י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שר הביטחון: אעצור את הסדר דחיית הגיוס לישיבות הפלג

בצל ההפגנות הסוערות הנחה שר הביטחון אביגדור ליברמן לעצור את הסדר דחיית הגיוס לתלמידי ישיבות 'מעלות התורה' ו'גרודנא' המזוהות עם 'הפלג הירושלמי' • במקביל ביקש ליברמן לפעול להפסיק את תקצוב הישיבות הללו

ליברמן. צילום: פלאש 90
ליברמן. צילום: פלאש 90

שר הביטחון נגד הפלג: בצל ההפגנות הנחה שר הביטחון אביגדור ליברמן לעצור את הסדר דחיית הגיוס לתלמידי הישיבות המזוהות עם 'הפלג הירושלמי' ובמקביל ביקש לפעול להפסיק את תקצוב הישיבות הללו.

ליברמן, הנחה היום (ד') לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס עם ישיבות 'מעלות התורה' שבראשה עומד מנהיג הפלג הרב שמואל אויערבאך וישיבת 'גרודנא' שעומדת תחת חסותו של הרב אויערבך, וכן ביקש מחבר סיעתו, חה"כ עודד פורר, לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להפסיק את תקצוב הישיבות הללו, זאת בעקבות ההתפרעויות והפגנות ההסתה שקיימו אתמול תלמידי הפלג הירושלמי בשל מעצר של תלמיד ישיבה עריק מצה"ל שנשפט ל-10 ימי מעצר בכלא צבאי.

הודעתו של ליברמן כי יפסיק את התקצוב ל'מעלות התורה' ו'גרודנא' עשויה להוות מכה כלכלית כבדה עבור הישיבות. בכל הקשור להפסקת הסדר דחיית הגיוס מול הישיבות הללו, הודעתו של שר הביטחון הינה לכאורה הצהרתית בלבד, בשל העובדה כי תלמידי הישיבות הללו לא מתייצבים בכל מקרה לדחיית גיוסם.

אתמול במסך מספר שעות נערכו הפגנות סועדרות בעשרה מוקדים שונים ברחבי הארץ, כאשר הבולטים שבהם בירושלים ובני ברק. במסגרתם, נעצרו כ-50 מפגינים בחשד להפסרת הסדר הציבורי ועבירות נוספות. חלקם הגדול של העצורים שוחררו כבר אמש והאשר הובאו לבתי המשפט על מנת להאריך את מעצרם. ל'בחדרי חרדים' נודע כי חלק מהעצורים מוגדרים על פי החוק כמשתמטים ודרושים לצה"ל, אך למרות זאת חלקם הגדול לא הועברו לידי המשטרה הצבאית.

השר ליברמן אמר כי הוא לא יסכים בשום אופן לעבור לסדר היום על ההתפרעויות הללו ועל ההסתה הקשה שהתרחשה בהן נגד חיילי וחיילות צה"ל. "עצם קיום ההפגנות הללו שמתריסות נגד הגיוס לצה"ל ובאות לקעקע את סמכותה של המדינה לגייס לצבא, היא דבר בלתי מתקבל על הדעת ולא נשלים עם תופעות כאלו שגם מנסות להלך אימים על אותם אלו שכן רוצים להתגייס".

ליברמן הוסיף "נפעל במסגרת האפשרויות העומדות בפנינו במשרד הביטחון ועם משרדי הממשלה האחרים על-מנת שאלו שלוקחים חלק בהסתה המתמשכת נגד צה״ל לא יזכו לשום הקלה, הטבה או שיתוף פעולה כלשהו", אמר השר ליברמן.

מזכ"ל סיעת ש"ס יגאל גואטה הגיב בראיון לגלי צה"ל על דברי ליברמן: "כשהתפרעו בשבוע שעבר בעמונה ליברמן לא קרא לסגור את ישיבות ההסדר".

"בכל מקרה, כמו שהוא לא חיסל את הנייה, כך פה לא יקרה כלום" אמר גואטה
הפלג הירושלמי אביגדור ליברמן גיוס לצהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד