כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הותר לפרסום: סוכל פיגוע בבית כנסת בזכרון יעקב

בפעילות משותפת של השב"כ והמשטרה נמנע פיגוע גדול בבית הכנסת בזכרון יעקב • הפרטים המלאים - בפנים

בית הכנסת אוהל יעקב. צילום: גוגל מפות
בית הכנסת אוהל יעקב. צילום: גוגל מפות

הותר לפרסום: מחבלים תכננו לבצע פיגוע בבית הכנסת הגדול במועצה המקומית זכרון יעקב.

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל בחודשים האחרונים, נעצרו ונחקרו פעילי חמאס מהכפר בני נעים שבאיזור חברון. היום הוגשו ע"י פרקליטות מחוז חיפה בבית המשפט המחוזי בחיפה כתבי אישום כנגד חלק מחברי התשתית.

במהלך החקירות בשב"כ, נחשפה תשתית חמאס רחבה שפעלה לקידום "פיגועי איכות" באיזור חברון ובשטחי ישראל בהכוונת גורמי חמאס ברצועת עזה, עמם עמדו הפעילים בקשר בפייסבוק.

מהעובדות המתוארות בכתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד שגב אדלר, עולה כי בשנת 2014 נכנס מוחמד לישראל הוא התגורר בערערה בניגוד לחוק והחל לעבוד בנגריה שבבעלות משפחתו של ממדוח. בעבודתם המשותפת נוצרה היכרות בין השניים.

במהלך שנת 2014, סיפר מוחמד לממדוח כי בכוונתו לבצע פיגוע טרור בתחנת הרכבת בבנימינה, ע"פ תכניתו, כך אמר לממדוח, יטמין מוחמד מטעני חבלה בתוך הרכבת או על פסי הרכבת, יפוצצם ויגרום למותם של ישראלים רבים. מוחמד נציע לממדוח לקחת חלק בהוצאתו לפועל של הפיגוע והוא אך זה סרב מחשש שהשניים ייתפסו, נוכח מצלמות אבטחה שנמצאות במקום.

עוד עולה מכתב האישום, כי בתחילת בשנת 2015, נכנס חסן לישראל והחל להתגורר בערערה ולעבוד בה, בניגוד לחוק. במהלך שנה זו החליט חסן להצטרף לחמאס ולהקים חוליה צבאית שתבצע פיגועי טרור נגד יהודים בישראל ובגדה המערבית, בשם הארגון. לשם הקמת החוליה, יצר חסן קשר באמצעות רשת האינטרנט עם תושב עזה וביקש ממנו סיוע בהקמת החוליה והכוונת פעילותה על ידי הארגון. במסגרת פעילות החוליה, ובהתאם להנחיות שקיבל, תכנן חסן לחטוף אזרח ישראלי מטרמפיאדה באזור העיר עפולה, זאת לצורכי מיקוח. לצורך כך אף סייר חסן באזור עפולה, על מנת לאתר טרמפיאדה מתאימה, בה תבוצע החטיפה. בסופו של דבר, פיגוע החטיפה לא יצא אל הפועל.

עוד עולה כי בסוף שנת 2015-תחילת שנת 2016, במסגרת הקשר ולשם הוצאת הפיגוע אל הפועל, וכן לאור רצונו של מוחמד לבצע פיגוע לבדו, אספו הנאשמים מספר מנועים של מקררים וכן מטפים, על מנת לייצר מהם מטעני חבלה רבי עוצמה ואחסנו אותם בנגריה, אולם לבסוף הפיגוע לא יצא אל הפועל. כמו כן, בתחילת שנת 2016 מסר לו מוחמד לאחיו חסן מידע אודות יעדים לביצוע פיגועי טרור נוספים בישראל, ובהם תחנת הרכבת בבנימינה, בית כנסת בזיכרון יעקב, ותחנת אוטובוס בואדי עארה בה קיים ריכוז גדול של חיילים, ואף הסכים לסייע לו בהשגת רכב שישמש אותו בפעילות החוליה.

הנחקרים המרכזיים בתשתית: חסן סאמי חסן זידאת, תושב הכפר בני נעים, בן 23, ברח לישראל ושהה בה באופן בלתי חוקי לאחר שהואשם ברצח ברשות הפלס', שימש ראש החוליה. מחמד סאמי חסן זידאת, תושב הכפר בני נעים, בן 25, אחיו של חסן ומי שרכש נשק עבור פעילות החוליה ואסף מידע לצורך מימוש הפיגועים בישראל.

חשיפת התשתית והפעילות אותה תכננה ושאפה לקדם ממחישה, פעם נוספת, את רמת האיום הגבוהה מפעילות החמאס ובדגש על פעילים שנכנסים לשטחי ישראל ושוהים בה באופן בלתי חוקי.

השב"כ ויתר גורמי הביטחון ימשיכו לפעול, בכל האמצעים שברשותם, על מנת לסכל פיגועים אלה ולמנוע מבעוד מועד פעילות טרור.

רפי מנת יו"ר המועצה הדתית בחיפה, והחזן הראשי בבית הכנסת הגדול בזכרון יעקב אומר ל'בחדרי חרדים': "כחזן בית הכנסת הגדול נדהמתי לשמוע על מחשבה זדונית של אנשי החמאס לפגוע במתפללי בית הכנסת הגדול אהל יעקב במושבה השקטה והפסטורלית, בית הכנסת אשר מאגד בתוכו את כל סוגי המתפללים חרדים ודתיים לאומים, חקלאי המושבה ותושבים כלליים אשר באים להתפלל בשבת בלי שום קשר לקהילה".

"אנו נפעל בתוך המתפללים לשמירה על ביטחון המתפללים ואני סבור ובטוח שזכות התפילה שמרה עלינו ואני תפילה שהשקט הקיים במושבותינו יימשך לנצח".
מחבלים כתב אישום זכרון יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד