כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"פרשת התאומות" שנחשפה ב'בחדרי' מגיעה לסיומה הטוב

בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים": פרשת "התאומות החסידיות" מבני ברק, שנאלצו לשבת בבית מאז תחילת שנת הלימודים לאחר שלא התקבלו לסמינר מגיעה סוף סוף לסיומה • כל הפרטים - בפנים

תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה

 

בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים": פרשת "התאומות החסידיות" מבני ברק, שנאלצו לשבת בבית מאז תחילת שנת הלימודים לאחר שלא התקבלו לסמינר - מגיעה סוף סוף לסיומה.

ל"בחדרי חרדים" נודע, כי לאחר פעילות נמרצת של המשפחה ועסקנים, החליט ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט לקחת לידיו את הטיפול בפרשה. לפני מספר ימים זימן זייברט לפגישה בלשכתו לפני את שלוש מנהלות הסמינרים - סמינר ויזניץ', סמינר בעלזא והסמינר הכלל חסידי. בפגישה הודיע ראש העיר למנהלות הסמינרים כי על שניים מהן לקבל את הבנות. זייברט אמר למנהלות כי יערוך בפניהן הגרלה, כאשר יכתוב את כל אחד משמות הסמינרים על פתק נפרד. שני הסמינרים שיועלו בגורל יחוייבו לקבל את הבנות.

המנהלות הסכימו לדרישת ראש העיר. בהגרלה שנערכה עלו הסמינרים בעלזא וויזניץ'. הבוקר, כך נודע ל"בחדרי חרדים", שיגר ראש העיר מכתב לסמינרים ובו הם מתבקשים לשבץ את הבנות. כעת, מקווים הורי התאומות, כי אכן הסמינרים יקבלו על עצמם את תוצאות ההגרלה כפי שהתחייבו, והבנות יחלו ללמוד כבר בימים הקרובים.

ל"בחדרי חרדים" נודע גם, כי במשרד החינוך מתכוונים לאכוף את השיבוץ ולוודא שהתאומות החסידיות יתחילו את הלימודים בסמינרים באופן מיידי. המשרד אף היה מעורב בנושא ושוחח רבות בעניין עם ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט.

כזכור, לפני כחודשו נחשפו ב'חדרי חרדים' תעודות סוף השנה של התאומות מכתה ח' בבית הספר ויז'ניץ בבני ברק. מעיון קצר בתעודות עלה כי מדובר בתלמידות מצטיינות בכל המקצועות - ממקצועות קודש ועד מקצועות חול.

התעודות, יחד עם עדויות מורותיהן, העלו תמיהה גדולה מאחר ואין כל סיבה הנראית לעין בגינה התאומות לא התקבלו לסמינר בעיר.



הפרשה עוררה הדים הדים רבים בעיר. כאשר אנשי חינוך ועסקנים בכירים הביעו את תמיהתם בפני הגורמים במערכת החינוך, כיצד יתכן שכבר חלפו ארבעה חודשים מתחילת שנת הלימודים נותרו שתי הבנות ללא סמינר.

לפני כחודשיים הגיב לפרשה ח"כ יעקב מרגי מש"ס, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת. בראיון ל'בחדרי חרדים' אמר מרגי: "המקרה הובא לידיעתי לפני כחודש ובעקבות דברי המשפחה פניתי למחוז החרדי במשרד החינוך, שם ניסו לפתור את הבעיה מול הרשות המקומית בהידברות - דבר שלא קרה עד עתה, והבנות יושבות בבית ללא שיבוץ".

עוד אמר מרגי ל'בחדרי חרדים': "עד כה עשיתי את כל המאמצים לסייע בשיבוץ, אולם עיריית בני ברק מסרבת לשתף פעולה ולשבץ את הבנות הראויות ללמוד בסמינר החסידי".

כזכור, הורי הבנות שלחו מכתב לאיציק זהבי, מנהל המחוז החרדי, בו גוללו מדם ליבם את הסבל שעובר על הבנות. במכתב, שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", כתבה האם בין היתר, "עלינו לציין כי הרישום לסמינרים היה לפני שנה בחודש חשוון וכי למחרת הרישום הנהלת סמינר ויז'ניץ התקשרו להודיע שבנותנו אפילו לא נכנסות לרישום".

"יש לציין שהפכנו אבן על אבן. אין אדם מקושר, או בתפקיד בכיר שלא פנינו אליו כולל רבנים שנתנו הוראה לקבל את בנותינו. בכל פעם שפנינו ללשכת ראש העיר דחו אותנו בלך ושוב ו'הנושא בטיפול'. עלינו לציין שמחנכותיהן בבית יעקב ויז'ניץ המומות מאי קבלת בנותינו לסמינר, וניסו ללא לאות לפנות למנהלת סמינר תורני חסידי שלא הסכימה אפילו להקשיב לדעתן על בנות ערכיות ומיוחדות שהן חינכו אותן שנה שלמה ויכולות להעיד עליהן. מחנכות אלו פנו גם לסמינר ויז'ניץ, ונתקלו בחומה מדובר בבנות איכותיות, צנועות, שמתאימות לסמינרים אלו בכל קריטריון הנדרש ולמרות זאת סירבו לקבלן. אין פוצה פה, אין דין ואין חוק" כתבו ההורים במכתב.

כעת, מקווים כל הגורמים המעורבים, כי הפרשה הגיעה לסיומה הטוב.

פרשת התאומות סמינרים זייברט מרגי איציק זהבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד