א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

לאחר פרישת ירושלמים מהקואליציה: הדרישות החדשות של ש"ס בירושלים

עם פרישת סיעת 'ירושלמים' מהקואליציה של ברקת בשבוע שעבר ואיומיו של קינג מאתמול, מגיע תורה של סיעת ש"ס - שמציגה בפני ראש העיר סדרת דרישות ישנות וחדשות, לאחר משחקי הכיסאות במועצה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

אריה דרעי וברקת, דרישות עירוניות. פלאש90
אריה דרעי וברקת, דרישות עירוניות. פלאש90

כיסאות מוזיקליים: סיעת ש"ס בירושלים מחממת מנועים מול ברקת, ולקראת ישיבת הנהלת העיר שתתקיים היום (שלישי) בשעה שתיים בצהריים - מבקשים בש"ס לנצל את שינויי התפקידים בקואליציה עם פרישת סיעת 'ירושלמים', ודורשים שינויי הרכבים בוועדות העירוניות, וזאת לצד דרישה למימוש התחייבויות ישנות שלא קוימו.

המצב כיום הוא שבכל ועדות החובה ישנו ייצוג יתר לחילונים, גם בגלל עיוותים בחלוקת המושבים, וגם בזכות העובדה שמרצ הייתה הסיעה היחידה באופוזיציה, וזאת לאחר הצטרפותו של משה ליאון מ'הליכוד ביתנו' לקואליציה לפני כשנה וחצי.

ליבת הבעיה נעוצה בכך שהתקנון קובע כי לאופוזיציה יש זכות לחברות בכל הוועדות, גם אם היא מונה נציג אחד בלבד, כפי שהיה עד היום כשלורה ורטון נציגת מרצ הייתה הנציגה האופוזיציונית וישבה בכל וועדות החובה, ונהנתה מזכות הצבעה שלא לפי משקלה היחסי במועצה. המצב הזה פגע עד היום במשקל הכוח היחסי של הרוב החרדי והדתי, שלא תמיד יכול היה לבוא לידי ביטוי.

בנוסף, ש"ס נמצאת בייצוג חסר בוועדת המשנה לתכנון ובניה. למרות היותה מפלגה גדולה בת חמישה חברים, ניתן לה מושב אחד בלבד (פיני עזרא), בו בזמן שלסיעת 'התעוררות', שקיבלה בבחירות ארבעה חברים בלבד, ניתנו שני מושבים בוועדה זו.

כעת, עם פרישתה מהקואליציה של סיעת ירושלמים (מיסודה של רחל עזריה, כיום ח"כ מטעם סיעת 'כולנו') והליכתה לאופוזיציה, דורשים בש"ס לערוך חישוב מחדש לייצוג סיעות האופוזיציה בוועדות, כשהם מכוונים בעיקר לראשות וועדת השימור, ולפינוי מקומה של סיעת מרצ בוועדת המשנה לתכנון ובניה, וזאת מכיוון שסיעת 'ירושלמים' - שנציגה יושב בוועדה עוד מימיו בקואליציה, אמור לשמש כעת כנציג האופוזיציה.

"כעת", אומרים בש"ס הירושלמית ל"בחדרי חרדים", "כשסיעת 'ירושלמים' נמצאת באופוזיציה, אין סיבה שלורה ורטון תוסיף לשבת בוועדה על חשבוננו. נדרוש שינוי מידי. כמו כן, נדרוש את ראשות וועדת השימור - שהיא בעצם סוג של וועדת תכנון ובנייה - מכוח כוחנו הקואליציוני. אלה דברים המגיעים לנו בזכות ולא בחסד, והגיע הזמן שראש העיר יפעל שהמינויים הללו יבואו לידי מימוש".

"בחדרי חרדים" בדק ומצא כי אכן החוק עומד לצידה של סיעת ש"ס. סעיף 150א' לפקודת העיריות קובע כי "ההרכב הסיעתי של חברי מועצה, בכל אחת מועדות החובה, יהיה תואם ככל שניתן את ההרכב הסיעתי של המועצה, ובלבד שבכל ועדת חובה יהיה נציג אחד לפחות מהאופוזיציה".

בעניין וועדת המשנה לתכנון ובניה, מצא "בחדרי חרדים" את סעיף 18ה' לחוק התכנון והבניה, הקובע כי "אם קיימת במועצה ועדת הנהלה שלא כל הסיעות מיוצגות בה, יהיה ייצוגן הכולל של הסיעות בוועדת המשנה, יחסי לייצוגן במועצה, אך לא פחות מנציג אחד".

לאור זאת, דורשים בש"ס, כאמור, חישוב מחדש בהרכבי הוועדות, חלוקה שתהיה שוויונית ותשקף את כוחה הפוליטי האמתי של סיעת ש"ס, כאשר ביחד עם אחותה הגדולה – סיעת 'יהדות התורה', יוכלו החרדים להביא את כוחם הפוליטי לידי ביטוי בוועדות החשובות לציבור.
ברקת ירושלים שס ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד