י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בין הקברים והעניות - נופש מפנק בפסח

נופשי פסח ייחודיים במיוחד יתקיימו בעיירות באוקראינה • תשכחו כל מה שידעתם על המדינה הנחשלת והתכוננו לנופש לאניני טעם

צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

לצד אלפי החרדים שיוצאים לנופש פסח במלונות יוקרה, רבים אחרים, בעיקר מזרמים שמרנים יותר, יוצאים אף הם לנופש פסח בחו"ל, אולם באווירה אחרת לגמרי. על פי ההערכה מאות חרדים יעשו את חג הפסח באוקראינה, בעיירות שאלמלי זכו שישכנו בהם צדיקי עולם, הרי שספק אם מישהו היה מכיר אותם.

תיירות הטיסה לקברי צדיקים במזרח אירופה תפסה תאוצה בשנים האחרונות וביתר שאת מאז עידן ה'שמיים הפתוחים' וכשיש ביקוש הרי שנדרשים עוד חדרי אירוח. אם בעבר הסתפקו התיירים בחדרי אירוח מעופשים, כיום ישנה דרישה גוברת והולכת לאירוח מכובד. כך הוקמו בשנים האחרונות חדרי אירוח יוקרתיים גם בעיירות שנדמה שהזמן עצר בהן מלכת לפני מאות שנים.

אומן
המקום הפופולארי ביותר הוא כמובן אומן. העיר אומן שבאוקראינה מושכת אליה לאורך כל ימות השנה רבבות ישראלים, מלבד בראש השנה, וגם בחג הפסח צפויים רבים לשהות סמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב. בעיר אומן יש כמובן חדרי אירוח רבים, אבל גם מלון בוטיק. מלון ממוקם ברחוב פושקינא, מרחק דקות הליכה בודדות מציון רבי נחמן מברסלב. המלון בן 49 חדרים מציע לאורחיו מרחבים ציבוריים משוכללים, חדר אוכל ומסעדה ברמה גבוהה, ומקווה טהרה לגברים.
מלון נוסף הוא מלון אוהלי שלום שמציע כ-50 חדרים, אולמות אוכל מסעדת גורמה בשרית וחלבית, סאונה, ספא ועוד.

מלונית פנינת אומן כוללת 2 מתחמים של אירוח: בית הפנינה ובית הזהב. חברת גלאט תור מפעילה במקום מטבח המגיש ארוחות ומארח זוגות, בודדים וקבוצות, בחדרי אוכל המותאמים גם לקבוצות גדולות. המלונית ממוקמת במרחק 200 מטרים מציונו של רבי נחמן מברסלב זצ"ל.

מעז'יבוז'
מלון הולינס בעיירה מעז'יבוז', סמוך ונראה למקום ציונו של הבעל שם טוב הינו מלון שיכול בהחלט להתחרות עם מלונות מוכרים ברחבי העולם. המלון כולל דירות אירוח, חדרי גן, חדרי קלאסיק, וחדרי פרימיום. מטבח כשר למהדרין בכשרות בד"ץ כדתיא לונדון, עם צוות שפים מקצועיים המכינים ארוחות בוקר, צהריים וערב.

בסמוך למלון מוצעים גם חדרי אירוח ברמה פשוטה במחירים זולים יותר, אולם גם שם הצד הקולינרי יכול להתחרות עם נופשי פסח אחרים בישראל ובעולם.

ז'ירז'אני
העיירה ז'ירז'אני צמודה מאד לעיר ז'יטומיר ומציעה חדרי אירוח נוחים לצד אירוח קולינרי ברמה גבוהה ביותר. בעיירה ישנם מוסדות חינוך של אור אבנר בית כנסת ומקווה טהרה ולצד זה, בסמוך לאגם מרהיב ובאווירה פסטורלית ושקטה, ישנם חדרי אירוח נוחים כשגולת הכותרת הם מאכלי הגורמה המוגשים, ומהווים חוויה מרעננת במיוחד. במקום ישנו אף מרתף יינות המציע מגוון יינות ממותגים ידועים לצד יינות המיוצרים במקום.

בוקבול
הנופשים בבוקבול באוקראינה לא בהכרח יגיעו בגלל קברי הצדיקים. בוקבול שוכנת בהרי הקרפטים באוקראינה ומשמשת אחד מאתרי הסקי הפופולאריים במזרח אירופה. בחג הפסח הקרוב יוכשר אחד המלונות בעיר לטובת קבוצת נופשים חרדית.

דנייפרופטרובסק
מלון 'מנורה' של חב"ד בדנייפרופטרובסק באוקראינה פעיל לאורך כל ימות השנה. המלון זוכה לארבעה כוכבים ונחשב למלון מודרני. 82 חדרים יש במלון אשר יארח גם השנה נופשים רבים, בעיקר מקרב חסידי חב"ד, במהלך חג הפסח.
,
נופש פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד