כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ארגון זק"א יחזיר 120 אלף דולר לתורמים?

שבועיים לאחר שגייסו 120 אלף דולר דמי כופר להצלת חייו של בן חסין העצור במדינה אסלאמית, ארגון זק"א שוקל להחזיר לתורמים את הכסף שנאסף במבצע 'פדיון שבויים'

בן חסין
בן חסין

שבועיים לאחר שגייסו 120 אלף דולר דמי כופר להצלת חייו של בן חסין העצור במדינה אסלאמית, ארגון זק"א שוקל להחזיר לתורמים את הכסף שנאסף במבצע 'פדיון שבויים'.

בזק"א אומרים שעל פי פניית ובקשת משרד החוץ איתם הם עובדים באופן שוטף, הארגון נענה למצווה החשובה של 'הצלת נפשות' ו'פיקוח נפש', ובתום לב גייס בקמפיין מהיר בגיוס המוני את הסכום הנדרש של 120 דולר עבור כופר להצלת חייו של בן חסין.

"ברגע שהמונה הראה שהגענו ליעד, עצרנו את הקמפיין והודענו לגורמים המעורבים על העמידה ביעד" אומרים בארגון.

אולם לאחר כשבועיים, מתברר כי המאמץ ככל הנראה היה לשווא. "איננו מצליחים לאתר גורם משפטי אחראי המוכן לקבל את הכסף לידיו ולהוכיח שיש עסקת כופר שבתמורה לכסף הבחור ישתחרר. וזאת מעבר לשאלות נוספות שהתעוררו" אומרים בארגון.

הכסף שנאסף נמצא בנאמנות אצל עו"ד אלן לואי בארה"ב, המכיר ומלווה את הפרשה זה חודשים ואף נמצא בקשר שוטף עם הגורמים במדינה האיסלאמית.

"כגוף ציבורי אחראי, ומשום 'והייתם נקיים מה' ומישראל', אם תוך יומיים לא יימצא גורם אחראי ומשפטי שיעמוד מאחרי עסקת הכופר. עורך הדין הנאמן על הכסף יתן הנחייה לחברת הסליקה להחזיר את הכסף לתורמים" נמסר.

כזכור, לפני כשבועיים הותר לפרסום כי בן חסין (22), יהודי ישראלי שנלחם נגד דאעש, שהה במדינה לה אין קשרי ידידות עם מדינת ישראל, שם נעצר באשמת רצח נהג מונית. חסין יצא לבקר את סבו וסבתו שעדיין מתגוררים באותה המדינה. בדרכו לחופשה מן הקרבות נהג רכב שהסיעו ניסה להרוג אותו.

חסין, שהיה חמוש, ירה בנהג הרכב לשם הגנה עצמית. הנהג מת מפצעיו לאחר מספר ימים. העונש למואשמים ברצח באותה המדינה הינו מוות. מאז 6 ביוני 2015 הוא כלוא ובקרוב יוכרע משפטו כשעונש מוות מרחף עליו.
בן חסין דאעש דמי כופר פדיון שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד