כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

וידאו בלעדי: המשפחה הקיצונית ממא"ש חגגה עם מקים הנח"ל

משפחת בלום משכונת מאה שערים, המשתייכת לחסידות תולדות אהרון, ערכה אירוע הוקרה לציון פרץ, ממקימי הנח"ל החרדי. פרץ ל"בחדרי": "למרות שהם נגד הגיוס הם כיבדו אותי. היה מאוד מרגש" • בפנים: הסיבה לאירוע והתיעוד הבלעדי

וידאו בלעדי: המשפחה הקיצונית ממא"ש חגגה עם מקים הנח"ל

סיטואציה שכזו לא רואים בכל יום בשכונת מאה שערים בירושלים. ציון פרץ, ממקימי הנח"ל החרדי, הגיע לבית משפחת בלום, הנחשבת לאחת המשפחות מבכירי חסידות תולדות אהרן ומתנגדת לגיוס חרדים לצה"ל, שם ערכו לו אירוע הוקרה.

הסיפור החל לפני כחודש, כאשר פרץ - כאמור, ממקימי הנח"ל החרדי - היה בדרכו לבית החולים שערי צדק בירושלים לבקר את אמו שהייתה מאושפזת בין חיים למוות. בדרכו לבית החולים, כשעבר סמוך לתחנה המרכזית ליד שערי העיר, הבחין פרץ לפתע באישה חרדית שיוצאת בבהלה עם בנה התינוק ממונית כשהיא זועקת לעזרה. "הבן שלי לא נושם, תעזרו לי".



פרץ ניגש לסייע לאישה המבוהלת והחל מיד לבצע פעולות החייאה בתינוק, תוך שהוא רץ רגלית עם התינוק ובני משפחתו למרפאת טרם הסמוכה, שם ייצבו את מצבו של התינוק והוא שוחרר לאחר כמה ימים לביתו כשהוא בריא ושלם.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" מספר פרץ על שאירע: "הייתי בדרכי לבקר את אימי המאושפזת במצב קשה בבית החולים שערי צדק. לפתע, באמצע הדרך, סמוך לתחנה המרכזית, קפצה האם בלום מהמונית כשהיא זועקת לעזרה. היא הניפה את הילד שלה באוויר וזעקה "הילד שלי לא נושם, תעזור לי".

"התינוק היה ממש כחול. תפסתי אותו והתחלתי לבצע בו פעולות החייאה תוך שאני משכיב אותו על הגב ומפמפם לו את הגב בעיסויים. אני והאם רצנו למרכז טרם הנמצא בסמיכות".

לדבריו, "כשהגענו למרפאת טרם מצבו של התינוק כבר התייצב. זינקתי לחדר הרופאים, שם הם ייצבו בנס את מצבו. הרופאים אמרו לאם: 'אם התינוק היה מגיע דקה באיחור, הוא היה מת, קיבלתם את חייו במתנה'. ואכן, לאחר מספר ימים התינוק החלים ושוחרר לביתו כשהוא בריא ושלם".

על אירוע ההוקרה מספר פרץ ל"בחדרי חרדים": "שבוע לאחר מכן ערכה משפחת בלום אירוע הוקרה בביתה, שבו גם הם הודו לה' על הנס שבנם התינוק הבריא".

לדבריו, "מאז אני ובני משפחת בלום בקשר טוב מאוד. אנו עורכים ביקורי משפחות אחד אצל השני. הם אף הגיעו לנחם אותי על מות אימי בשבוע שעבר, שנפטרה זמן קצר לאחר שהצלתי את בנם".









על קבלת הפנים שקיבל מהמשפחה החסידית למרות היותו ממקימי הנח"ל הוא מספר: "היה מרגש מאוד לראות שלמרות התנגדות החסידות לגיוס חרדים לצה"ל הם כיבדו אותי וערכו סעודת הוקרה, למרות חילוקי הדעות. אפילו דיברנו על האידיאולוגיה של חרדים בצבא".

לסיום, פרץ מספר ל"בחדרי חרדים" על השגחה פרטית שאירעה לו בזמן האירוע: "בזמן שביצעתי החייאה על התינוק ומיהרתי, חפציי, בהם חפצים של אימי ז"ל ותפילין שלי, נשארו בתחנה המרכזית. 3 שעות אחרי האירוע התקשר אלי אברך שאסף את חפציי במיוחד, לאחר שראה כי אני מציל את חייו של התינוק והגיע לביתי והחזיר את החפצים".
ציון פרץ מאה שערים גיוס חרדים החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד