כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מלחמת הגירסאות באל על בעניין משבר הטייסים: יש הבנות - אין הסכם

הנהלת אל על: "מפתיע שבעיצומו של מו"מ שטרם הסתיים צד אחד מדווח על דעת עצמו על סיום התהליך. שיטות אלה פסו מן העולם"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



האם משבר הטייסים באל על הסתיים? נציגות הטייסים הודיעה אחר הצהריים כי גובשה טיוטת הסכם בין הטייסים לבין הנהלת החברה בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומחזיק תיק התחבורה בהסתדרות אבי אדרי. הודעתם של הטייסים אף הסתיימה בברכתו של יו"ר ועד נציגות הטייסים, ניר צוק, על ההבנות שהושגו. לדבריהם, נציגות הטייסים הסכימה לכל תנאי הטיוטה אך מנכ"ל אל על, דוד מימון, העביר את ההסכם לאישור הדירקטוריון והנהלת החברה שכן הוא ביקש את הסכמתם לגבי נקודות מסוימות אליהם הגיעו הצדדים במשא ומתן.

הנהלת אל על אישרה כי חלה התקדמות בין הצדדים וכי מימון אכן שב להנהלה לשם התייעצות מול טיוטת ההסכם. לעומת זאת, בחברה לא מיהרו לצאת לחגיגות, ואף הופתעו לשמוע כי הטייסים מכריזים על דעת עצמם ובאופן חד צדדי על סיום המשא ומתן. לדברי החברה, אכן חלה התקדמות במגעים, שנמשכו מאתמול בערב ועד לפנות בוקר, אך לא גובשו הסכמות מלאות.

מאל על נמסר כי "ההודעה שהוציאה נציגות הטייסים לא מתואמת עם הנהלת אל על ולא עם ההסתדרות". לטענת החברה, הושגה התקדמות אך עדיין קיימים פערים ונדרשים אישורים של בעלי החברה. גורמים שמלווים את המשא ומתן בין הצדדים מעידים על מעורבותו הרבה של פיני גינזבורג בגיבוש הסכם העבודה בין ההנהלה לעובדים. נראה שבמהלך שביצעו הטייסים, בו הכריזו על סוף המשא ומתן, הם מתכוונים להפעיל לחץ על ההנהלה שלקבל את ההבנות שהושגו אתמול, ולסמן אותה כמי שגורמת חהכשלתו - באם לא יושגו הבנות בשיחות שנקבעו להערב.

"מפתיע שבעיצומו של מו"מ שטרם הסתיים צד אחד מדווח על דעת עצמו על סיום התהליך. שיטות אלה פסו מן העולם", הוסיפו בהנהלת אל על. לפי האופן בו מתנהל המו"מ בין הצדדים, ולאור ההודעות וההתנגחויות ההדדיות בתקשורת, לא ברור האם הצדדים אכן מסוגלים ומעוניינים בכלל להגיע להבנות.

הטייסים טענו בפירסומים כי סוכם שהטייסים הוותיקים, בני 65 ומעלה, יקבלו את השכר הרגיל שלהם מהתקופה שטסו, ויעבדו בתפקידי טייסים - בהדרכה או בתפקידי ניהול. כמו כן, סוכם על מנגנון פיצויי פרישה נאותים לטייסים שלא יימצאו להם תפקידי טייסים.

מההסתדרות נמסר כי הצדדים אכן הגיעו להבנות אך דוד מימון ביקש לאשר אותן מול חברי ההנהלה והדריקטוריון.
משבר הטייסים אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד