י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחדל חמור בכותל המערבי: ה"מחבל" החרדי נכנס ללא הפרעה

מחדל אבטחה חמור בכותל המערבי: ערבי שהתחפש לחרדי הצליח להיכנס בשבת לכותל המערבי במעבר המותאם לציבור החרדי, כשהוא חמוש בשתי סכינים ובחגורה המדמה חגורת נפץ, ללא שום הפרעה

הכותל המערבי. צילום:  Zack Wajsgras, פלאש 90
הכותל המערבי. צילום: Zack Wajsgras, פלאש 90

 

מחדל אבטחה חמור בכותל המערבי: ערבי שהתחפש לחרדי נכנס לכותל המערבי, כשהוא חמוש עם שתי סכינים וחגורה המדמה חגורת נפץ.

לא, לא מדובר במחבל, אלא בבדיקה מתועדת ומצולמת של חדשות ערוץ 2. בתיעוד ניתן לראות את כתב המשטרה משה נוסבאום מצייד את הערבי בטלית וחליפה, מכניס לכיסי החליפה שני סכינים. ואם לא די בכך חוגר הערבי חגורה המדמה חגורת נפץ, מגיע לכניסה לכותל, עוקף את הבידוק הביטחוני ונכנס לרחבת הכותל ללא שום הפרעה.

התחקיר בא למעשה להצביע ולהתריע נגד פתרון שהושג עבור הציבור החרדי המבקר בכותל המערבי בשבת. זאת לאחר התנגדות מצד פוסקי הלכה להתיר מעבר דרך שערי המגנומטר. דרישות האבטחה בשבת הופחתו כדי שיהודים המקפידים על שמירת שבת כהלכתה יוכלו להכנס ללא מעבר בשערים המפעילים מעגלים אלקטרוניים.

אלי גולדמן, בחור ישיבה שהיה עד ראייה לפעילות תחקירני ערוץ 2 בשבת, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אני הולך לכותל מדי שבת בבוקר בשלושת השנים האחרונות. בשבת האחרונה, כשהגעתי בסביבות השעה 7 בבוקר, ראיתי את משה נוסבאום מערוץ 2, מטייל ברחבת הכותל באורח מוזר מעט, לא קישרתי את עבודתו בערוץ 2 לשיטוט המזור. היום, כשפורסמה הכתבה, הבנתי למפרע את שראיתי".

משטרת ישראל מסרה בתגובה לערוץ 2: "בידוק הנכנסים לרחבת הכותל המערבי מתבצע על ידי חברת אבטחה אזרחית, על פי הנחיות המשטרה לביצוע משימות האבטחה - הכל מתוך מטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו. ככל שיימצא כי הנחיה זו או אחרת לא יושמה - משטרת ישראל תפעל בהתאם".

תגובת חברת האבטחה "עמישב" לערוץ 2: "עם קבלת הממצאים הנטענים תוקם ועדת בדיקה מקצועית אשר תסיק מסקנות ותערוך שינויים והתאמות עם מזמין השירות (רב הכותל) ככל שיידרש".

ההערכה היא, כי בעקבות התחקיר, כבר בשבת הקרובה ישונו סדרי האבטחה ונוהלי הבדיקה בכניסה לכותל המערבי. במידה וחברת האבטחה תבקש לשנות את נהלי האבטחה המותאמים לשומרי השבת, יהיה מעניין להמשיך ולעקוב איך יתמודדו שומרי השבת עם הנהלים החדשים.

הכותל מחדל אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד