כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אומן: יחידת פטרול יהודית תמנע את הגניבות והאלימות

בשל מקרי הגניבות והאלימות שאירעו בתקופה האחרונה בציון רבי נחמן מברסלב וברחובות הסמוכים לציון התאספו אמש תושבי הקהילה היהודית לאסיפה דחופה • העסקנים ל'בחדרי': "המשטרה לא מעוניינת לדאוג לבטחונינו, הגיע הזמן שאנו נעשה זאת בעצמנו" • כל הפרטים

אומן. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
אומן. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

 

בשל מקרי הגניבות והאלימות שאירעו בתקופה האחרונה בציון רבי נחמן מברסלב וברחובות הסמוכים לציון, התאספו אמש (שני) תושבי הקהילה היהודית לאסיפה דחופה בראשות רב הקהילה הרב יעקב ג'אן.

העסקנים אומרים ל'בחדרי חרדים': "המשטרה לא מעוניינת לדאוג לביטחוננו, הגיע הזמן שאנו נעשה זאת בעצמנו ונדאג לביטחונם של תושבי הקהילה והמבקרים הרבים הבאים לאומן". באסיפה הועלו רעיונות והצעות לקידום תוכנית ארגון השמירה היהודי 'השומרים אומן' שהוקם לקראת ראש השנה אשתקד, במטרה לספק בטחון לתושבי הקהילה והתיירים הרבים המבקרים באומן.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בנוסף, הוחלט באסיפה שהתקיימה בראשותו של הרב יעקב ג'אן, כי יחלו בקרוב בהליכי בחירת עסקן שישמש בתפקיד האחראי שיקדם את פעילותם של אירגוני השמירה וההצלה לטובת התושבים והתיירים באומן. כזכור, לקראת ראש השנה תשע"ז התקיימה אסיפה ראשונית בה הוחלט לאחד את כל נקודות השמירה הקיימות באומן לארגון אחד הנקרא 'השומרים אומן' שמטרתו לפקח ולדאוג על כל נושאי הביטחון באומן.

כחלק מתוכנית הקמת חברת השמירה הוחלט כי תפעל יחידת פטרול מקומית 24 שעות ביממה ע"י ארגון 'השומרים אומן' אשר תפטרל ברחובות פושקינה ובכל הרחובות הסמוכים לציון הק' לצורך הגברת תחושת הביטחון בקרב התושבים והמבקרים הרבים הבאים לאומן.

מאז ועד היום, פעילותו של ארגון 'השומרים אומן' נחלשה בשל חוסר תקציב וחוסר היענות מצד חסידי ברסלב בעלי הבתים והדירות המתגוררים בישראל ובמקומותיהם שבסכום השתתפות מינימלית יכלו לדאוג לביטחון ראוי לנכסים שברשותם ואף לתיירים הרבים הבאים להתפלל בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן.

הקמת ארגון חברת שמירה באומן היא דבר חיוני ונצרך להגנת התושבים והתיירים הרבים הבאים לפקוד את קברו של רבי נחמן מברסלב באומן, בעלי המלונות המארחים את המבקרים מספקים לאורחים ביטחון זמני על ידי הצבת שומר סמוך למלון, מעת יציאת האורחים מהמלון, האורחים אינם מוגנים, מן הראוי שבעלי המלונות ישימו לב למצב הביטחוני הרעוע ויתמכו גם הם בחברת השמירה החדשה שתספק בטחון כללי לכלל המבקרים והאורחים השוהים באומן.

מאז המקרה המזעזע בו חולל קברו של רבי נחמן מברסלב בהשלכת ראש חזיר והותקפו מתפללים בציון, לא נעשה דבר מצד השלטונות המקומיים המתעלמים בשיטתיות מהצבת שמירה ובטחון שיגנו על התיירים הרבים כמקובל בשאר מדינות בעולם, התושבים הגויים מנצלים את היעדרותה של המשטרה במקום ופורצים מדי לילה לעסקים ולבתים של יהודים.

אחד העסקנים באומן אומר ל'בחדרי חרדים': כי "עלות החזקת חברת שמירה מקצועית באזור עולה בסך הכל כמה אלפי דולרים בודדים, אם כל אחד מבעלי הדירות והבתים היה משתתף בסכום מינימלי זעום, היה אפשר להקים ארגון מכובד עם שמירה מקצועית שיפטרל וישמור בכל שעות היממה בכל האזור, בעלי הנכסים יזכו לשמירה על נכסיהם וגם התיירים הרבים הבאים לאומן יהנו מתחושת ביטחון שתלווה אותו לאורך כל שהותם במקום".

העסקן מסיים ואומר: "המשטרה לא מעוניינת לדאוג לבטחוננו. הגיע הזמן שאנו נעשה זאת בעצמינו ונדאג בעצמינו לבטחונם של תושבי הקהילה והמבקרים הרבים הבאים לאומן".

 

האסיפה באומן. צילום: ברסלב live ואומן שלום






















אומן יחידת פטרול השומרים אומן רבי נחמן מברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד