כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בשורה לאימהות עובדות: שעת האכלה בכל יום

ועדת העבודה והרווחה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ יעקב אשר להרחבת הזכאות לשעת הורות לאימהות נוספות • הפרטים - בפנים

ח"כ יעקב אשר. צילום: דוברות הכנסת
ח"כ יעקב אשר. צילום: דוברות הכנסת

בשורה לאימהות עובדות: ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר לפיה תורחב הזכאות לשעת האכלה גם לעובדת העובדת שמונה שעות ביום גם אם היא איננה עובדת משרה מלאה, בכך עברה הצעת החוק שלב נוסף בהליכי החקיקה.

על פי המצב כיום, רק אם העובדת במשרה מלאה זכאית לשעת הורות לכל יום עבודה בארבעת החודשים הראשונים לאחר ששבה לעבודתה. שעת ההורות הינה יומית ומאפשרת לעובדת לקחת שעה הפסקה במהלך יום העבודה או לצאת שעה לפני סיום עבודתה כדי לטפל בילד ולקבל על כך שכר. אולם, אימהות רבות לא היו זכאיות עד היום לשעת ההורות שכן הזכאות בחוק הינה רק לעובדת העובדת משרה מלאה, כשהגדרת משרה מלאה נתונה בידי מקום העבודה ובמקומות עבודה רבים מדובר בתשע שעות ומעלה ביום, בעוד מס' שעות העבודה הממוצע במקומות העבודה השונים עומד על כשמונה שעות בלבד.

על פי הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר, הזכאות תינתן לעובדת העובדת במשרה מלאה ללא קשר למס' שעות העבודה ביום וכן לעובדת העובדת 176 שעות בחודש לפחות, ללא קשר להגדרת היקף משרתה על ידי המעסיק. הצעת החוק תכליל אימהות רבות בזכאות לשעת הורות ביום בארבעת החודשים הראשונים לאחר שובן לעבודה מתום חופשת הלידה.

בדבריו בוועדה אמר ח"כ אשר: "כולנו מכירים בחשיבות שעת ההאכלה ורוצים לעודד את הקשר בין האם לתינוק בחודשים הראשונים. ידוע כי הקשר הזה תורם להתפתחות התינוק ומלווה אותו למשך שנים רבות המצב כיום שאימהות רבות אינן זכאיות לשעה זו. בחלק גדול מהמקרים בשל כך שאין הגדרה במקום עבודתן למשרה מלאה, ולעיתים משום שהגדרת משרה מלאה במקום עבודתם היא יותר מ-8 שעות ביום. הצעת החוק מרחיבה את מעגל הזכאות ומתאימה את הזכות לשעת האכלה גם לאם שעובדת שמונה שעות במשך חמישה ימים בשבוע, שזה מס' שעות העבודה היומיות ברוב מקומות העבודה.

יו"ר וועדת העבודה ח"כ אלי אלאלוף אמר כי מדובר בהצעת חוק חברתית חשובה. נציגי משרדי הממשלה ובהם משרד המשפטים ומחלקת תעסוקה במשרד האוצר ומשרד הכלכלה הביעו תמיכה בהצעת החוק כשאליהם מצטרפים נציגי ההסתדרות וארגוני עובדים שנכחו בוועדה ואמרו כי מדובר בחוק שייטיב עם עובדות רבות ויתן להן את הזכות להיות שעה נוספת עם ילדיהן בחודשים הראשונים בשובם לעבודה מחופשת הלידה. החוק עבר פה אחד והועבר למליאת הכנסת לקריאה ראשונה ולהמשך הליכי החקיקה. ח"כ יעקב אמר כי מאחר שמשרדי הממשלה תומכים בהצעת החוק הוא מקווה כי הליכי החקיקה יושלמו במהרה והחוק ייכנס לתוקפו בחודשים הקרובים.
שעת הורות חכ יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד