י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הסוד להצלחה: אשת העסקים הסינית שלא לקחה יום חופש כבר 27 שנים

במהלך אותה תקופה הצליחה להפוך חברה ממשלתית זניחה עם 200 עובדים ומכירות שנתיות של פחות מ-20 מיליון דולר ליצרנית המזגנים הגדולה בעולם עם 70 אלף עובדים ומכירות של 12 מיליארד דולר

  • י"ב שבט התשע"ז
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



דונג מינגז'ו, אשת העסקים המצליחה ביותר בסין העומדת בראש תאגיד ענק עם שווי שוק של 22 מיליארד דולר, לא לקחה ולו יום חופש אחד מהעבודה במהלך 27 שנות עבודתה בחברה, דיווח אתר החדשות "קוורץ".

שמה של דונג בת ה-61 עלה לכותרות השבוע לאחר שדורגה בראש הרשימה השנתית של 100 נשות העסקים המובילות בסין של המגזין "פורבס". דונג, בת למשפחת פועלים ענייה, עומדת מאז 2001 בראש חברת גרי אלקטריק אפליאנסס (Gree Electric Appliances), היצרנית הגדולה ביותר בסין של מזגנים לשימוש ביתי, לאחר שהחלה את דרכה בחברה ב-1990 כסוכנת מכירות.

דונג התקדמה במהירות בסולם הניהולי של החברה הודות למשמעת העבודה שלה ששמה יצא למרחוק, ובשנת 2001 מונתה למנכ"לית החברה. כיום היא משמשת כנשיאת החברה. כאשר דונג החלה לעבוד בגרי היתה זו חברה ממשלתית זניחה עם מכירות שנתיות של פחות מ-20 מיליון דולר וכ-200 עובדים. כיום זהו תאגיד ענק שמניותיו נסחרות בבורסת שנזן, ואשר מתהדר במכירות שנתיות של 12 מיליארד דולר ו-70 אלף עובדים. תחת ניהולה של דונג גם זינק מחיר מניית גרי ב-2,300%, וכיום שניים מכל חמישה מזגנים הנמכרים בסין הם מתוצרת גרי.

התמסרותה המוחלטת לעבודה של מי שהוכתרה על ידי העיתון "ניו יורק טיימס" בתור "אחת מנשות העסקים הקשוחות ביותר בסין", זיכתה את דונג בנאמנותם המוחלטת של עובדיה. "היא כבר עברה בעצמה את הכל. איננו מעזים לומר בפניה שמשהו הוא בלתי אפשרי. לכולנו צריך להיות רצון להצליח כמו שלה", סיפר מנהל מכירות בחברת גרי בראיון לעיתון "טלגרף" לפני כעשור.

עם זאת, התמסרותה המוחלטת לקריירה גבתה ממנה מחיר אישי כבד. דונג החלה לעבוד בחברה לאחר שהתאלמנה, והותירה את בנה היתום אצל סבתו שגידלה אותו בזמן שדונג הקדישה את עצמה לקריירה התובענית.

לפי אחד הדיווחים, היא שלחה פעם את בנה בן ה-12 באוטובוס לבדו לנמל התעופה מכיוון שהיתה עסוקה מדי בעבודה מכדי להתלוות אליו. עם זאת, דונג מסרבת להתנצל על כך, ולספרה האוטוביוגרפי שפורסם בשנת 2006 העניקה את השם הסמלי "חתירה ללא חרטה" (Regretless Pursuit).

בה בעת, מתחרים עסקיים של דונג - שנודעה בסין בכינוי "האחות דונג" - מציגים תמונה פחות מחמיאה שלה. "היכן שהאחות דונג דורכת - לא צומח דשא", סיפר אחד ממתחריה הסיניים. "כאשר היא לועסת אותך, היא לא יורקת החוצה אפילו את העצמות", הוסיף אחר.
123

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד