד, אך אין זה אומר שיש לקבל את רוע הגזירה. על ידי טיפול נכון ניתן לתת לילד כלים להתגבר על לקות הלמידה, כלים אשר ייקח אותם שנים קדימה. זכרו כי לקות למידה אינה מעידה על אינטליגנציה נמוכה, להיפך, רבים מן הסובלים מדיסלקציה בילדותם ממשיכים את חייהם באופן תקין ולומדים לתארים גבוהים במוסדות אקדמאים מובילים.

מכון אבחון טוב ידע לשים את האצבע בצורה ממוקדת על הבעיה של הילד ולתת לו את הכלים להתמודד איתה. לכל ילד יש את מרכיבי האישיות שלו, את צורת החשיבה שלו ואת הגישה הנכונה ביותר עבורו. ירידה לשורש הבעיה, ניתוח נכון של מגבלות הילד וגישה הוליסטית המחברת בין הנתקים הקוגניטיביים הגורמים ללקויות למידה – אלו הם המפתחות לטיפול יעיל.

הכח בא מבפנים
הסוד בהתמודדות עם לקויות כמו דיסלקציה בקריאה הוא לעורר את הכוחות הפנימיים הטמונים במטופל. לקות קריאה יכולה להשפיע משמעותית הן על יכולתו של הילד ללמוד והן על ההערכה העצמית שלו. כאשר מדובר ביכולת בסיסית וחשובה כמו קריאה, יש להתמקד בתהליכי העיבוד והמחשבה שנמצאים במוחו של המטופל. על ידי שינוי דפוס החשיבה מתאפשר מיגור מוחלט של הדיסלקציה וחזרה לתפקוד נורמטיבי.

לקבלת מידע נוסף על שיטת טיפול ייחודית המתמודדת בהצלחה עם כלל לקויות הלמידה פנו כעת למכון זרחין
דיסלקציה דיסלקציה בקריאה ליקוי למידה מכון זרחין כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד