כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אגד נקנסה ב-7 מיליון שקל על השביתה בירושלים

משרד התחבורה: "אי ביצוע הנסיעות גרם נזק רב לציבור ולבעלי העסקים". אגד בתגובה: "החלטה שגוייה ובלתי מידתית"

אגד נקנסה ב-7 מיליון שקל על השביתה בירושלים



חברת אגד נקנסה ביותר מ-7 מיליון שקלים בגין אי ביצוע נסיעות והפרת תנאי הרשיון ביום השביתה שקיימו נהגי אגד בירושלים ב-4 בינואר השנה - כך הודיע משרד התחבורה.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, קבע כי אגד הפרה את תנאי הרשיון ואת הסכם ההפעלה שלה עם המדינה. "אי ביצוע הנסיעות גרם נזק רב לציבור, לבעלי העסקים ולגורמים רבים נוספים", אמר חן.

חן אמור היה לערוך בסוף ינואר שימוע מקיף להנהלת אגד על ליקויי שירות רבים של מפעילת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל ברחבי הארץ. שימוע זה, בו ידונו בקנסות בכ-60 מיליון שקל והוצאת קווים מידי אגד, נדחה למועד שאינו ידוע כעת.

מאגד נמסר בתגובה לקנס שהושת עליה: "מדובר בהחלטה שגוייה ובלתי מידתית שאינה תואמת את המציאות העובדתית שנכפתה על אגד בעקבות השביתה שיזמו ההסתדרות וועד העובדים בירושלים. מדובר בזכות שביתה חוקית של עובדים שלא ניתן היה למנוע במקרה זה, על אף שהנהלת אגד עשתה מאמצים למניעת השביתה. משרד התחבורה גם לא נקט צעדים דומים נגד חברות אחרות בענף ששבתו בשנים האחרונות.

"נוסף לכך, קיימת בעייה ענפית של מחסור הולך וגדל של כ- 3,500 נהגים בתחבורה הציבורית, נושא שאף נדון באחרונה בכנסת והוגדר כבעיה לאומית, כתוצאה ממדיניות כושלת, שאינה באחריות המפעילים, שפגעה במעמד הנהג ובתנאי העסקתו. דבר זה בא לידי ביטוי בכלל הארץ ובמיוחד בעיר ירושלים שלה מאפיינים ייחודיים המקשים על תפעול התחבורה הציבורית בעיר. לאור זאת, אגד יבחן את האפשרויות העומדות לרבות פנייה לערכאות כדי להביא לביטול ההחלטה על הקנס", מסרו באגד.

ארגון "תחבורה בדרך שלנו" התייחס להחלטת משרד התחבורה בעניין אגד: "מזה כשנתיים, אנו מתריעים על המצוקה הקשה בנהגים בענף התחבורה הציבורית. עם זאת, התנערותה של אגד כמפעילה מאחריות על המחסור בענף, במציאות אשר החלה באגד של מעמדות חברים ושכירים, האחרונים בשרשרת המזון בענף יחד עם הנוסעים, הינה לא פחות משערוריה! אם אגד אינה מסוגלת להוציא נסיעות בזמן, בשל מחסור בנהגים, שתוותר על אשכולות הפעלה בהן היא מתקשה לתת שירות.

"ההסתדרות הכללית מייצגת גם את ההנהלה, כקואופרטיב עובדים. תגובתה של אגד מביכה לנוכח שיתוף הפעולה הבולט, שהחל לפני החגים בשל התנהלות פיננסית כושלת של הנהלת אגד ומצאה את משרדי הממשלה כאחראים הבלעדיים למצבה הקשה. השירות התחבורתי בירושלים נמצא בירידה ונסיעות רבות אינן מבוצעות. מצער שבהנהלת אגד בחרו להתנער מאחריות ולהתל בציבור".
אגד קנס שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד