ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

חבר מועצת עיריית ירושלים אשר מישאלי פרש מתפקידו

חבר מועצת עיריית ירושלים אשר מישאלי פרש בשעה האחרונה מתפקידו בהוראת חבר מועצת החכמים הגר"ד יוסף • במקומו צפוי להיכנס ככל הנראה איש העסקים חיים כהן מקורבו של דרעי • מכתבו של הגר"ד יוסף ומכתב הפרישה - בפנים

אשר מישאלי והרב דוד יוסף (פלאש 90)
אשר מישאלי והרב דוד יוסף (פלאש 90)

חבר מועצת עיריית ירושלים אשר מישאלי התפטר בתפקידו, זאת לאחר דרישתו של חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי דוד יוסף ולאחר מכתב מנומק שהוא שיגר אליו.

מכתבו של הגר"ד יוסף בא לאחר פגישה שקיימו השניים בשבוע שעבר, בה ביקש ממנו חבר המועצת להתפטר, אולם, לאחר שמישאלי לא עשה זאת, נאלץ הגר"ד יוסף לשגר אליו את המכתב.

במכתב כותב הגר"ד "ידידי הדגול איש חי ורב פעלים, ראש וראשון לכל דבר שבקדושה, יראת ה' היא אוצרו, משכיל נבון וחכם רבי אשר מישראלי הי"ו".

"שלום וישע רב, בהמשך לשיחתי איתך מהשבוע שעבר, הנני חוזר ואומר כי מתוך היכרותי את עבודתך בעיריית ירושלים, הנך עושה עבודת קודש נפלאה, ובמסירות רבה, וכל זאת בהתנדבות ושלא על מנת לקבל שכר, ובכל פעלך הנך מקדש שם שמים ברבים, ומסייע רבות לכלל ולפרט.

"אולם מחמת שרצוננו לערוך ארגון מחדש של סיעת ש"ס בעיריית ירושלים, לכן הנני מבקש ממך לפרוש מתפקיד "חבר מועצת עיריית ירושלים".

"ובטוחני שבעזה"י בעתיד עוד נכונו לך תפקידים גדולים וחשובים בתנועת ש"ס, ואעשה כל מה שאפשר כדי לנצל את כשרונותיך הברוכים למען כלל ישראל, ותמשיך ללכת מחיל אל חיל ולעסוק בצרכי ציבור באמונה, ותזכה לקדש שם שמים ביתר שאת" מסיים הרב יוסף את מכתבו.

בעקבות מכתבו של חבר המועצת, שיגר מישאלי מכתב לראש העיר ניר ברקת שבו הודיע כי לאחר התייעצות עם הגר"ד יוסף, החליט להתפטר מתפקידו.

במכתב ההתפטרות, שהעתק ממנה נשלח גם לנשיא מועצת החכמים, חכם שלום כהן, כותב מישאלי לראש העיר ברקת: "אני מבקש להודיעך שלאחר התייעצות משותפת עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הרב דוד יוסף שליט"א ולבקשתו אני מודיע בזאת, לסיים את חברותי במועצת העיר ירושלים.

"בהזדמנות זו, אבקש להודות למורנו ורבנו הראשון לציון נשיא מועצת חכמי התורה, מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל על האמון שנתן בי בתחילת הדרך בבחירתי כחבר מועצת העיר ירושלים.

"וכן להודות מעומק ליבי לנשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום הכהן שליט"א, ואיתו חברי מועצת חכמי התורה הגאונים הגדולים שליט"א, וליו"ר הסיעה שלוחה דרבנן הרב אריה דרעי הי"ו, אשר היו לי לעזר, עיצה ותושיה לשרת את צורכי הציבור באמונה.

"וכן אבקש להודות לך, ראש העיר, ולכל חברי מועצת העיר מכלל סיעות הבית ובפרט מסיעת ש"ס הנכבדה, על האמון ושיתוף הפעולה לאורך כל הדרך לטובת הכלל, ובני הנוער החרדי בסיכוי בפרט.

"אני סמוך ובטוח שמכאן ולהבא, הבאים אחריי ימשיכו ביתר שאת וביתר עוז את פעילותה המבורכת של קידום נוער חרדי בבירה ולמנף את הפעילות בסדר עדיפות עליון.

התפטרותו של מישאלי באה לסלול סופית את הדרך למינוי שני חברי מועצה חדשים בסיעת ש"ס הירושלמית, זאת לאחר שחבר המועצה לשעבר נחמניאל סבן התפטר מתפקידו, מה שגרר לחץ רבני על הנהגת ש"ס - למנות חברים חדשים בכדי להגדיל את כוחה של הנציגות החרדית בעירייה ובפרט בתקופה זו של מאבקים למען השבת וצביון עיר הבירה.

כזכור, לאחרונה נחשף 'בחדרי חרדים' כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נחוש למנות את איש העסקים חיים כהן לתפקיד חבר מועצה, זאת לאחר ה'סולחה' שנערכה ביניהם. כהן צפוי להתמנות לתפקיד בשבוע הבא בישיבת מועצת העיר.

מלבדו של כהן, דרעי יידרש למנות חבר מועצה נוסף, ולדברי גורמים בש"ס מדובר על אריאל ביג'אוי, מנהל ת"ת בבית וגן, וחתנו של הרב הראשי של יהדות צרפת הרב יוסף סטרוק זצ"ל. מינוי האפשרי של ביג'אוי - בא לאחר שבש"ס הבינו כי צריך לתת ביטוי לקהילה הצרפתית בבירה שהולכת ומתרחבת בשנים האחרונות.

מכתבו של הרב דוד יוסף


לאחר פרישת מישאלי, נותרו שני מקומות מיותמים בסיעת ש"ס הירושלמית, זאת לאחר שמיכאל מלכיאלי עזב והפך לח"כ ולאחר שחבר המועצה לשעבר נחמניאל סבן פרש במפתיע מתפקידו.

מכתב ההתפטרות


חיים כהן שס ירושלים אשר מישאלי חבר מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד