ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בגלל אירועי תועבה • לקראת פיצוץ: קינג מאיים בפרישה

סדרת מופעי תועבה שמתוכננת לשבוע הבא הביאה את קינג לאיים בפרישה מקואליציית ברקת והליכה לאופוזיציה, אליה הצטרפה בשבוע שעבר סיעת "ירושלמים"

חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג, פלאש90
חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג, פלאש90

דרמה: אריה קינג, חבר המועצה מטעם סיעת 'הבית היהודי', שלח הבוקר מכתב זועם לראש העיר ניר ברקת, בו הוא מאיים בפרישה מהקואליציה אם לא יבוטלו מופעי התועבה הממומנים על ידי העירייה.

במסגרת מיזם 'שאון חורף', שנועד להחיות את חיי התרבות בחודש פברואר, בו אין פעילות גדולה, מממנת העירייה שורה ארוכה של אירועי "תרבות" כהגדרתה, אלא שהשנה, כך מתברר, נכללו ברשימה כמה אירועי תועבה, מה שעורר את הנציג הדתי - שרץ לרבותיו וקיבל מהם הוראה חד משמעית: במידה והאירועים לא יבוטלו, עליך לפרוש מיד מהקואליציה.

במכתב לברקת כתב קינג: "אני פונה אליך נרגש ונרעש, שעה שעל שולחני מונחת תכנייה של פסטיבל שאותו ממנת עיריית ירושלים אשר אתה עומד בראשה, מדובר בפסטיבל שאגף לתרבות ואומנויות בעיריית ירושלים, יזם, מפיק ומנהל".

"אני פונה אליך, בהיותי אב לילדים שנולדו בעיר ירושלים, מתחנכים במוסדות חינוך בירושלים ושמבלים ברחבי ירושלים, ילדים, נערים ונערות אשר עלולים להיחשף לפרסומים של אגף התרבות והאומניות (לדעתי, יש מקום לשקול לשנות את שמו לתת-תרבות ואומנויות, לאור טענותיי הבאות). אני פונה אליך, כיוון שאתה עומד בראשה של עיריית ירושלים, עירייה שרוב תושביה מבקשים לשמור על דמותה של העיר, כעיר בעלת מאפיינים ייחודיים לה, בהשוואה לערים אחרות בארצנו ובעולם, ייחודה נובע מקדושתה".

קינג ממשיך - "בטוחני, שאתה כלל לא שמת לב ושאף אחד, כולל לא מנהלי האגף הנ"ל, לא הציגו בפניך את המפרט של ההפקות שנכללות בפסטיבל המדובר, אשר על כן, אני מבקש להביא לידיעתך את המעט שידוע לי, והמעט הזה יש בו די, על מנת שרבנים בכירים מהציונות הדתית, הורו לי לפני שעות אחדות לפרוש מקואליציית העירייה, במידה שהתכנים והמסרים שיפורטו להלן, יוצגו ויופקו כפי שמתוכנן למיטב ידיעתי לשבוע הבא במסגרת הפסטיבל העירוני.

"הם הורו לי למעשה, לפעול לפרישתם של מירב חברי מועצת העיר הדתיים והחרדיים, כי הפעם מישהו עבר את הגבול והם אסרו עלי, להיות שותף ולתת יד (גם "שב ואל תעשה" במקרה זה, סוג של הסכמה ושתוף פעולה) לניהולה של עירייה שפוגעת בקדושת העיר, ברגשות התושבים ובדמותה של עיר ה'".

אחרי שהוא מפרט בארוכה את רשימות המופעים הפסולים, בגינם החליט על הצעד, ממשיך קינג ופונה לליבו של ראש העיר - "אני חייב לשאול אותך, ראש העיר, האם אלו התכנים שאותם אנו רוצים להעביר למבקרים ולתיירים בעיר? האם זו דמותה של העיר שצריכה להשתקף מעל דפי העיתונים ואתרי האינטרנט כחלק מפרסומי הפסטיבל העירוני המדובר? האם אין טיפה של כבוד עצמי? מוסריות? כיבוד הבריות? ראש העיר, האם זו ירושלים שאתה רוצה להנחיל לילדינו? האם זו ירושלים שמושכת את עולי הרגל (בני כל הדתות)? האם זו ירושלים שביקשו ממך בוחריך בבחירות לראשות העיר ירושלים?".

כאמור, קינג מבהיר כי אם המופעים הללו יתקיימו כמתוכנן ב-13 בפברואר ביום שני הבא, הוא יתפטר. "אבקש לקבל מענה כתוב בעניין זה, עד ליום רביעי השבוע (8.2.2017)" מוסיף קינג. הוא דורש להסיר את המופעים ומצהיר כי "ככל שהם לא יוסרו מהתכנייה של פסטיבל שאון חורף, בכוונתי לפנות לגדולי הדור ולקבל מהם הוראה מפורשת לשאר חברי הקואליציה הנמנים על המפלגות הדתיות והחרדיות להצטרף לפרישתי".

יצויין כי כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בשבוע שעבר פרשו שלושת חברי סיעת "ירושלמים" מקואליציית ברקת, עקב חילוקי דעות סביב השביתה בירושלים, והצטרפו ללורה ורטון באופוזיציה העירונית לראש העיר.
אריה קינג תועבה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד