א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

כיפופי ידיים בין דרעי למוזס: שנה אני נלחם ואתה פועל נגדי?

המאבק במצוקת הדיור החרדית מוסיף לא מעט מתחים בצמרת הפוליטיקה החרדית - 'בחדרי חרדים' חושף תיעוד וידאו מיוחד בו נראים שניים מהטוענים לכתר, השר דרעי וח"כ מוזס, כשהם רבים סביב המערכה על העיר החדשה • צפו עכשיו

דרעי ומוזס, צילום: פלאש90
דרעי ומוזס, צילום: פלאש90

מאבק לא רשמי מתנהל בתוככי המפלגות החרדיות על תואר 'מוביל מאבק מצוקת הדיור במגזר החרדי', ב'יהדות התורה' בולטים חברי הכנסת אליעזר מנחם מוזס ויעקב אשר, שכל אחד בדרכו פועל בנושא, ומנגד – גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פועל מאחורי הקלעים, ומקורביו אף חידדו בעבר כי "השר לא רץ לתקשורת, ביום שיהיה פתרון – כולם ישמעו על כך".

אולם מתברר כי העובדה שהנציגים החרדים פועלים בנושא ללא תיאום האחד עם השני ובדרכים שונות גוררת קונפליקטים חמורים, ומה שזה בונה – השני הורס. דוגמא מוחשית לכך קיבלו ביום שני השבוע נציגי החרדים בעיריית ירושלים, שנפגשו עם השרים והח"כים החרדים בנושא אפליית החרדים ומצוקת הדיור למגזר החרדי בירושלים.

"בחדרי חרדים" חושף תיעוד בלעדי מתוך פגישת הבכירים החרדים – שבו נראה דו שיח בין שר הפנים דרעי לח"כ מוזס סביב העיר קריית גת והיחסים עם ראש העיר אבירם דהרי.



רגע החיכוך בין השניים הגיע לאחר שדרעי הבהיר כי הדיון על דיור החרדים בירושלים לא יועיל למצוקת הדיור החרדי, מפאת המחירים הגבוהים. "אם אנחנו רוצים לדבר על דיור מוזל לציבור החרדי – תעברו לחדר של סיעת ש"ס ושמה נספר לכם על מקומות אחרים", אמר דרעי לחברים שהשתתפו במפגש, שהתקיים בחדר הסיעה של 'יהדות התורה'.

מוזס, יו"ר הסיעה, לא נשאר חייב והשיב לדרעי כי הוא פועל בקרית גת להביא פתרונות דיור מוזלים. בתגובה השיב לו דרעי בזעם מהול בחיוך: "אתה לא תלך לסיור שם ותחזק את ראש העיר נגדנו, אני שנה מנהל איתו מלחמה ואתה הולך ומחזק אותו?"

הדברים של דרעי למוזס באו על רקע מאבקו הממושך בראש העיר דהרי, לאחר שהאחרון לא הסכים להתחייב על ייעוד יחידות דיור לחרדים, זאת למרות עשרות יחידות הדיור שצפויות להבנות בשטחו, כחלק מהסכמי הגג. דרעי אף השתמש מול ראש בנשק יום הדין, והבהיר כי כשר הפנים הוא שוקל לאחד את השטח שעליו עתידים הדירות - למועצה אזורית שפיר ולא לקרית גת.

למרות המאבק של דרעי, מוזס שלדבריו פועל בדרכי שלום, ביקר לפני כשבועיים את ראש העיר ואף הוציא ממנו אמירה כי "אין שום מניעה מצידו ליישב ציבור חרדי בעירו". דרעי שראה את הפרסומים על ביקור מוזס בקרית גת ופגישתו עם דהרי – חיכה להזדמנות להטיח בו את כעסו, וכאמור, אמש זה קרה.

מוזס אמר אמש (שלישי) ל"בחדרי חרדים" בתגובה לדברים של דרעי כי "הכלל אצלי שבטפיחה על השכם מצליחים יותר מאשר עם דפיקה על השולחן - ולכן בכל מקום אני יודע שאני פועל דברים מאוד חשובים עם טפיחה על השכם ולא עם דפיקות על השולחן או עם אגרוף בגב".

מוזס טוען כי הוא הראשון שהעלה את נושא קריית גת ולא דרעי: "אם תראה ב'דברי הכנסת', אני התחלתי עוד לפני שנתיים כשקמה הממשלה. שר השיכון היה טרי וחדש, אני הבאתי את כל הרעיון של קריית גת, אני שאלתי שאלה - אולי תסביר לי שר השיכון בבית שמש אתה אומר שזו אדמה סלעית ויש שם עתיקות וסלעים ולכן מחיר הפיתוח עולה 350 אלף שקל, אבל בקרית גת האדמה מישורית, אין שם בעיות ויש שם גם תשתית חרדית - הרי בקרית גת אנחנו מדברים על 10,000 יחידות דיור, הנושקות לקריות החרדיות, זה טבעי לחבר אותן".

מוזס מוסיף ל"בחדרי חרדים" כי "אמרתי לדרעי אתמול שלדעתי המועצה האזורית שפיר לא מסוגלת להקים דבר כזה ולכן לא נשאר ברירה אלא להקים עיר חדשה, והצעתי לו שלעיר יקראו 'חזון עובדיה' על שם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. ודרעי שאל אותי: ומה עם ויז'ניץ, גור ובעלזא? אז השבתי לו שהרחובות באותה עיר יהיו מאוכלסים מחסידים ויז'ניץ, גור ובעלזא. אז הוא השיב לי עם חיבוק: הרב מוזס, אין עליך, אין עליך".

בנוסף, חשף דרעי לנציגים החרדים את העמדה האמריקאית לגבי שכונת גבעת המטוס והאפשרות לבנות שם, ואמר כי "גבעת המטוס אצל האמריקאים זה באותה רמה של שטח E במעלה אדומים, הם בטירוף על גבעת המטוס".
מצוקת הדיור אריה דרעי אליעזר מנחם מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד