כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הפעם בגלל הרכבת הקלה: תחנות הרכבת בת"א שוב ייסגרו ל-5 ימים

כריית המנהרות של נ.ת.ע מתחת למסילות הרכבת בחודש הבא עלולה להחליש את הקרקע, ועל כן תופסק תנועת הרכבות בין תחנות תל אביב מרכז וההגנה • תחנת תל אביב השלום תושבת

רכבת תל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
רכבת תל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



מסילת הרכבת בתל אביב צפויה להיחסם למשך כ-5 ימים לאחר חג הפורים, בעקבות העבודות לכריית מנהרות הרכבת הקלה. ברכבת ישראל מעריכים כי במחצית השנייה של חודש מארס תיסגר תחנת תל אביב השלום, ותופסק תנועת הרכבות בין התחנות תל אביב מרכז (סבידור) לבין תחנת תל אביב ההגנה.

בזמן הכרייה של מכונות ה-TBM של הרכבת הקלה מתחת למסילות רכבת ישראל, תיתכן היחלשות של הקרקע ולכן רכבות הנוסעים לא תפעלנה מעל לאתרי עבודות החפירה. המכונות ייצאו ממתחם "גלי גיל" הסמוך לבורסה ברמת גן ויכרסמו את האדמה בתוואי הדרומי לתחנת סבידור. כריית המנהרות התת קרקעיות עלולה לגרום לשיקוע של מסילות הרכבת.

משך זמן הכרייה מתחת למסילות ותיקון השיקוע בהן נאמד ב-5 ימים לפי פרויקטים דומים מחוץ לארץ, אך ברכבת מדגישים כי לוחות הזמנים הסופיים טרם נקבעו. במהלך הסגירה, צפוי משרד התחבורה לספק הסעות חלופיות באוטובוסים לקישור בין המקטע המסילתי שיושבת בין תחנות סבידור וההגנה.

כפי שפורסם ב-TheMarker, רכבת ישראל צופה כי במהלך 2017 היא תידרש לבצע בימי חול עבודות תשתית ממושכות — מה שיביא להשבתת מקטעי מסילה מרכזיים למשך 7–10 פעמים. לפי תוכניות העבודה של הרכבת לשנה הקרובה, משך ההשבתה המצטבר של מקטעי המסילה עשוי להגיע ל–30 יום — מה שיגרור פגיעה משמעותית בציבור הנוסעים. זאת, בגין העבודות לחיבור המסילה החדשה בין תל אביב לירושלים, פרויקט חישמול המסילות וכן העבודות של נ.ת.ע.

מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל בוחנת את ההשלכות המדויקות, בהתאם לנתונים שנמסרים מחברת נ.ת.ע ומשרד התחבורה".
רכבת ישראל רכבת הקלה תחנת רכבת נ.ת.ע.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד