י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'השמוע'ס הדתי' של טראמפ: "איכות חיינו אינה בהצלחה חומרית אלא ברוחנית"

במהלך "ארוחת התפילה הלאומית", אירוע הנערך כל שנה בנוכחות נשיא ארה"ב, סיפק הנשיא החדש דונלד טראמפ "נאום דתי", בו סיפר על האמונה בא-ל אחד כדבר שמחזיק את ארה"ב: "כולנו מאוחדים באמונה ביוצר האדם ובידיעה ברורה שבעיני הבורא כולנו שווים. אנחנו לא רק עצם בשר ודם, אלא בני אדם עם נשמות" • הנאום המלא

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

במהלך "ארוחת התפילה הלאומית", אירוע הנערך כל שנה בנוכחות נשיא ארה"ב, סיפק הנשיא החדש דונלד טראמפ "נאום דתי", בו סיפר על האמונה בא-ל אחד כדבר שמחזיק את ארה"ב.

הנאום המלא:

"עוצמת האמונה שהאומה האמריקאית עשויה ממנה, זה מה שמחזיק אותי ונותן לי השראה בזמנים הקשים שעברתי בחיים. במסעי לאורך ארה"ב אני נתקל באנשים שאומרים לי שהם מתפללים למעני וזה שובה את ליבי. אין דבר שכובש אותי יותר כשאני שומע את הדברים מבני משפחות שיקירהם נפלו בהגנה על האומה שלנו. במותם הם מעניקים לנו את החיים.

"האומה הזאת חיה וקיימת על דם יזע ודמעות של אותם לובשי המדים המקריבים את החיים למען משפחתם, למען ידידיהם ולמען ארצות הברית. אני מבטיח לכם כי לעולם לא נשכח את לובשי המדים הגיבורים, אנחנו נדאג למשפחותיהם.

"העם והחיילים מבינים כי מה שמחזיק אותנו כאומה זה רק אמונה. איכות חיינו זה לא גשמיות אלא רוחניות. אנחנו שוכחים בקלות כי איכות חיינו אינה נמדדת בהצלחה חומרית, אלא על ידי הצלחה רוחנית, ואני אומר לכם את זה כמישהו שהצליח בחיי חומר ומכיר מקרוב אנשים בעלי ממון - אך רבים מהם אנשים אומללים, ולא שמחים.

"לעומת זאת, אני מכיר הרבה אנשים שאין להם כל כך הרבה כסף, בוודאי לא כפי שיש לאותם האנשים שהזכרתי לעיל, אבל יש להם משפחה נהדרת ואמונה גדולה ואני חייב לספר לכם כי הם אנשים שמחים יותר והם מצליחים יותר.

"אני התברכתי שגדלתי בבית דתי. אמא ואבא שלי לימדו אותי כי מי שהתברך בשפע ממנו מצפים יותר. גדלתי על ברכי התנ"ך שמתוכו לימדה אותנו אמי כילדים צעירים והאמונה הזאת בוערת בלבי עד היום.

"האנשים כאן, כל אחד בא מרקע שונה, מהרבה דתות ודעות שונות, אבל כולנו מאוחדים באמונה ביוצר האדם ובידיעה ברורה שבעיני הבורא כולנו שווים. אנחנו לא רק עצם בשר ודם, אלא בני אדם עם נשמות. הרפובליקה של ארה"ב מבוססת כי הממשלה לא מעניקה חירות, אלא חירות היא מתנת א-ל.

"חירות היא חופש הפולחן, איש באמונתו יחיה. אני מבטיח לכם שאני אבטל ואהרוס עד היסוד את התיקון בחוקה של ג'ונסון (תיקון החוקה להפרדת דת ומדינה) ואני אאפשר לכל אחד להביע את דעתו בחופשיות בלי לפחד.

"מאז שאני בתפקיד אני רואה כמה האמונה שלנו תחת איום. העולם במצב קשה ואנחנו נשיב את המצב לתיקונו. אל תתייחסו לדיווחים על שיחות קשות שלי עם מנהיגים בעולם, הגיע הזמן שנהיה קצת קשוחים. אנו עדים לאלימות נוראה בשם הדת. הטרור הוא האיום הגדול נגד חופש הדת. אולי יקח קצת זמן עד שאנו נתגבר על הגל הזה, אבל זה יגיע. יש לנו את שר ההגנה שכעת מבקר בקוריאה משם ימשיך ליפן ועוד מקומות, אותם הוא מכיר מצוין. הוא האיש הנכון. אתם תראו שהדברים יראו אחרת.

"ראינו מוסלמים שמאיימים נגד יהודים, ראינו קמפיין של דאעש נגד נוצרים, לא ראיתי מאז ימי הביניים אכזריות כזאת - עורפים ראשים, מטביעים אנשים בכלובים בתוך מים, כל האומות מחויבים לפעול בעוצמה נגד הטרור הזה. אנו נעשה הכל שבארצנו יהיה חופש מוחלט לכל הדתות ואכן מאז שאני בתפקיד נקטנו צעדים בעניין.

"ארה"ב היא מדינת מהגרים ויש לנו מערכת נפלאה למען כל מי שרוצה לבוא ולכבד אותנו את אמונתנו, את סגנון החיים שלנו, את הערכים שלנו ולאהוב את הדרך והערכים שלנו. נעמוד על כך שהנדיבות שלנו לא תנוצל לרעה.

"אנחנו צריכים למנוע מאנשים אלו להגיע אלינו. תראו מסביב מה קורה במדינות העולם. אנחנו נהיה מדינה חופשית עם חופש דת בלי חשש ופחד מטרור, אמריקה תמשיך להצליח ולשגשג כל עוד ישרור אימון בין איש לרעהו בין האזרחים וכל זמן שנאמין באלוקים.

"צעירים רבים מסרו את נפשם ברחבי הגלובוס בגלל האמונה באלוקים ושהאמינו בשוויון זכויות, זה הכוח המניע של הצעירים החלוצים בקרבנו הנמצאים במירוץ אחר החלום שהתרחק, אבל אנחנו נביא להם חזרה את החלום.

"כל זמן שהא-ל בליבנו, איננו לבד. לא אותו חייל שעל משמרתו הלילית ולא ההורה שלו. שאלוקים יתן לנו תמיד נחמה כוח ונוחות להמשיך באמונה הזאת. לנו כאן בוושינגטון אסור לרגע להפסיק לבקש מה' שיהיה לנו את החכמה לשרת את הציבור כרצון ה'.

"זה מה שאנחנו וזה מה שתמיד נהיה כי זה רצון העם: עם אחד תחת רצון האלוקים. היו ברוכים ואלוקים יברך את אמריקה. תודה רבה לכם".
דונלד טראמפ ארוחת התפילה הלאומית דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד