ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"בוקר של מיחזור": הילדים החרדים השתתפו בפעילות אל"ה

לראשונה במועצה אזורית נחל שורק, מוסדות חינוך חרדיים בפעילות מיחזור ייחודית, של תאגיד המיחזור אל"ה, במסגרת פעילות חווייתית המעודדת מיחזור במוסדות החינוך

"בוקר של מיחזור": הילדים החרדים השתתפו בפעילות אל"ה
יחצ

חדשות טובות במועצה האזורית נחל שורק. מוסדות החינוך החרדיים הצטרפו לפעילות מיחזור משותפת עם התלמידים, במסגרת מיזם מיחזור חווייתי שעורך תאגיד המיחזור אל"ה בבתי הספר בכל רחבי הארץ.

הפעילות "בוקר של מיחזור"! נערכה בין היתר בבית הספר יסודות בנים של החינוך העצמאי וכללה פעילות חווייתית שמחה שמטרתה עידוד מיחזור מיכלי המשקה בבית הספר.

כ- 4,530,000 מיליון בקבוקי משקה נאספו בשנת הלימודים האחרונה על ידי מוסדות החינוך בישראל, תמורתם קיבלו דמי פיקדון בסך של כ- 1,359,000 מיליון שקלים.

בעשור האחרון עורך תאגיד המיחזור אל"ה פעילויות לעידוד מיחזור מיכלי משקה במוסדות החינוך בכל רחבי הארץ תחת הכותרת "מיחזור זה כל הסיפור!", מתוך אמונה כי "ילד ממחזר הינו שגריר לבית ממחזר".

במסגרת פעילות זו יוצר התאגיד פעילות שטח ב-12 רשויות שונות, בעשרות בתי ספר, מצפון הארץ עד לדרומה. פעילות החוצה מגזרים, ערים, מועצות אזוריות ומקומיות.

הפעילות "בוקר של מיחזור"! התקיימה השבוע בשני בתי ספר במועצה: יסודות בנים, בי"ס חרדי וברויאר, בי"ס ממלכתי דתי וכללה פעילות חווייתית ומעשירה במטרה שיתחילו למחזר.

פרויקט הדגל של אל"ה "מיחזור זה כל הסיפור!" חושף ומלמד בפני הדור הצעיר שבמוסדות החינוך את חשיבות המיחזור דרך פעילות משובבת: הילדים מביאים בקבוקי שתייה החייבים בפיקדון, בית הספר וגני הילדים מקבלים את דמי הפיקדון, המהווים תקציב נוסף לכל פעילות שבוחרים ובנוסף צוברים נקודות הניתנות למימוש כמתנות לרווחתם. כלומר, הילדים ממחזרים, בית הספר וגני הילדים מקבלים את דמי הפיקדון, ומהנים את הילדים בתעודות ומתנות, משחקים וסדנאות, ציוד לטיפוח החצר, ציוד ספורט, פנאי ועוד. התמורה כפולה ודו צדדית: הילדים תורמים לסביבה ומקבלים גם הם תמורה.

פרויקט המיחזור שמוביל תאגיד המיחזור אל"ה בשיתוף ראש המועצה, אגף החינוך ואיכות הסביבה במועצה, תורם ומסייע לחינוך ולהגברת המודעות ולהרגלי המיחזור המשפחתיים. ילדים המקפידים למחזר במסגרת בית הספר וגני הילדים משפיעים על שאר בני המשפחה וממחזרים גם את הבקבוקים המשפחתיים באמצעות המחזוריות שבקרבת ביתם.

נחמה רונן , יו"ר תאגיד המיחזור אל"ה: "הדור הצעיר של ימינו הוא בעל מודעות סביבתית גבוהה ומחובר לערכים גלובליים. אם בדרך כלל ההורה הוא הגורם המחנך בבית, הרי שבתחום המיחזור חל מהפך. הילדים הפכו למחנכים של הוריהם והם מרגישים מחויבים לשתף פעולה עם הילדים ולהשליך בקבוקים למיחזור. מדובר בהצלחה גדולה, וזוהי תוצאה של השקעה ופעילות שוטפת בחינוך והסברה של החשיבות בשמירה על הסביבה שמבצע תאגיד המיחזור אל"ה בשיתוף עם מוסדות החינוך ברחבי הארץ, כבר מגיל הגן".

אלי אסקוזידו ראש מועצה מ.א נחל שורק: "מועצה אזורית נחל שורק מובילה תהליכים רבים לחינוך לקיימות בבתי הספר ובקהילה ורואה חשיבות עליונה בטיפוח חשיבה ירוקה המביאה לפעילות ירוקה ומקיימת. שיתוף הפעולה עם תאגיד המיחזור אל"ה הינו אחד מהם".











מיחזור תאגיד המיחזור אל''ה ילדים חרדים נחל שורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד