י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בית שמש הקנאית מציגה: היימישע דרייווערס

מודעה בשפת האידיש שפורסמה בעלון המיועד לציבור הקנאי בבית שמש, מכריזה כי דרושים נהגים אברכים יראי שמים להסעות למוסדות • בכדי לפרוץ את מחסום הבושה ואת ההסתייגות ממה שנתפס כ'פאסט נישט' (לא מתאים) מוצגת המשרה במודעה ככזו שעשויה להכניס "כסף טוב - עד 10,000 ש"ח" • המודעה והפרשנות המעניינת - בפנים

נהג אוטבוס חרדי. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
נהג אוטבוס חרדי. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

האם בקרוב נראה את קנאי בית שמש נוהגים על אוטובוסים? מודעה בשפת האידיש שפורסמה השבוע בעלון מקומי במעוז הקנאי בבית שמש - עלון מפוקח המגיע לתוככי הבתים של הציבור החרדי הקנאי בעיר - מכריזה כי דרושים נהגים אברכים יראי שמים להסעות למוסדות. בכדי לפרוץ את מחסום הבושה ואת ההסתייגות ממה שנתפס כ'פאסט נישט' (לא מתאים) מוצגת המשרה במודעה ככזו שעשויה להכניס "כסף טוב - עד 10,000 ש"ח".

אחד מהתהליכים המרכזיים שמביאה ההתפתחות הטכנולוגית שחודרת גם לציבור החרדי השמרני בישראל, זו ה'אמריקניזציה' - ההשפעה החרדית-אמריקנית על המגזר החרדי בישראל הגורמת למפנה מעניין. הנגישות להווי האמריקני, מביאה לכך שתופעות חברתיות חרדיות, חלקן דווקא חיוביות, שבציבור החרדי - ובוודאי החסידי - בארצות הברית נחשבות למקובלות ובישראל עד לפני רגע לא, מתחילות להתקבל לפתע כתופעות מקובלות.

כך למשל בנושא היציאה לעבודה. בארה"ב, אברכים חסידיים מן השורה משמשים כנהגי אוטובוסים והסעות, בעיקר במרכזי השכונות בורו פארק וויליאמסבורג שבברוקלין, כעת, נראה כי המודל הזה עומד להיות מועתק גם לישראל, ולמעוז החרדי הכי שמרני אחרי מאה-שערים - בית שמש הקנאית.

כאמור, בכדי לשכנע את המועמדים הפוטנציאליים להפוך לנהגי אוטובוס, מציינים היוזמים כי ניתן להרוויח בעבודה משכורת גבוהה יחסית. גם לחשש המובנה והמוכר של ציבור חרדי-שמרני - לקיים לימודי נהיגה באווירה חילונית - נמצא פתרון. היוזמים מציעים לגבש קבוצה חרדית ללימוד נהיגה על אוטובוס.

האומץ לצאת לדרך ביוזמה הזו מגיע אחרי מיזם ה"היימישע טיילערס' - מלצרים חרדים, מיזם שנחל הצלחה רבה בציבור השמרני בבית שמש, בו בכל האירועים והשמחות ניתן לראות את המלצרים חרדים. כעת כאמור, אולי בקרוב נוכל לראות גם 'היימישע דרייווערס'.



נהגים חרדים בית שמש קנאים היימישע דרייוערס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד