י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מצוקת הדיור • השר גלנט חשף: "נצטרך מיליון וחצי דירות, ו-200 אלף לחרדים"

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט נאם בעיר אלעד, וחשף כמה מספרים משמעותיים הנותנים הצצה להיקפה של מצוקת הדיור בישראל - ובמגזר החרדי • השר התייחס גם לחשיפת 'בחדרי חרדים' על רכסים, ולשיתוף הפעולה עם החרדים - צפו עכשיו

השר גלנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
השר גלנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90



מצוקת הדיור במגזר החרדי - שר הבינוי והשיכון יואב גלנט חושף נתונים דרמטיים על מצוקת הדיור בישראל בכלל ובמגזר החרדי בפרט. לדבריו, בכדי להתמודד עם המצוקה נדרשות מיליון יחידות דיור ב-20 השנים הקרובות, ועד שנת ה-100 למדינת ישראל – יידרשו מיליון וחצי יחידות דיור, מתוכן 200,000 למגזר החרדי.



"לפני פחות משנתיים שעשיתי אבחון ראשון על מנת להתוות את המשימות של המשרד שלי קדימה, נוכחתי לדעת שלא זו בלבד שחסרות 100,000 יחידות דיור, אלא גם התהליכים, מהרגע שאתה מחליט על שכונה ועד הרגע שמתאכלסים בה – לוקחים במדינת ישראל כ-15 שנים", אמר גלנט בטקס הפתיחה לכביש הכניסה החדש לעיר אלעד, "מחירי הדיור עלו פי שניים תוך עשור", הוסיף.

לדבריו של גלנט, "האתגר הוא מאוד גדול, והוא: לפחות מיליון יחידות דיור ב-20 השנים הקרובות, ואם מסתכלים קדימה, 25 שנה או קצת יותר קדימה, עד שנת ה-100 למדינת ישראל – אנחנו נצטרך מיליון וחצי יחידות דיור, מתוך זה, כ-20 אחוז למגזר החרדי, כלומר, אנחנו נצטרך בערך ב-20 שנה, 200,000 יחידות דיור למגזר החרדי, בממוצע – כ-10,000 יחידות דיור", חשף.

"חברי הכנסת החרדים יושבים כאן והם יודעים שסיירנו בכל הערים החרדיות בארץ, ראינו בעין שהמצב הוא בלתי נסבל", הוסיף גלנט, "יש מאה ועשרים חברי כנסת שתומכים בפתרונות דיור, לכן במקרה הזה התפקיד שלי הוא מאוד קל, אין אחד שאם אתה תביא פתרון הגון וראוי – לא יתמוך בו".

כמו כן התייחס שר הבינוי והשיכון לחשיפת "בחדרי חרדים" ולסערה סביב אישור יחידות הדיור בגבעת הפרסה ברכסים ואמר: "יספר לכם הרב רייך, שהתוכנית אצלו עמדה 28 שנה, שמעתם את המספר? 28 שנים בועדות שונות – עד שהעברנו אותה בותמ"ל לפני כמה חודשים, הוא יודע את זה, וגייסנו את כל המערכת, זה לא פשוט, אני יודע במה אתם נאבקים. שיתוף הפעולה איתכם – הוא מצוין".

בניגוד לפרסומים על יחסים בעייתיים בינו לבין ראש מפלגתו שר האוצר משה כחלון, גלנט סיפר על חלוקת התפקידים ביניהם: "למעשה, שר האוצר משה כחלון ואנוכי, עשינו שני דברים, האחד, ריכזנו את הסמכויות העיקריות, אצל שר האוצר – עניני הכסף הקרקע והתכנון, ומצד שני ריכזנו את יכולות הביצוע שקשורות לקשר עם ראשי הערים, למכרזים, לקשר עם הקבלנים – וכן הלאה, בידי משרד הבינוי והשיכון".
מצוקת הדיור יואב גלנט דירות גבעת הפרסה אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד