ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

דרעי ל'בחדרי': "בשכונה החדשה יהיו הרבה מעבר ל-10,000 יח"ד" • צפו

לאחר שנחשף היום ב'בחדרי חרדים' כי שר הפנים דרעי הורה על הקמת שכונה למגזר החרדי, מתייחס דרעי לראשונה לבשורה וחושף ל'בחדרי' כי קודם להחלטה התייעץ עם ראשי ישיבות וכי קיים במקום פוטנציאל להרבה מעבר ל-10,000 יח"ד • צפו

דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שנחשף היום ב"בחדרי חרדים" כי שר הפנים אריה דרעי הורה על הקמת שכונה חרדית עם 10,000 יחידות דיור למגזר החרדי בסמיכות לעיר קריית גת, מתייחס דרעי לראשונה לבשורה וחושף ל"בחדרי חרדים" כי קודם להחלטה הוא התייעץ עם ראשי ישיבות מכל החוגים וכי קיים במקום פוטנציאל להרבה מעבר ל-10,000 יחידות דיור.


דרעי

"אני שמח באמת שאחרי חודשים ארוכים של דיונים סיימנו את הדיונים ויש החלטה ופרוטוקול ביחד עם משרד האוצר וכל הגורמים המעורבים בדבר. בעזרת ה', היום אנחנו קוראים לזה שכונה כיוון שזה המעמד המוניציפלי שלה, במסגרת המועצה האיזורית שפיר, יש כבר תוכנית מאושרת לקרוב לעשרת אלפים יחידות דיור.

"על דעת האוצר ובסיכום עם האוצר, כל השטח הזה יהיה מיועד לאוכלוסיה חרדית, מהתחלה ועד הסוף, זה מה שסוכם עם ראש המועצה, יצחק אברג'ל שבירך על כך. יהיה שם גם מבצע של הסכמי גג ומחיר למשתכן לכלל הציבור החרדי. ובעזרת ה' יהיו שם גם קרקעות למעבר לעשרת אלפים יחידות דיור לכשנזדקק לכך.

"בעזרת ה' נתחיל להריץ את העניין. אנחנו נקים מנהלת משותפת של הקמת היישוב שתהיה משותפת עם כל הגורמים כדי לדחוף את היישוב ולהתחיל לשווק אותו בהקדם, התייעצתי עם ראשי ישיבות בחודשים האחרונים ועם רבנים מכל החוגים, כדי לקבל את הסכמתם, כולם בירכו וסיכמו שזה הפתרון הכי אידיאלי והכי טוב מבחינת המרחק והמיקום והגודל, ועזרת ה' נעשה ונצליח עוד יישוב בארץ ישראל, שיהיה על טהרת הקודש ושילמדו שם תורה ויגדלו שם דורות ישרים".

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט התייחס בשעה האחרונה לנושא ובירך את מטה הדיור הלאומי על ביצוע תוכנית הגג של משרד הבינוי והשיכון לתנופת בנייה עבור המגזר החרדי. זאת, בהתאם להחלטת הממשלה שהובלה על ידי השר גלנט, וקבעה את המתווים השונים לטיפול במצוקת הדיור במגזר. כזכור, הממשלה החליטה בין היתר על הקמת שכונות חרדיות בערים מעורבות.

"היום נעשה צעד נוסף על ידי מטה הדיור, בהתאם לתכנית שהוכנה במשרד הבינוי והשיכון", אמר השר גלנט. "אני מברך את מטה הדיור על כך. צורך הבניה לחרדים עד 2035 עומד על 200,000 דירות. חובתה של מדינת ישראל לעשות הכל כדי לפתור את מצוקת הדיור, כולל מצוקת הדיור החרדית. כך נעשה כעת בבשורה על הקמת אלפי הדירות בקרית גת וכך נמשיך לעשות ברחבי הארץ".


אריה דרעי יואב גלנט שפיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד